Урок на тему: Сім’я та виховання афінян. Жінка в Афінському полісі.

Опис документу:
1 . Повсякденне життя, звичаї та традиції стародавніх греків. 2. Сім'я, шлюб і виховання дітей. Робота в групах. Опрацювати текст підручника параграф 32 та скласти коротку розповідь про: І. ГРУПА. Особливості повсякденного життя та звичаїв стародавніх греків. ІІ. ГРУПА. Сім'я та виховання стародавніх греків.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Сімя та виховання афінян. Жінка в афінському полісі.

Мета: дати уявлення про побут греків;порівняти їх з іншими народами; вміти характеризувати зв'язок грецького побуту з побутом інших країн Стародавнього світу.

Обладнання: підручник, ілюстрації, атлас, контурна карта, роздатковий матеріал.

Тип уроку: Комбінований з елементами практичної роботи.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

- перевірка к-сті учнів на уроці.

ІІ. Актуалізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.

-повідомлення теми та мети уроку;

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

САМОСТІЙНА РОБОТА.

-додаток 1.

ІV. Вивчення нового матеріалу:

1 . Повсякденне життя, звичаї та традиції стародавніх греків.

2. Сім'я, шлюб і виховання дітей.

Робота в групах.

Опрацювати текст підручника параграф 32 та скласти коротку розповідь про:

І. ГРУПА.

Особливості повсякденного життя та звичаїв стародавніх греків.

ІІ. ГРУПА.

Сім'я та виховання стародавніх греків.

Орієнтовні доповіді.

Сім'я, шлюб і виховання дітей

Жінку в грецькому суспільстві не шанували. Шлюб укладався лише для продовження роду. Під час обряду, що відбувався в оселі чоловіка, співали шлюбні пісні та приносили жертви домашнім богам-покровителям. Чоловіки, як правило, були набагато старші від дружин. Діти перебували під владою батька. Дружина відразу ж після весілля потрапляла у залежне становище. Вона була в домі на правах першої зі служниць, керувала прислугою, вела господарство. Грецькі жінки були малообізнані й малоосвічені. З дому вони виходили тільки в супроводі рабинь або прислужниць, не мали права розмовляти на вулиці ні з ким.

Чоловіки більшу частину дня проводили за межами оселі — у місті, займаючись власними справами. Про виховання дітей здебільшого дбала мати, яка майже не мала вільного часу. Щоправда, жінок допускали на вистави в театр, відвідування якого залишало яскраве враження на тривалий час. Одружуватися, мати родину могли тільки вільні люди.

Традицією на початку шкільного навчання XI-IV ст. до н. є. було ознайомлення юних греків з текстами поем «Іліади» й «Одіссеї». Поеми формували в дітей життєві цінності: перемагати, поважати працю, любити сім'ю, людей, бути патріотом, визволителем. Зразком мужності, розуму, винахідливості для молоді були герої поем: Гектор, Ахілл, Пріам, Одіссей, Аякс, Патрокл та ін.

Повсякденне життя, звичаї та традиції стародавніх греків

Побут стародавніх греків складався під впливом природно-кліматичних умов Балканського півострова. Під спекотним сонцем елліни носили легкий одяг без рукавів. Нижній одяг, хітон, у чоловіків був дуже довгий, але згодом став коротшим — до колін. Жіночий хітон носили так: дівчата підперізували його в талії, а жінки — під грудьми. Дівчата в Спарті носили хітони короткі, вище колін. Як правило, їх одягали лише вдома, на вулицю виходили в гіматії. Капелюх надягали тільки в дорозі. Греки носили взуття, подібне до сандалій і черевиків, сплетених із ремінців.

Оселя грецької родини приховувала приватне життя від стороннього ока. Глухі стіни будинків з невеликими віконцями під карнизом — це все, що можна було побачити з вулиці. Двері та вікна кімнат виходили на внутрішній двір - перистиль, оточений тонкими колонами. Спершу житло складалося з трьох-чотирьох кімнат. Згодом винайшли каналізацію. Будинок поділявся на чоловічу частину і жіночу (гінекед), яка була зазвичай розташована на другому поверсі.

Здебільшого греки харчувалися рибою, овочами, оливками, хлібом, часником, запиваючи їжу легким, розбавленим водою, вином. М'ясо вживали лише багатії, та й то під час свят і жертвоприношень.

Культура греків розвивалася в умовах рабовласницької держави. Раби, виконуючи всю тяжку роботу, вивільняли громадянам час для духовного розвитку: греки любили театр, присвячували свій час науці, філософії, мистецтву тощо.

V. Узагальнення й систематизація знань.

Результати самостійної роботи.

VІ. Підсумки уроку.

Заключне слово вчителя:

Культура греків розвивалася в умовах рабовласницької держави. Раби, виконуючи всю тяжку роботу, вивільняли громадянам час для духовного розвитку: греки любили театр, присвячували свій час науці, філософії, мистецтву тощо.

Господарства, подібні до маєтку Перікла, поширяться в Греції переважно тільки в V-IV ст. до н. е.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Ефективні комунікації (soft skills) учителя з батьками»
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.