• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Географія
  • Урок на тему " СУЧАСНІ ПРОСТОРОВА ТА ГАЛУЗЕВА СТРУКТУРА СВІТОВОГО ГОСПОДАРСТВА. ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СВІТОВОГО ГОСПОДАРСТВА."

Урок на тему " СУЧАСНІ ПРОСТОРОВА ТА ГАЛУЗЕВА СТРУКТУРА СВІТОВОГО ГОСПОДАРСТВА. ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СВІТОВОГО ГОСПОДАРСТВА."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №71

Дата:

СУЧАСНІ ПРОСТОРОВА ТА ГАЛУЗЕВА

СТРУКТУРА СВІТОВОГО ГОСПОДАРСТВА.

ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ СВІТОВОГО ГОСПОДАРСТВА.

Мета: схарактеризувати сучасні просторову та галузеву структури світового господарства; показати сучасні взаємовідносини в системі «центр—периферія»; розкрити нерівноправність економічних взаємовідносин між країнами різних типів; визначити сучасні тенденції розвитку світового господарства.

Обладнання: підручник, настінна політична карта світу, географічні атласи для 10 класу, космічний знімок «Півострів Корея вночі», паперові кружки зі шпильками, схема «Галузева структура світового господарства».

Ключові поняття: просторова структура господарства, галузева структура господарства, «центр», «напівпериферія», «периферія», «північ», «південь», міжгалузеві комплекси.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель оголошує та пояснює оцінки за практичну роботу, збирає виконані домашні роботи.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Письмова робота

Назвіть одну з ТИК світу (на власний вибір) та опишіть її діяльність.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Вступне слово вчителя

Як ви вже знаєте, основу нашого курсу складає економічна географія світу, предметом вивчення якої є територіальна організація світового господарства. Господарство або економіка — дуже складна динамічна система. Щоб успішно засвоїти її особливості та розташування, потрібно мати хорошу теоретичну підготовку, зокрема про складові частини економіки, її галузеву та територіальну структуру, сучасні тенденції розвитку. На таку підготовку чинна програма виділяє кілька уроків. Сьогодні ми з вами повинні схарактеризувати сучасні просторову та галузеву структуру світового господарства, показати сучасні взаємовідносини в системі «центр периферія», визначити сучасні тенденції розвитку світового господарства. Це дозволить вам у майбутньому правильно розуміти географію різних галузей світового господарства та національних господарств конкретних країн.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Сучасна просторова структура світової економіки; співвідношення «центр периферія» та «північ південь».

Учитель пояснює учням зміст поняття «просторова структура економіки», після чого демонструє космічний знімок «Півострів Корея вночі» та пропонує пояснити причину величезної відмінності вигляду північної й південної частин Кореї (для з'ясування правильної відповіді учні можуть скористатися картами атласу для 10 класу). Потім учитель ставить запитання: а який вигляд має вся поверхня Землі зі штучних супутників? Він викликає до дошки одного з учнів і пропонує йому за допомогою паперових кружків зі шпильками відтворити на політичній карті світу такий космічний знімок. Інші учні можуть коригувати його.

2. Галузева структура світового господарства, її складові частини.

Метод «Мозковий штурм»

Оскільки матеріал частково вивчався учнями в 9 класі, учитель організовує самостійну роботу. Він пропонує розглянути схему «Галузева структура світового господарства» та назвати пропущені в ній слова (можна використовувати текст підручника). Після обговорення вчитель звертає увагу учнів, що завдання викликало в них певні труднощі. Це означає, що це питання потребує додаткового вивчення, що й буде зроблено на одному з наступних уроків.

3. Сучасні тенденції розвитку світового господарства: постіндустріалізація, інтернаціоналізація та глобалізація.

Матеріал подається у формі розповіді вчителя.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Географічний крос

1. Закономірні особливості розміщення підприємств і виробництв на Землі називають ...

2. Сукупність якісно однорідних груп господарських одиниць зі схожими умовами господарської діяльності в системі поділу праці — це ...

3. Сукупність економічно розвинених країн у двочленній моделі світового господарства умовно називають ...

4. Групу з 30 найрозвиненіших країн умовної Півночі, де відбувається процес становлення та розвитку постіндустріального суспільства, називають ...

5. Близько 100 країн Африки, Азії та Латинської Америки, що розвиваються, складають ...

6. Сукупність країн, які перебувають на індустріальній стадії розвитку суспільства, позначають терміном ...

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Завдання

Сформулюйте найважливіші й найгостріші суперечності сучасного світового господарства та запропонуйте можливі шляхи їх розв'язання.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацюйте відповідний матеріал підручника.

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
5
дн.
0
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!