До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
5
міс.
3
0
дн.
1
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

урок на тему "СВІТОВА ТОРГІВЛЯ, ЇЇ ДИНАМІКА ТА СТРУКТУРА. МІЖНАРОДНІ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНІ ОРГАНІЗАЦІЇ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок № 106

Дата:

СВІТОВА ТОРГІВЛЯ, ЇЇ ДИНАМІКА ТА СТРУКТУРА.

МІЖНАРОДНІ ТОРГОВЕЛЬНО-ЕКОНОМІЧНІ ОРГАНІЗАЦІЇ.

Мета: завершити формування знань про зовнішню торгівлю як форму міжнародних економічних відносин; навчити учнів характеризувати її структуру та пояснювати її динаміку й сучасні тенденції; дати уявлення про способи регулювання міжнародної торгівлі та діяльність найважливіших міжнародних торговельно-економічних організацій.

Обладнання: підручник, настінна політична карта світу, збільшені зображення діаграм сучасної структури світової торгівлі та змін експорту в другій половині XX на початку XXI ст., аркуші паперу, на яких написані назви відомих туристичних центрів світу (Ріо-де-Жанейро, Каїр, озеро Байкал, Карлові-Вари, Монте-Карло, Високі Татри, національний парк Серенгеті, острів Гаваї1), скринька.

Ключові поняття: міжнародна торгівля, експорт, імпорт, реекспорт, торговельний баланс, сальдо торговельного балансу, протекціонізм, фритредерство.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель дає відповіді на запитання, які виникли в учнів у процесі виконання домашнього завдання, пояснює, якою має бути схема поділу туризму на види залежно від способу пересування туристів.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Завдання

Учитель називає кількох учнів і пропонує вибрати один з аркушів паперу (напису на ньому учні не бачать). Завдання учнів — назвати вид туризму залежно від мети його здійснення, який переважає на базі цього об'єкта, а також стисло схарактеризувати сам об'єкт.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Пояснюючи необхідність вивчення теми уроку, учитель пропонує учням назвати марки їхніх мобільних телефонів. Аналізуючи географію їх виробництва, учні доходять висновку, що жодний із телефонів не був виготовлений в Україні. Звідси випливає інший висновок: цей товар в Україні не виробляється. Але, щоб закупити мобільні телефони, а також цілу низку інших зразків побутової техніки — телевізори, мікрохвильові печі, пилососи тощо — Україна повинна якимось чином заробити валюту. Найнадійніший спосіб реалізації цієї мети — продати щось, що вироблене в Україні. Таким чином, Україна, як й інші країни, перебуває у стані безперервних міжнародних торговельних зв'язків. Учитель наголошує, що обсяги міжнародної торгівлі величезні. її необхідність обумовлена економічними законами. Міжнародна торгівля перетворилася на одну з найважливіших галузей світової економіки, а тому залишати її географію поза увагою буде неправильно.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення нового матеріалу

1. Розкриття змісту основних понять теми (спільна робота учителя й учнів зі складання термінологічного словника; використовується текст підручника).

2. Динаміка міжнародної торгівлі (аналіз збільшеної діаграми змін експорту в другій половині XX — на початку XXI ст. та виявлення причин такого збільшення (інтерактивна бесіда)).

3. Склад товарної структури світової торгівлі: аналіз секторної діаграми, яка відображає склад товарної структури експорту, та встановлення найважливіших статей міжнародної торгівлі.

4. Спроби регулювання міжнародної торгівлі (розповідь учителя).

5. Діяльність СОТ (заслуховування повідомлень учнів; за потреби — самостійна робота з підручником; завдання — сформулювати мету створення СОТ, визначити методи, за якими діє ця організація для досягнення поставленої мети).

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Прийом «Скринька Пандори»

Учитель пропонує кільком учням узяти зі скриньки папірці з написаними на них визначеннями певних понять, які вивчалися на уроці. Завдання учнів — назвати поняття, яке відповідає тому чи іншому визначенню.

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Учитель організовує обговорення наслідків вступу України до СОТ та проблем, які перед нею постали у зв'язку зі вступом до цієї організації. Обговорення доцільно завершити дискусією з питання: може, Україні варто вийти із СОТ?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте § 56 підручника.

2. За географічним атласом для 9 класу визначте та запишіть десять країн найважливіших торговельних партнерів України.

3. Випереджальне завдання. Підготуйте повідомлення про світову фінансову кризу 2008 p.: причини, прояви, наслідки для світової економіки.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.