До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
5
міс.
2
6
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на тему "РИБАЛЬСТВО ЯК ОДИН ІЗ ВИДІВ ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ. ГЕОГРАФІЯ МОРСЬКОГО РИБАЛЬСТВА."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок № 100

Дата:

РИБАЛЬСТВО ЯК ОДИН ІЗ ВИДІВ ПРИРОДОКОРИСТУВАННЯ.

ГЕОГРАФІЯ МОРСЬКОГО РИБАЛЬСТВА.

АКВАКУЛЬТУРА ТА МАРІКУЛЬТУРА.

КИТОБІЙНИЙ ПРОМИСЕЛ.

Мета: завершити формування знань про сільське господарство світу та вторинний сектор економіки; прищепити учням чіткі уявлення про рибальство, аквакультуру й марікультуру як один із видів природокористування; забезпечити глибоке розуміння учнями ключових понять теми, усвідомлення різниці між ними; продовжувати формування науково обґрунтованого підходу до природокористування; показати значення рибальства, аквакультури й марікультури для людства, їх перспективи та географію.

Обладнання: настінна фізична карта світу або карта океанів, географічні атласи для 10 класу, підручник, посібник «Експрес-контроль», збільшені графіки вилову риби й морепродуктів за останні 100 років та діаграма співвідношення вилову різних видів біологічних ресурсів Світового океану, роман Ж. Верна «П'ятнадцятирічний капітан», повісті М. Трублаїні «Лахтак» та 0. Беляєва «Підводні землероби», контурні карти світу.

Ключові поняття: рибальство, рибництво, аквакультура, марікультура.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Експрес-контроль

Учні виконують завдання тесту 9 із посібника «Експрес-контроль».

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель звертає увагу учнів на дошку, де записана тема уроку. Він повідомляє, що рибальство традиційно відносять до сільського господарства, і пропонує учням аргументовано заперечити такий підхід чи підтримати його. У процесі дискусії вчитель також пропонує пояснити різницю між рибальством і рибництвом. Учні підводяться до думки, що рибальство — важлива галузь діяльності людини, яка забезпечує людство значною кількістю продуктів харчування. Тому необхідно чітко розуміти його сучасний стан, місце, значення та географію.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Значення рибальства, його світових масштабів.

Розповідь учителя з використанням збільшеного графіка вилову риби й морепродуктів за останні 100 років та діаграми співвідношення вилову різних видів біологічних ресурсів Світового океану.

2. Географія рибальства у Світовому океані та її закономірностей.

Практична робота з використанням карти географічного атласу для 10 класу «Ресурси Світового океану».

3. Сучасний стан китобійного промислу та промислу морського звіра.

Розповідь учителя з використанням роману Ж. Берна «П'ятнадцятирічний капітан»; інтерактивна бесіда за змістом роману, під час якої з'ясовується питання, яким було призначення бригу «Пілігрим», та зачитується опис масштабів китобійного промислу в середині XIX ст. та повісті М. Трублаїні «Лахтак» (зачитується уривок, який описує масштаби полювання на тюленів рядового промислового судна в 1930-ті рр.).

4. Класифікація районів скупчення рибних ресурсів (шельфові ділянки океану, місця змішування вод теплих і холодних течій, внутрішні моря зі зниженим рівнем солоності води) та районів рибного промислу (води відкритого моря, економічні зони країн, територіальні води).

Учні виконують роботу під керівництвом учителя.

5. Поняття «аквакультура», «марікультура», «рибництво» та відмінності між ними.

Робота учнів із текстом підручника; коментоване читання.

6. Стан і перспективи розвитку аквакультури і марікультури у світі.

Розповідь учителя; позначення на контурній карті світу під керівництвом учителя країн із найкраще розвиненими аквакультурою й марі-культурою. Учитель демонструє книгу О. Бєляєва «Підводні землероби», коротко ознайомлює учнів із її змістом, указує, що написана вона майже 80 років тому. Він пропонує з'ясувати, наскільки уявлення письменника-фантаста 1930-х рр. відрізняються від дійсності.

V. ПІДСУМКИ УРОКУ

Дискусія

Проблеми рибальства, перспективи його подальшого розвитку, перспективи розвитку аквакультури й марікультури у світі та Україні.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте відповідний матеріал підручника.

2. Виконайте завдання 2 (с. 8) із посібника «Картографічний тренінг».

3. Використовуючи роман Ж.Bерна «Навколо світу за 80 днів», заповніть таблицю «Мандрівки Філеаса Фогга».

Зразок заповненної таблиці

Зразок заповненної таблиці

Відрізки шляху мандрівк

Флеаса Фогга

Вид транспорту, яким

користувався Філеас Фогг

Вид транспорту, яким можна

скористатися зараз із метою

прискорення подорожі

Лондон Дувр

Поїзд

Швидкісний поїзд Лондон Париж

Дувр Кале

Пароплав

Швидкісний поїзд Лондон Париж (підводним тунелем)

Кале Париж

Поїзд

Швидкісний поїзд Лондон Париж

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності практичного психолога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.