Урок на тему : РОЛЬ ПРИСЛІВНИКІВ-АНТОНІМІВ У МОВЛЕННІ

Опис документу:
Урок з української мови у 4 класі. РОЛЬ ПРИСЛІВНИКІВ-АНТОНІМІВ У МОВЛЕННІ Мета: вчити учнів добирати до поданого прислівника антонім; розвивати мислення, мовлення; виховувати позитивне ставлення до навчання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

РОЛЬ ПРИСЛІВНИКІВ-АНТОНІМІВ У МОВЛЕННІ

Мета: вчити учнів добирати до поданого прислівника антонім; розвивати мислення, мовлення; виховувати позитивне ставлення до навчання.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання

Вправа 327

Опинитися просто неба — надворі. Намокнути до останньої нитки — наскрізь, зовсім. Кинутися з усіх ніг — дуже швидко, безупинно. Не мати кінця- краю — безмежно, безкінечно. Йти як не своїми ногами — невпевнено, повільно. Спати без задніх ніг — дуже міцно, безпробудно. Жити на широку ногу — розкішно, багато.

Поясніть роль прислівників-синонімів у мовленні.

2. Каліграфічна хвилинка

Нн нп нм ам ат ям ят

напам’ять

Мати своє дитя знає напам’ять: і очима, і руками.

3. Словникова робота

Впере́д (уперед) — 1) У напрямі поступального руху; протилежне — назад.

2) Те саме, що наперед, авансом.

3) У майбутньому, надалі.

4) Перед тим, раніше, спочатку, спершу, зразу (розмовне).

5) Уживається як наказ, спонукання рухатися в напрямі перед собою.

Поясніть вислови:

  • Крок уперед (досягти успіху в чомусь).

  • Забігати вперед (робити що-небудь раніше наміченого часу).

  • Заглядати вперед (намагатися передбачити якісь події).

  • Ні назад, ні вперед (не мати виходу).

Наза́д — рух у напрямку, протилежному до напрямку попереднього руху кого-, чого-небудь.

Гра «Роз’єднай рядок — прочитай слова»

НАЗАДОДОМУРАНЦІЗНОВПЕРЕДЗВІНКОПІВДНІ

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про прислівники-антоніми.

IV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Спостереження за мовним матеріалом

Прислів’я та приказки прочитайте, поясніть. Прислівники з протилежним значенням випишіть парами.

Улітку пісні співаєш, взимку сльози проливаєш. Гарно щебече, та погано слухати. Не йдеш уперед — ідеш назад. Легко про це говорити, та важко зробити. На рідній землі тепло вдень і вночі. Терпіти важко, та пам’ятати легко.

Серед прислівників є слова, протилежні за значенням,— антоніми. Наприклад: улітку — взимку, уперед — назад, легко — важко.

2. Робота за підручником (с. 167–168)

Вправа 328

Антоніми:

повільно — швидко, старанно — ліниво, тихенько — голосно, раніше — пізніше.

Синоніми:

повільно — неспішно, нешвидко, неквапливо, розтягнутий, кволо, стримано.

Старанно — ретельно, сумлінно, дбайливо.

Вправа 329

Антоніми:

ясно — похмуро, нечітко; рівно — криво, вигнуто.

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ

1. Гра «Добери антонім»

Вчора — низько —

взимку — спереду —

зранку — швидко —

2. Робота в групах

1) З’єднайте пари слів, у яких прислівники є антонімами.

Допоможу тепер —

дивитися сумно.

Розмовляти весело —

повернувся звідти.

Летить високо —

сідає низько.

Працює вдень —

читає тихо.

Знаходиться далеко —

від’їхав сьогодні.

Пішов туди —

відпочину потім.

Співає голосно —

мешкає близько.

Приїхав учора —

прийшов сьогодні.

2) Доповніть прислів’я.

Восени багач, а ... прохач.

Гірко поробиш, ... з’їж.

Краще на п’ять хвилин раніше, ніж на одну хвилину...

Далі положиш — ... знайдеш.

3. Самостійна робота

Спишіть прислів’я, доберіть прислівник за змістом.

... знання добувати, зате ... носити. Дим видно ..., а вогонь ...

(Вдень, тяжко, вночі, легко).

VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Яка частина мови називається прислівником?

Наведіть приклади прислівників-антонімів. Якою є роль антонімів у мовленні?

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 330 (с. 168).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Технологія розвитку критичного мислення у сучасному освітньому середовищі»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.