До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
5
міс.
3
0
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на тему "РОЛЬ ІНТЕГРАЦІЇ В РОЗВИТКУ СВІТОВОГО ГОСПОДАРСТВА. МІЖНАРОДНА ЕКОНОМІЧНА ІНТЕГРАЦІЯ ГОСПОДАРСТВА."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №72

Дата:

РОЛЬ ІНТЕГРАЦІЇ В РОЗВИТКУ СВІТОВОГО ГОСПОДАРСТВА.

МІЖНАРОДНА ЕКОНОМІЧНА ІНТЕГРАЦІЯ ГОСПОДАРСТВА.

Мета: сформувати в учнів уявлення про міжнародну економічну інтеграцію як об'єктивний процес, показати її переваги та негативні сторони; познайомити учнів із типами міжнародних інтеграційних угруповань та діяльністю найвідоміших із них (ЄС, НАФТА, АСЕАН, МЕРКОСУР, ОПЕК).

Обладнання: підручник, настінна політична карта світу, географічні атласи для. 10 класу, зображення символів €С, демонстраційні картки із зображенням країн — членів ЄС (Бельгії, Швеції, Польщі), НАФТА (Мексики), АСЕАН (Малайзії, Таїланду), МЕРКОСУР (Аргентини, Бразилії!.

Ключові поняття: міжнародна економічна інтеграція, інтеграційні об'єднання (регіональні та галузеві), морський транспорт, авіаційний транспорт.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ'

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Завдання

Накресліть схему галузевої структури світового господарства. (Троє учнів працюють біля дошки.)

Фронтальне опитування

1. Поясніть значення поняття «просторова структура економіки».

2. Назвіть три найважливіші центри сучасної світової економіки.

3. Що в економічній географії розуміють під поняттями «північ» і «південь?

4. За якою ознакою країни відносять до умовного «центру»?

5. Якій стадії розвитку економіки відповідає господарство країн «напів-периферії»?

6. Скільки країн умовно відносять до «периферії»?

7. Якій стадії розвитку економіки відповідає господарство країн «периферії»?

8. Яка найхарактерніша риса сучасної просторової структури світового господарства?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Проблемна ситуація

Учитель пропонує учням пояснити, якими шляхами уряди країн можуть сприяти проникненню вітчизняних ТНК на ринки інших країн світу та яким чином можна сприяти підвищенню конкурентоспроможності їхньої продукції на зовнішніх ринках. (Під час обговорення слід підвести учнів до думки про необхідність взаємних поступок у розв'язанні цього питання та виробленні єдиних правил для діяльності ТНК. Одним із таких шляхів є міжнародна економічна інтеграція. Саме вивченню цього процесу й буде присвячений урок.)

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Поняття «міжнародна економічна інтеграція».

Матеріал подається у формі розповіді вчителя.

2. Інтеграційні об'єднання, їхні типи — галузеві та регіональні.

Розповідь учителя (з елементами евристичної бесіди)

Учитель знайомить учнів зі змістом поняття «інтеграційне об'єднання», після чого повідомляє розшифровку назв (абревіатури написані на дошці до початку уроку) кількох таких об'єднань — НАФТА, ЄС, ОПЕК, МЕРКОСУР, АСЕАН. Учні мають визначити, назва якого з цих об'єднань різко відрізняється від назви інших чотирьох (це — ОПЕК). У разі потреби учні можуть скористатися відповідною картою атласу. У процесі наступного обговорення визначаються види міжнародних економічних об'єднань (галузеві та регіональні).

3. Діяльність галузевих економічних інтеграційних об'єднань (на прикладі ОПЕК).

Самостійна робота учнів з атласом та текстом підручника, у процесі якої вони мають установити, які країни входять до складу ОПЕК, місце розташування штаб-квартири організації, мету її створення.

4. Діяльність регіональних економічних інтеграційних об'єднань (в основному на прикладі ЄС).

Розповідь учителя з використанням політичної карти світу та зображень символів ЄС; поєднується з роботою учнів із картами географічного атласу для 10 класу, ілюстраціями та підручником.

5. Роль морського й авіаційного транспорту в поглибленні міжнародних зв'язків.

Самостійна робота учнів із текстом та ілюстраціями підручника та картою «Транспортний комплекс» атласу для 10 класу.

Запитання

1) Які вантажі становлять найбільшу частку перевезень морського транспорту?

2) Які основні напрямки міжнародних перевезень нафти, зерна й готових виробів (назвіть початкові та кінцеві субрегіони)?

3) Якою є роль авіаційного транспорту в розширенні міжнародних зв'язків?

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Фронтальне опитування

1. Що в перекладі означає слово «інтеграція»?

2. Які види інтеграційних об'єднань ви знаєте?

3. Наведіть приклад галузевого інтеграційного об'єднання.

4. Із якою метою було створено ОПЕК?

5. У якій країні розташована штаб-квартира ОПЕК?

6. Наведіть приклади регіональних інтеграційних об'єднань.

7. Які три міста називають «столицями» ЄС? Чому?

Після цього вчитель демонструє картки з контурами держав, які є членами якихось регіональних інтеграційних об'єднань економічного характеру. Учні мають розпізнати держави за їхніми контурами та назвати міжнародне економічне інтеграційне об'єднання, до якого належить кожна з них (учні можуть користуватися картами географічного атласу для 10 класу).

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Узагальнюючи вивчений матеріал, учитель просить учнів обґрунтувати відповідь на запитання: які економічні інтеграційні об'єднання мають вищий ступінь економічної інтеграції — регіональні чи галузеві?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1, Опрацюйте §36 підручника.

2. Використовуючи додаткові джерела інформації, підготуйте докладні повідомлення про організації НАФТА, МЕРКОСУР та АСЕАН, указавши час їх заснування, мету створення, порядок діяльності, на контурній карті Європи спеціальними умовними знаками позначте держави, грошовою одиницею яких є євро. Підпишіть назви двох країн, які останніми були прийняті до складу ЄС.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.