+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Урок на тему "Шиття хрестиком"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Клас: 5-Б клас

Тема: Технологія виконання ручних з’єднувальних та оздоблювальних швів.

Мета: ознайомити учнів із прийомами виконання петельного шва, штапівки, стеблового і тамбурного швів та ін.., їх різновидами, графічним зображенням; удосконалювати навички вишивання, роботи зі швацьким приладдям; виховувати охайність, посидючість, увагу, доброзичливе ставлення один до одного, культуру праці.

Інструменти, матеріали, наочність: зразки швів та вишитих виробів, швацьке приладдя, малюнки із зображенням способів виконання шва, інструкційні картки.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

• Перевірка присутніх на уроці.

Привітання

• Перевірка наявності матеріалів та інструментів, необхідних на уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.   Назвіть інструменти  і  матеріали,  необхідні  для вишивання.

2.     Для  чого  потрібно  робити  перерву  під  час  вишивання?

3. Який найпопулярніший шов? (хрестиком)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Запропонувати  розглянути  зразки  вишиванок  хрестиком.

  1. Як ви вважаєте важко вишивати хрестиком?

  2. Який виріб буде красивішим, зроблений хрестиком чи навмання?

Сьогодні  на  уроці  ми  будемо  вчитися  виконувати  деякі  шви,  а  які  саме  я  вам  пропоную  здогадатися  прослухавши  ось  цей  вірш:

                Німіє світ, зомлівши від краси червоно-чорних українських взорів.

                А там – хрести, хрести, хрести ... молитвами за нашу долю й волю.

                Є настил, гладь, стебнівка та низинка, фантазія  людська  не знає меж...

                Хрестом  я доням шила сорочки.  Ви – українки! То несіть свій  Хрест!

  -   То, як ви  гадаєте,  які  шви  ми  будемо сьогодні  виконувати?

Хрестик — одна з найпоширеніших технік в українській вишивці. Вишивати хрестиком почали в Україні значно  пізніше, ніж  лічильними  швами, але ця техніка стала найулюбленішою.  Нею досить легко  оволодіти, узори  можна складати самому або

перезнімати за допомогою клітинок чи міліметрівки. Технікою «хрестик» вишивають  серветки, рушники, сорочки, картини тощо. 

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Технологія виконання петельного шва

Петельний шов широко використовується в народній вишивці для вишивання узорів рослинного орнаменту, аплікації. Ним обробляють низ плахти, рукава сорочок, розріз пазухи (застібки). Особливо популярним він є у Яворівських вишивках, ним закінчують краї густо зашитого орнаменту. Вишивають його різними кольорами, послідовно розміщуючи на тканині однаковими за розмірами смужками «дужок», чергуючи їх за сполученням: червоний, чорний, рожевий та ін., а також можна виконувати одним кольором. За допомогою цього шва, змінюючи висоту, ширину, нахили стібків, відстань між ними, перевиваючи нитками іншого кольору, можна створити багато оригінальних узорів для оздоблення виробів. Під час виконання петельного шва потрібно слідкувати, щоб нитка весь час знаходилася під голкою, утворюючи петельку; стібки шва повинні бути однаковими; стібки, які прикріплюють петлю до тканини, повинні мати однакову величину. Щоб стібки були однаковими, треба намітити контур вишивки двома лініями — зверху і знизу.(Мал 1.)

КОСИЙ ХРЕСТИК

Цей шов однобічний, утворюється з двох діагонально перехрещених стібків. Виконують його за два прийоми:

• в горизонтальному;(Мал. 2-3)

Вишивання косих хрестиків по діагоналі

• Знизу ліворуч закріпити петлею нитку діагональним стібком.

• Вишити рядок косих стібків по діагоналі, направляючи голку знизу вгору.

• У зворотному напрямі перекривати одним стібком попередній, а під другим протягувати вишивальну нитку.

2. Повторення правил безпечної праці під час виконання практичної роботи

VII. Практична робота

Вправи на формування прийомів виконання ручних швів

VIII. Підведення підсумків уроку

1. Що нового дізналися на уроці? Охарактеризуйте петельний шов.

2. Чому петельний шов може бути крайовим, прикрашати виріб?

3. Які узори можна виконати петельним швом?

4. Чи виникли труднощі під час виконання практичної роботи? Які саме? Як ви їх подолали?

ІХ. Домашнє завдання

Підготувати матеріали та інструменти для наступного уроку. Перевірити якість виконання швів, усунути недоліки.

Х. Оцінювання роботи учнів на уроці

КОНСПЕКТ ПЕРЕВІРИЛИ І ДО УРОКУ ДОПУСТИЛИ:

Вчитель: Нагорняк П. Д.

Методист: Погоріла В. І.

Послідовність виконання петельного шва.

Вишивання хрестиком.

Вишивання хрестиком по діагоналі

Опис документу:
Цей урок був для дітей 6-го класу, для того щоб їм було не складно надалі працювати в побуті та соціумі. Діти повинні вміти шити не тільки собі якісь "дирку", але й вишити якісь сорочки, одяг, навіть якийсь малюнок на тканині чи одежі. Урок для дітей 6-го класу.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Технологія розвитку критичного мислення у сучасному освітньому середовищі»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн
590 грн