До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
5
міс.
3
0
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на тему "РЕСУРСИ СВІТОВОГО ОКЕАНУ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №26

Дата:

РЕСУРСИ СВІТОВОГО ОКЕАНУ.

Мета: пояснити причину виділення ресурсів Світового океану в окрему групу природних ресурсів; вивчити склад ресурсів Світового океану та їх географію; довести необхідність комплексного використання ресурсів Світового океану як єдиного можливого підходу до здійснення раціонального природокористування; розвивати екологічні погляди учнів.

Обладнання: підручник, карта океанів, географічні атласи, контурні карти світу, картки для географічного тренінгу, заготовки схеми «Склад ресурсів Світового океану», картини з краєвидами узбереж теплих морів, морськими нафтопромислами, художні книги: Г. Адамов «Таємниця двох океанів», В. Сапарін «Об'єкт 21», Ж. Берн «П'ятнадцятирічний капітан», М. Трублаїні «Лахтак».

Ключові поняття: мінеральні ресурси Світового океану, шельф, конкреції, рекреаційні ресурси, геотермальні ресурси, енергія припливів і відпливів.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Географічний тренінг

Прочитайте текст і знайдіть помилки географічного характеру.

Зразок картки

Улітку я відпочивав у місті Керчі та бачив там багато цікавого. Мою увагу привернули дивні платформи в морі. Місцеві жителі пояснили, що це на шельфі шукають нафту й природний газ, але пошуки ускладнюють значні до 1500 м глибини моря та сильні морські течії. А от для риби місцеві умови дуже сприятливі. Особливо багато тут бичків, сардин, тріски та тунця. Серед інших представників нектону водяться також їстівні молюски мідії. А автохтонний вид молюсків рапани мають дуже красиву черепашку. Сувеніри з таких черепашок охоче купують туристи, які буквально окупували місцеві пляжі, складені дрібним кораловим піском. Купальний сезон триває тут понад шість місяців. Керч великий порт. Проте великі кораблі можуть заходити до нього лише під час припливів, коли рівень води піднімається на чотири-п'ять метрів.

У процесі обговорення учні згадують, що собою являє шельф, океанічні течії, припливні явища, на які групи поділяються морські організми.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель звертає увагу учнів на те, що тривають пошуки нових родовищ мінеральних природних ресурсів. При цьому намітилися два основні напрямки — «углиб» (пошуки родовищ на більших глибинах; це особливо стосується нафти й природного газу) і «вшир» (пошуки родовищ корисних копалин у ма-лодосліджених і малодоступних районах планети). Як приклад успішного розвитку другого напрямку можна навести Канаду, на півночі якої на межі XX і XXI ст. були відкриті великі родовища алмазів, що перетворило цю країну на одного з провідних постачальників коштовного каміння на міжнародні ринки. Інший приклад — значна частина відомих нині запасів нафти і газу розташована в надрах морів та океанів. Проте їх розробка вимагає особливих підходів.

Проблемна ситуація

Українські геологи відкрили на дні Азовського й Чорного морів кілька родовищ природних газів. Окремі родовища Чорного моря вже розробляються. В Азовському морі газопромислів немає. Чому? (Азовське море набагато менше за площею, ніж Чорне, і має ще гірший зв'язок зі Світовим океаном. Тому його здатність до самоочищення в багато разів менша, що робить його геосистему набагато вразливішою за геосистему Чорного моря.)

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення нового матеріалу

1. Склад ресурсів Світового океану (розповідь учителя з елементами інтерактивної бесіди та використанням настінних ілюстрацій і роботою учнів зі складання схеми «Ресурси Світового океану» за розданими заготовками).

2. Характеристика складу мінеральних ресурсів Світового океану корисні копалини надр, корисні копалини морського дна, морська вода — «пісна руда». (Розповідь учителя, під час якої учні продовжують заповнення схеми «Ресурси Світового океану»).

3. Енергетичні ресурси Світового океану (розповідь учителя, у процесі якої можна використати художні книги Г. Адамова «Таємниця двох океанів» (передбачення використання геотермальної енергії океану), В. Сапаріна «Об'єкт 21» (передбачення використання енергії припливів); учні продовжують заповнення схеми).

4. Біологічні ресурси Світового океану (інтерактивна бесіда з опорою на міжпредметні зв'язки з біологією з використанням книг Ж. Берна «П'ятнадцятирічний капітан» (опис полювання на китів у XIX ст.) та М. Трублаїні «Лахтак» (опис полювання на тюленів у 1930-х рр.)).

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Метод «Мозковий штурм»* (робота в групах)

Учитель об'єднує учнів у групи, кожна з яких отримує завдання підібрати місця для будівництва електричних станцій, які використовували б для своєї роботи енергію морських течій група), припливів (II група), вітрових хвиль (III група) і різниці температур води різних шарів океану (IV група). Під час обговорення й після схвалення вчителем пропозицій учні наносять на контурні карти відповідними умовними знаками перспективні райони океану для будівництва таких станцій.

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Під час узагальнення вивченого матеріалу вчитель ставить учням запитання: чому, плануючи використання якихось видів ресурсів Світового океану, необхідно планувати паралельне використання інших видів його ресурсів, принаймні в майбутньому? У процесі обговорення підбиваються підсумки уроку.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте §15 підручника.

2. Складіть схему «Поділ біологічних ресурсів Світового океану».

3. Нанесіть на контурну карту найвідоміші приморські курорти-світу (до десяти).

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Вчити читати. Літературна освіта в школі: химери чи лабіринти?»
Мацевко-Бекерська Лідія Василівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.