До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
5
міс.
2
9
дн.
1
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на тему "СХІДНА АЗІЯ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №143

Дата:

СХІДНА АЗІЯ.

Мета: з'ясувати загальні особливості розташування, населення, природних умов і ресурсів, господарства Східної Азії; удосконалювати вміння працювати в групах із різноманітними джерелами географічної інформації, аналізувати й обробляти її.

Обладнання: підручник, географічні атласи для 10 класу, настінні політична, фізична, кліматична й економічна карти Євразії, листок паперу, фарфорова чашка, клаптик шовкової тканини, пачка чаю, плід ківі, мандарин, орігамі, картини «Фізико-географічні області Зарубіжної Азії», демонстраційні зображення умовних знаків кам'яного вугілля, залізних, мідних, поліметалевих, олов'яних руд, золота, зображення водоспаду в горах, гілки дерева (із гербарію), набір «Раси».

Ключові поняття: субрегіон, природні умови, природні ресурси, населення, трудові ресурси, галузі спеціалізації, промисловість, сільське господарство, транспорт, міжнародні економічні відносини.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Географічний крос

1. Країною семи тисяч островів можна назвати... (Індонезію).

2. Прикладом поєднання правління комуністів і ринкових реформ є... (В'єтнам ).

3. Справжнім раєм для туристів уважають... (Таїланд).

4. «Золотим султанатом, який купається в нафтодоларах» по праву можна називати... (Бруней).

5. Азіатським «тигром» другої хвилі, який виріс на олові, нафті та каучуку, є... (Малайзія).

6. Серед країн Південно-Східної Азії значним експортом вугілля виділяється... (Індонезія ).

7. Квітникарство — важлива експортна культура... (Таїланду).

8. Найвищий рівень розвитку серед країн Південно-Східної Азії має... ( Сінгапур ).

9. До першого десятка країн світу за експортом какао і бананів входить... (В'єтнам ).

10. У Південно-Східній Азії виділяється потужною нафтопереробною промисловістю... (Сінгапур).

11. Чай, кава, прянощі — важливі експортні культури... (Індонезії).

12. «Рисовою чашею» образно називають... (Таїланд).

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель демонструє учням листок паперу, пачку з чаєм, фарфорову чашку, мандарин, плід ківі, орігамі та клаптик шовкової тканини. Він повідомляє, що на поточному уроці вивчатиметься регіон, якому людство зобов'язане винаходом речей і матеріалів, які були показані класу. І зараз він є одним із найважливіших районів Землі з дуже потужною економікою, географію якого необхідно знати. (Завдання учнів — назвати регіон та зазначити провідні види продукції, яка звідси експортується до України.) Учитель звертає увагу на швидкі темпи перетворень, які мали місце в країнах Східної Азії. Так, ще в 1970-х рр. Південна Корея й Тайвань були відсталими аграрними країнами, а вже через 20 років їх називали «азіатськими тиграми». Подібне до цього мало місце раніше (на межі 1950—1960-х рр.) у Японії та в 1980— 1990-х рр. у Китаї). Досвід перетворень економіки в країнах Східної. Азії може стати дуже цінним і для України. (Учитель пропонує учням презентувати підготовлені візитні картки країн Східної Азії.)

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Склад субрегіону, особливості ЕГП і ПГП Східної Азії, їх вплив на господарство країн регіону в минулому й сьогоденні.

Самостійна робота учнів із підручником та картами географічного атласу, яка завершується бесідою під керівництвом учителя.

2. Природні умови субрегіону.

Аналіз фізичної й кліматичної карт та картин «Фізико-географічні області Зарубіжної Азії».

3. Природні ресурси регіону.

Учитель послідовно показує класу демонстраційні зображення умовних знаків кам'яного вугілля, залізних, мідних, поліметалевих, олов'яних руд, золота, зображення водоспаду в горах, гілки дерева (із гербарію). Учні, використовуючи настінні карти та карти атласу, називають райони чи країни Східної Азії, багаті на відповідні природні ресурси. Робота завершується загальним висновком про забезпеченість Східної Азії різними видами природних ресурсів та їх територіальним розподілом.

4. Характеристика населення країн Східної Азії.

Учитель демонструє бюсти європеоїда, монголоїда й негроїда з набору «Раси» і пропонує розпізнати серед них типового жителя Східної Азії. Здійснюється актуалізація знань про зовнішні відмінності монголоїдів, після чого за допомогою карти народів світу визначаються найбільші народи Східної Азії та райони їх розселення. Учитель розповідає про сучасну демографічну ситуацію. Особливу увагу необхідно звернути на формування в учнів правильних уявлень про сучасні демографічні процеси в Китаї: країна перейшла від II до ї типу відтворення населення.

5. Загальна характеристика сучасної економіки країн Східної Ази.

Матеріал подається у формі шкільної лекції.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Практична робота

Побудова учнями під керівництвом учителя демографічної кривої Японії або Китаю за XX ст.

Дискусія

Деякі дослідники відносять Монголію не до Східної Азії, а до Центральної. Які особливості Монголії стали причиною виникнення такої точки зору? Наскільки вона є справедливою?

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати матеріали уроку та матеріали § 66.

2. Випереджальне завдання. Підготуйте візитну картку Японії.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.