Урок на тему "Сезонні особливості клімату. Несприятливі погодно-кліматичні явища на території України."

Опис документу:
Мета уроку: навчальна: актуалізувати та поглибити знання учнів про кліматичні сезони; сформувати знання про несприятливі погодно-кліматичні явища на території України; розвивальна: вдосконалювати уміння працювати з різноманітними джерелами знань, відбирати головне; розвивати уміння самостійно здобувати знання; Джерело:інтернет-ресурси

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

8 клас

Урок №25

Дата:

Сезонні особливості клімату. Несприятливі

погодно-кліматичні явища на території України.

Мета уроку:

навчальна: актуалізувати та поглибити знання учнів про кліматичні сезони; сформувати знання про несприятливі погодно-кліматичні явища на території України;

розвивальна: вдосконалювати уміння працювати з різноманітними джерелами знань, відбирати головне; розвивати уміння самостійно здобувати знання;

виховна: виховувати зацікавленість темою, прагнення здобувати нові знання самостійно.

Обладнання: підручник, фізична карта України, кліматична карта України, атлас.

Тип уроку: комбінований.

Очікувані результати: учні зможуть: характеризувати сезонні погодні умови, наводити приклади небезпечних погодних явищ та їх наслідків.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Перевірка домашнього завдання.

Учитель проводить опитування за запитаннями, які учні підготували вдома.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Вступне слово вчителя.

Усім вам відомо, що в Україні чітко виражені кліматичні сезони — зима, весна, літо, осінь. А чи знаєте ви їхні основні ознаки? Коли починається кожний із них?

(Учні висловлюють припущення.)

Зазвичай у побуті використовуються календарні терміни тривалості кліматичних сезонів. Дійсно, початок зими — 1 грудня, а закінчення — 28 лютого (29 — у високосні роки). Проте природа має свої терміни, які називають кліматичними.

Сьогодні ви дізнаєтеся про особливості кліматичних сезонів в Україні, а також про несприятливі погодно-кліматичні явища, що з ними пов’язані.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Кліматичні сезони в Україні (с. 103)

Робота з підручником.

На допомогу вчителю.

Зима в Україні тривала, але порівняно тепла, хоч і з морозними днями і снігом.

Вона триває від 120—130 днів на північному сході і до 75—85 днів на південному заході.

Весна починається після переходу середньодобової температури повітря через 0 °С. Весною можливі заморозки. Погодні умови нестійкі. Весняний період закінчується переходом середньодобової температури повітря через +15 °С.

Літо на більшій частині території тепле, а на півдні України спекотне. У степовій зоні цей період триває 120—130 днів. Влітку випадає близько 40 % річної кількості опадів. Закінчується літній період після переходу температури повітря через +15 °С у бік зниження, що відбувається в першій декаді вересня.

Із настанням осені зростає циклонічна діяльність, відбувається зниження температури повітря, збільшується кількість днів з опадами і туманами. У вересні та жовтні можливі заморозки. Проте буває короткочасне повернення тепла із сонячною погодою. У листопаді на більшій частині території середня добова температура повітря переходить через 0 °С, а в третій декаді цього місяця може утворюватися сніговий покрив.

Запитання.

2. Несприятливі погодно-кліматичні явища (с. 104–105)

Розповідь учителя.

Повідомлення учнів.

V. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Творче завдання.

Складіть невелику розповідь про особливості кліматичних сезонів у вашій місцевості. Укажіть можливі несприятливі погодно-кліматичні явища.

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Заключне слово вчителя.

Знання про кліматичні сезони та несприятливі погодно-кліматичні явища є дуже важливими для збереження здоров’я людей, а також для сільського господарства.

На наступному уроці ви дізнаєтеся, як складають прогнози погоди, та спробуєте зробити це самостійно.

(Учитель аналізує та оцінює роботу учнів на уроці.).

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте § 21 підручника.

2. Складіть у зошитах кросворд на п’ять слів за темою «Клімат України».

3. Завершіть роботу над дослідженням «Прогнозування погоди за народними прикметами та порівняння з прогнозом в інтернет-джерелах, ЗМІ».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи комунікативної компетентності молодшого школяра. Практичні матеріали»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.