До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
5
міс.
2
6
дн.
1
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на тему "США. ФОРМУВАННЯ ТЕРИТОРІЇ КРАЇНИ, ДЕРЖАВНІ СИМВОЛИ, НАСЕЛЕННЯ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №150

Дата:

США. ФОРМУВАННЯ ТЕРИТОРІЇ КРАЇНИ,

ДЕРЖАВНІ СИМВОЛИ, НАСЕЛЕННЯ.

Мета: закріпити знання про формування території США; з'ясувати склад та значення державних символів; схарактеризувати природні ресурси та особливості населення; розвивати вміння учнів самостійно працювати з джерелами географічних знань.

Обладнання: підручник, настінна карта США, атлас, контурні карти, довідники.

Ключові поняття: державні символи, ЕГП, склад населення, природний та механічний рух населення, емігранти, корінне населення, міста, урбанізація, міські агломерації, джентрифікація, субурбанізація, рурбанізація, мегалополіс, розсіяна форма сільських поселень.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Фронтальне опитування.

1. Назвіть особливості економіко-географічного положення США.

2. Як формувалося сучасне населення країни?

3. Назвіть особливості адміністративно-територіального устрою федеративних держав.

4. На які природні ресурси багаті надра США?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Вступне слово вчителя.

Сполучені Штати Америки об'єднують під своїм зірково-смугастим прапором 50 штатів і федеральний округ Колумбія. 48 суміжних, або «нижніх», штатів розташовані в центральній і південній частинах Північної Америки. Штат Аляска займає однойменний півострів, а найбільш екзотичний штат Гавайї архіпелаг Гавайські острови в Тихому океані. США мають не дуже тривалу, але цікаву історію. Вона відображена не тільки в особливостях національного характеру та соціально-економічних досягненнях, а й у державних символах.

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення нового матеріалу.

1. Формування території США, склад та значення державних символів.

2. Природні умови та ресурси.

3. Населення, особливості процесу урбанізації.

На допомогу вчителю.

США стали першою великою незалежною державою Америки. У XVIII ст. в американських колоніях почався потужний рух за суверенітет. Під час Війни за незалежність американська армія, що складалася в основному з добровольців, на чолі з Дж.Вашингтоном, здобула перемогу. 4 липня 1776 р. була прийнята Декларація незалежності США, цей день став національним святом країни. Велика Британія визнала суверенітет нової держави через сім років за Версальським мирним договором 1783 р.

На той період територія країни обмежувалася прибережними рівнинами. Частина американських колоністів залишилася обживати цей район. Інші почали просуватися на захід і наприкінці XVIII ст. вийшли до річки Міссісіпі. У подальші кілька десятиліть територія країни збільшувалася як за рахунок придбань (Франція продала Луїзіану, розташовану вздовж річки Міссісіпі, Росія Аляску й Алеутські острови), так і захоплень (у Мексики був відібраний штат Техас). У другій половині XIX ст. колонізація охопила Великі рівнини, гірський Захід, Тихоокеанське узбережжя.

Історія США відбилася в державних символах національному гімні, державному прапорі та Великій печатці. Національний гімн «Прапор, усипаний зірками». Його текст був узятий із поеми «Оборона Форту Макгенрі», написаної в 1814 р. Ф. Скоттом Кі. Державний прапор – відомий також як «зірково смугастий прапор», являс собою прямокутне полотнище із сімома червоними й шістьома білими горизонтальними смугами, що чергуються. У кантоні темно-синього кольору – 50 п'ятикутних зірок білих кольорів. Велика печатка використовується, щоб підтвердити дійсність документів уряду Сполучених Штатів.

ї офіційним охоронцем вважається Державний секретар. Побачити Велику печатку можна у виставковій залі Державного департаменту у Вашингтоні.

(Учитель пропонує учням висловити власну думку щодо значення для громадян різних країн їхніх державних символів, а також щодо особливостей ставлення американців до свого прапора).

США мають дуже сприятливі природні умови для господарської діяльності. Лише Аляска суворий край. Тут переважае гірський рельсф, великі території займає багаторічна мерзлота, зими тривалі .й холодні, а літо прохолодне. Але в цьому «сніговому» штаті проживає лише незначна частина громадян країни. Більшість перебуває в «нижніх штатах», серед яких найбільш популярними є так звані «сонячні», наприклад Каліфорнія.

США одна з країн світу, якнайкраще забезпечених природними ресурсами. Великим багатством країни є її грунти. Найродючіші з них чорноземи займають великі площі в центрі країни. Природна рослинність значної частини США лісова. І хоча великі масиви лісів уже вирубані, країна має значні лісові ресурси. Вологий клімат обумовив також значні водні ресурси. Особливо добре ними забезпечені малонаселена Аляска, північний захід і схід «нижніх штатів». (Учні за допомогою атласів та інших джерел інформації характеризують забезпеченість країни корисними копалинами.)

Країна має великі запаси вугілля (Аппалачський, Пенсильванський, Іллінойський басейни), нафти й природного газу (шельф Мексиканської затоки та прибережні райони, північ штату Аляска, Каліфорнія), серед рудних корисних копалин найбільші родовища залізних (район озера Верхнього), мідних, свинцево-цинкових, уранових руд, срібла, золота (Кордильєри).

Особливості історії країни визначають строкатість расової та етнічної структури населення. Сьогодні нащадки європейців становлять 77,1 %. За кількістю виділяються діаспори німців, ірландців, англійців, шотландців, валлійців, італійців, євреїв, поляків, українців. Друге місце посідають афроамериканці. В основному це нащадки рабів, вивезених з Африки. Представлені вихідці з Ази, Північної Америки й корінні жителі (індіанці, ескімоси, алеути, гавайці).

Природний приріст у США вищий, ніж у більшості країн Свропи й становить 6 ‰. Загалом у США більш сприятлива демографічна ситуація, ніж в інших розвинених країнах. Серед віруючих переважають християни (протестанти 54 %, католики 24 %, є й православні), частина населення сповідує індуїзм, іслам і деякі інші релігії.

У містах проживає 78 % населення. Урбанізація набула в країні різних видів та форм. Особливістю США є велика кількість міських агломерацій. Найбільші з них: Нью-Йорк 19,7 млн жителів, Лос-Анджелес 15 млн, Чикаго 8,2 млн, Філадельфія 4,9 млн Низку великих міст країни, у тому числі Бостон і Вашингтон, об'єднує мегалополіс Босваш. Він займає територію завдовжки понад 1000 км, завширшки до 200 км і загальною площею в 150 тис. км2. Тут проживає 50 млн жителів. У США сформувалися ще два мегалополіси: Приозерний (Чипітс від Чикаго до Пітсбурга) із 40 млн осіб і Південно-Каліфорнійський (Сансан від Сан-Франциско до Сан-Дієго) — 20 млн осіб. (Учні презентують підготовлені повідомлення.)

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Завдання

Складіть спрощену схему «Густота населення США» (дані для схеми: Північний схід США густота населення становить 90—120 осіб/км2, середній захід 15-25 осіб/км2, гірські штати 5-10 осіб/км2, Аляска менше ніж 1 особа/км2).

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте матеріал уроку та відповідний матеріал підручника.

2. Підготуйте стислі повідомлення про спеціалізацію сільського господарства трьох головних районів США — Півночі, Півдня та Заходу.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Селф-коучинг (самонаставництво) як технологія професійного розвитку педагога Нової української школи»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.