До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
5
міс.
2
6
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на тему "СВІТОВА ЕЛЕКТРОННА ПРОМИСЛОВІСТЬ, ЇЇ ГАЛУЗЕВА ТА ТЕРИТОРІАЛЬНА СТРУКТУРА."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок № 88

Дата:

СВІТОВА ЕЛЕКТРОННА ПРОМИСЛОВІСТЬ, ЇЇ ГАЛУЗЕВА

ТА ТЕРИТОРІАЛЬНА СТРУКТУРА.

ПРОБЛЕМИ Й ПЕРСПЕКТИВИ ВИРОБНИЦТВА

КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОЇ ПРОДУКЦІЇ В УКРАЇНІ.

Мета: продовжити формування знань про географію машинобудування світу, електронної промисловості, її галузеву структуру, виробничі зв'язки та територіальні зрушення; дати оцінку перспектив розвитку в Україні машинобудування.

Обладнання: підручник, настінна політична карта світу, географічні атласи для 10 класу, заготовки схеми галузевої структури електронної промисловості, зображення літака «Боїнг», емблеми «Тойоти», морського судна, збільшені зображення підприємств компаній, які виробляють побутову електронну техніку, скринька, папірці із запитаннями, мікрофон.

Ключові поняття: електронна промисловість, електронні засоби обробки інформації, сучасні засоби зв'язку, електронні компоненти, конкурентоспроможність.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Завдання

Запишіть найважливіші принципи розташування машинобудівних підприємств. (Троє учнів працюють біля дошки.)

Метод «Мікрофон»

Дайте стислу інформацію про якусь галузь машинобудування світу за схемою: до яких галузей — старих, нових чи новітніх — вона належить; головні види продукції; оцінка складності виробництва; найбільші виробники цієї продукції у світі (фірми чи країни). (Відповідь може бути перервана, і мікрофон переданий іншому учневі, який продовжує розповідь або починає характеризувати іншу галузь машинобудування.)

Учитель вручає трьом учням, які найкраще проявили себе під час роботи з мікрофоном, зображення літака «Боїнг», морського судна та емблеми компанії «Тойота». Ставиться завдання: на настінній політичній карті світу «приземлити» літак у тому місті, де він був вироблений; «причалити» судно до берегів країни, яка посідає перше місце у світі за тоннажем суден, що будуються там протягом року, та «повернути» автомобіль до міста, де перебуває штаб-квартира компанії, яка його виробляє. Як правило, завдання викликають певні труднощі. Тоді вчитель повідомляє, що саме над вивченням цього матеріалу й будуть працювати учні протягом поточного уроку.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Вступне слово вчителя

Практично в кожного з вас є мобільний телефон. У вашому житті є телевізори, холодильники, у багатьох — комп'ютери та інша побутова техніка. А чи відомо вам, де сконструйовані та складені всі ці побутові прилади? Чому більшість із них мають неукраїнське походження? процесі обговорення вчитель підводить учнів до думки про важливість знання ними географії сучасної електронної промисловості світу. Після чого формулює тему уроку та пояснює його основні завдання.)

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Галузева структура електронної промисловості світу.

Самостійна робота учнів із текстом підручника, у процесі якої вони заповнюють заготовки схеми галузевої структури електронної промисловості. £3 Географія виробництва електронних засобів обробки інформації.

Матеріал подається у формі розповіді вчителя.

2. Географія виробництва засобів зв'язку.

Матеріал вивчається шляхом інтерактивної бесіди, під час якої визначаються:

1) компанії, які посідають провідні позиції у світі з виробництва сучасних засобів зв'язку;

2) країни, у яких розташовані штаб-квартири цих компаній;

3) принципи розміщення підприємств, які беруть участь у виготовленні засобів зв'язку.

3. Географія виробництва побутової апаратури.

Матеріал вивчається шляхом інтерактивної бесіди, на початку якої вчитель демонструє кілька зображень заводів провідних світових фірм, що спеціалізуються на виробництві побутової техніки, — «Філіпс», «Ел джі електроніко», «Самсунг», «Тошіба», «Індезіт», «Соні» тощо; на основі побаченого організовує дискусію щодо принципів розміщення подібних підприємств та їх географії.

4. Географія виробництва електронних компонентів.

Метод «Мозковий штурм»

Учитель знайомить учнів із двома фактами: 1) японська компанія «Шарп» — типова ТНК. її головні підприємства розташовані в Японії. Проте значна частина комплектуючих, переважно нескладних, виготовляється в країнах Східної та Південно-Східної Азії — на Тайвані, у Китаї, Малайзії, Сінгапурі тощо; 2) сучасні персональні комп'ютери виготовляються в багатьох країнах світу. Проте понад половина з них, незалежно від місця збирання, обладнані американськими чипами.

Завдання:

1) поясніть, чому «Шарп», подібно до інших компаній, переносить частину своїх виробництв в інші країни та чим керується у виборі таких країн;

2) чому виробництво чипів зосереджене переважно в США та ще невеликій кількості найрозвиненіших країн і тенденції зміни такої ситуації поки що не прослідковується.

У процесі обговорення цього питання встановлюються: сучасна географія виробництва електронних компонентів та географія складальних виробництв електронної промисловості; принципи їх розміщення; причини, які обумовили особливості географії виробництва електронних компонентів.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Прийом «Скринька Пандори»"

1. Назвіть найважливіші галузі електронної промисловості.

2. Наведіть приклади компаній, які випускають електронні засоби обробки інформації та їхнє програмне забезпечення.

3. У яких країнах виробництво електронних засобів обробки інформації має найвищий рівень розвитку? Що спільного мають ці країни?

4. Назвіть компанії — провідні світові виробники електронних засобів зв'язку.

5. У якій країні розміщена штаб-квартира фірми «Еріксон»?

6. У якій країні розміщена штаб-квартира фірми «Самсунг»?

7. У якій країні розміщена штаб-квартира фірми «Соні»?

8. У якій країні розміщена штаб-квартира фірми «Моторола»?

9. У якій країні розміщена штаб-квартира фірми «Apple Inc.»?

10. Назвіть країну, де розташована штаб-квартира корпорації «Сіменс».

11. Наведіть приклади компаній, які випускають побутові електронні прилади.

12. У якій країні розміщена штаб-квартира фірми «Ел джі електроніко?

13. Штаб-квартира якої відомої електронної компанії розташована в місті Ейндховен (Нідерланди)?

14. Назвіть принципи орієнтації підприємств електронної промисловості, які займаються складанням готової продукції.

15. Чому виробництво чипів зосереджене виключно у високорозвинених країнах?

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Бесіда

1. Чому електронна промисловість, особливо виробництво побутової техніки й масових засобів зв'язку, не набула в Україні високого розвитку?

2. Які перспективи розвитку виробництва конкурентоспроможної продукції електронної промисловості має Україна?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте матеріал уроку.

2. Складіть списки (у вигляді таблиць) компаній та країн, де розташовані їхні штаб-квартири:

  • виробників мобільних телефонів, якими володіють учні класу;

  • виробників телевізорів, які є в сім'ях учнів;

  • виробників електроплит, холодильників, пральних машин і мікрохвильових печей, які використовують у побуті сім'ї учнів (кільком учням).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Технологія розвитку критичного мислення у сучасному освітньому середовищі»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.