До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
5
міс.
2
6
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на тему "СВІТОВЕ СІЛЬСЬКЕ ГОСПОДАРСТВО, ЙОГО ЗНАЧЕННЯ В ЕКОНОМІЦІ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок № 95

Дата:

СВІТОВЕ СІЛЬСЬКЕ ГОСПОДАРСТВО,

ЙОГО ЗНАЧЕННЯ В ЕКОНОМІЦІ.

ТИПИ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО ВИРОБНИЦТВА.

СІЛЬСЬКЕ ГОСПОДАРСТВО РОЗВИНЕНИХ КРАЇН.

Мета: розпочати формування знань про сільське господарство світу, його значення й особливості; забезпечити засвоєння учнями знань про особливості сільського господарства розвинених країн.

Обладнання: підручник, настінна політична карта світу, географічні атласи для 10 класу, посібник «Експрес-контроль», картки із завданнями експрес-контролю, магнітна схема «Цукробуряковий ЕВЦ», заготовки схеми «Галузевий склад сільського господарства».

Ключові поняття: сільське господарство, рослинництво, товарне сільське господарство, пасовищне тваринництво, екстенсивне сільське господарство, інтенсивне сільське господарство, садівництво, городництво, тепличне господарство, агробізнес.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель оголошує й обґрунтовує оцінки, виставлені за виконання завдання з «Картографічного тренінгу», збирає письмові роботи, виконані учнями вдома, виставляє оцінки за тему «Промисловість світу», відповідає на запитання, які виникли під час виконання учнями домашнього завдання.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Експрес-контроль

Учні виконують завдання тесту 8 із посібника «Експрес-контроль».

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель пояснює учням, що сьогодні вони починають вивчати географію сільського господарства. Хоча зараз ця галузь економіки відіграє у світі другорядне значення, але в багатьох країнах вона все ще залишається головною. У ній зайнята значна частка трудових ресурсів Землі. Сільське господарство — практично єдина галузь, яка постачає харчову промисловість сировиною. Велика частина його продукції — овочі, фрукти, яйця, молоко — безпосередньо потрапляє на наш стіл. Інакше кажучи, сільське господарство забезпечує людство їжею або сировиною для її виробництва. Звичайно, мати міцні знання про таку галузь необхідно.

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Сільське господарство, його значення в економіці країн.

Інтерактивна бесіда з опорою на знання учнів, отримані ними в 9 класі, з використанням магнітної демонстраційної схеми «Цукробуряковий ЕВЦ», яка дає змогу повніше схарактеризувати значення сільського господарства в економіці.

2. Галузевий склад сільського господарства.

Самостійна робота учнів із підручником, результатом якої має стати заповнена схема «Галузевий склад сільського господарства»; робота завершується взаємоперевіркою та коментарем учителя.

3. Різноманітність типів сільського господарства.

Матеріал подається у формі розповіді вчителя.

4. Шляхи розвитку сільського господарства.

Метод «Мозковий штурм»

1) Учні уявляють себе фермерами, які розводять корів. Місцевий молокозавод планує розширювати виробництво та пропонує в майбутньому дуже вигідні умови закупівель молока в необмеженій кількості, але високої якості. Запитання учням: яким чином ви плануєте збільшити обсяги виробництва молока у своєму господарстві? Учитель записує відповіді у два стовпчики, які відповідають інтенсивному та екстенсивному шляху розвитку господарства. Потім пропонує визначити спільні риси пропозицій першої та другої груп. Таким чином в учнів формуються чіткі уявлення про два шляхи розвитку сільського господарства.

2) Учні об'єднуються в групи. Тепер вони — фермери, що вирощують пшеницю. Завдання таке саме — збільшити обсяги виробництва продукції. Перша група має виробити пропозиції, як це зробити екстенсивним шляхом, друга — інтенсивним. У процесі обговорення пропозицій визначаються позитивні й негативні сторони кожного шляху.

5. Характерні риси сільського господарства розвинених країн.

Розповідь учителя з елементами інтерактивної бесіди.

Завдання

Поясніть причини формування саме таких ознак сільського господарства розвинених країн.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Робота з атласом

Користуючись економічною картою США, виділіть на території США зони з різними видами сільського господарства — інтенсивним товарним сільським господарством, пасовищним тваринництвом, пасовищним тваринництвом у поєднанні зі зрошуваним землеробством, овочівництвом (городництвом), субтропічним садівництвом.

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Учитель пропонує учням виділити головне з вивченого на уроці матеріалу.

VII ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте §49 підручника.

2. Сформулюйте найважливіші проблеми сільського господарства України та назвіть можливі шляхи, й засоби їх розв'язання. Роботу оформте у вигляді таблиці.

3. Випереджальне завдання. Підготуйте повідомлення про «зелену» революцію (кільком учням).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методична діяльність в умовах децентралізації освіти в Україні»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.