• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Географія
  • Урок на тему "СУТНІСТЬ ТА ОСНОВНІ ОЗНАКИ ПРОЦЕСУ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ СУЧАСНОГО СВІТОВОГО ГОСПОДАРСТВА. ГОЛОВНІ ІНСТРУМЕНТИ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ."
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
5
міс.
2
7
дн.
2
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на тему "СУТНІСТЬ ТА ОСНОВНІ ОЗНАКИ ПРОЦЕСУ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ СУЧАСНОГО СВІТОВОГО ГОСПОДАРСТВА. ГОЛОВНІ ІНСТРУМЕНТИ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №76

Дата:

СУТНІСТЬ ТА ОСНОВНІ ОЗНАКИ ПРОЦЕСУ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ

СУЧАСНОГО СВІТОВОГО ГОСПОДАРСТВА.

ГОЛОВНІ ІНСТРУМЕНТИ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ.

Мета: забезпечити розуміння учнями поняття «глобалізація світового господарства», суті та основних ознак цього процесу; розкрити передумови формування нового світового порядку; продовжити формування уявлень про сучасне світове господарство та світ у цілому; прищеплювати думку про об'єктивний характер глобалізаційних процесів; виявити головні інструменти глобалізації (лібералізацію, приватизацію, політику), вивчити механізми дії кожного з них; показати несправедливість відносин країн із різним рівнем розвитку в процесі глобалізації; розширювати поінформованість учнів щодо співробітництва країн у різних сферах.

Обладнання: підручник, настінна політична карта світу, географічні атласи для 10 класу.

Ключові поняття: глобалізація, глобалістика, пропозиція праці, інтернаціоналізація джерел сировини, НТП, інтелектуальні й фінансові ресурси, рух ресурсів, неолібералізм, інформаційна економіка, мобільність населення, новий світовий порядок.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель знайомить учнів із результатами контрольної роботи, називає типові недоліки, допущені учнями під час її виконання, дає відповіді на їхні запитання, після чого повідомляє про початок вивчення нової теми.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Дискусія «Позитивні і негативні для України наслідки майбутнього вступу Росії до СОТ»

1. Чому Росія має намір у майбутньому вступити до СОТ?

2. Які вигоди це може дати Україні?

3. Які негативні наслідки вступу Росії до СОТ може мати Україна?

4. Чи повинна Україна сприяти вступу Росії до СОТ?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ шшфш Учитель зазначає, що впорядкування всесвітніх торговельних відносин — це один (але не єдиний) із проявів процесу глобалізації, і просить пояснити своє твердження. Швидше за все, учні цього зробити не зможуть. Тому вчитель указує, що для успішного розв'язання поставленої проблеми учням ще бракує необхідних знань. Саме усуненню такого недоліку й буде присвячена тема уроку.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Сутність та основні ознаки процесу глобалізації.

Розповідь учителя (з елементами інтерактивної бесіди)

Під час бесіди учні спільно з учителем аналізують існуючі визначення поняття «глобалізація».

1) Глобалізація — тривалий процес інтеграції національних економік світу з метою розв'язання глобальних проблем людства.

2) Глобалізація — складне явище взаємозалежності економік, що виникає у зв'язку з обміном товарів і послуг та потоками капіталів.

3) Глобалізація — процес, завдяки якому досягнення, рішення й діяльність людей в одній частині земної кулі справляють значний вплив на окремих людей і їхні спільноти в усіх частинах світу.

4) Глобалізація — сукупність викликів і проблем сьогодення.

2. Економічні передумови глобалізації.

Матеріал вивчається шляхом інтерактивної бесіди, під час якої учні заповнюють таблицю «Економічні передумови процесу глобалізації».

Економічні передумови процесу глобалізації

Визначення передумови

Суть передумови

Інтернаціоналізація джерел сировини

Велика пропозиція праці

Науково-технічний прогрес

Скорочення витрат на транспорт і зв'язок

3. Політичні передумови глобалізації.

Інтерактивна бесіда

4. Наслідки процесу глобалізації.

Інтерактивна бесіда (із використанням політичної карти світу)

Наслідками глобалізації є: створення інформаційної економіки, вільний рух інтелектуальних і фінансових ресурсів, мобільність населення, зростання національних господарств і культур.

5. Головні інструменти глобалізації.

Самостійна робота учнів із підручником.

6. Тиск розвинених країн на країни з перехідною економікою та країни, що розвиваються.

Матеріал вивчається шляхом інтерактивної бесіди з використанням політичної карти світу. Бесіду доцільно здійснювати на конкретних прикладах (наприклад тиск США на Україну з метою попередження експорту до Ірану турбін для АЕС «Бушир» або експорту до Іраку систем «Кольчуга»; ознайомлення учнів з умовами надання кредитів МВФ тощо).

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Робота з таблицею

Складіть таблицю «Позитивні та негативні наслідки процесу глобалізації».

Перевірка випереджального домашнього завдання

Виступи учнів із повідомленнями про Велику сімку, Велику вісімку та Велику двадцятку (С20).

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Дискусія

Рух антиглобалістів: «за» і «проти».

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте §37 підручника.

2. Випереджальне за вдання. Розпочніть збір матеріалу для написання творчої роботи «Соціо-культурна глобалізація».

______________________________________________________________________________________________________

«Економічні передумови процесу глобалізації».

Економічні передумови процесу глобалізації

Визначення передумови

Суть передумови

Інтернаціоналізація джерел сировини

Велика пропозиція праці

Науково-технічний прогрес

Скорочення витрат на транспорт і зв'язок

________________________________________________________________________

«Економічні передумови процесу глобалізації».

Економічні передумови процесу глобалізації

Визначення передумови

Суть передумови

Інтернаціоналізація джерел сировини

Велика пропозиція праці

Науково-технічний прогрес

Скорочення витрат на транспорт і зв'язок

________________________________________________________________________

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Впровадження веб-квестів в освітній процес»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.