До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
5
міс.
3
0
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на тему "ПРОБЛЕМИ, СПРИЧИНЕНІ ГЛОБАЛІЗАЦІЄЮ. ПЕРСПЕКТИВИ ПОДАЛЬШОГО РОЗВИТКУ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №79

Дата:

ПРОБЛЕМИ, СПРИЧИНЕНІ ГЛОБАЛІЗАЦІЄЮ.

ПЕРСПЕКТИВИ ПОДАЛЬШОГО РОЗВИТКУ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ.

Мета: узагальнити знання учнів про проблеми, породжені глобалізацією; забезпечити розуміння учнями перспектив подальшого розвитку глобалізації; розвивати дослідницькі здібності й навички.

Обладнання: підручник, настінна політична карта світу, збільшені діаграми, які ілюструють різницю в рівнях життя різних країн у різні часи, ілюстрації «Африканська школа» й «Американська школа».

Ключові поняття: «золотий мільярд», «відчеплений вагон людства», технологічна конкуренція, технологічний поділ праці, «центр», «периферія», криміналізація світової економіки, ТНК, ТН6.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Фронтальне опитування

1. Назвіть головні зміни, які відбуваються у світовому господарстві внаслідок глобалізації.

2. Чому при глобалізації різко зростають обсяги зовнішньої торгівлі?

3. Що таке валютний ринок?

4. Назвіть види валют, які вважаються міжнародними.

5. Чому саме американський долар узяли за основу міждержавних розрахунків?

6. Що таке фінансово-промислові групи?

7. Яким чином рух капіталу й торгівля відбуваються всередині ТНК?

Яких нових рис набуває міжнародний географічний поділ праці під впливом процесу глобалізації?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Вступне слово вчителя

Глобалізація має як позитивний характер, так і спричинює негативні події. Саме останнє є причиною виникнення й поширення руху антиглобалістів. Дуже важливо, критикуючи сучасну глобалізацію, робити це аргументовано та зважено, не допускати повного її несприйняття. Тому потрібно чітко розуміти негативні наслідки цього процесу та причини, які їх викликають. Цьому й буде присвячений урок. Частково цей матеріал вам уже відомий із попередніх уроків, а тому найважливішим завданням уроку є його впорядкування й узагальнення.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Негативний бік загострення конкуренції технологій та поглиблення «технологічного» поділу праці.

Інтерактивна бесіда з опорою на знання учнів.

2. Зростання різниці між «центром» і «периферією», «золотим мільярдом» і «відчепленим вагоном людства».

Розповідь учителя з використанням настінної політичної карти світу, діаграм, які ілюструють різницю в рівнях життя різних країн у різні часи, ілюстрацій «Африканська школа» й «Американська школа».

3. Безконтрольність діяльності ТНК і ТНБ, руйнування національних господарств і політичних систем середньо- і слаборозвинених країн унаслідок цього.

Розповідь учителя, в основу якої можна покласти факти з діяльності в Центральній Америці «зеленого папи» — компанії «Юнайтед фрут».

4. Криміналізація світової економіки.

Повідомлення вчителя й учнів про торгівлю наркотиками та зброєю з використанням відповідних ілюстрацій і політичної карти світу.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Робота з підручником

Опрацюйте відповідний матеріал підручника та визначте перспективи подальшого розвитку глобалізації.

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Практикум. Міні-дослідження «Глобалізація і ми»

Виступи учнів із підібраними прикладами впливу процесів глобалізації на господарство й життя суспільства в Україні. Коментарі та узагальнення міні-досліджень робить учитель із залученням решти учнів.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте § 39 підручника.

2. Підготуйте аргументи «за» глобалізацію і «проти» неї (учитель об'єднує учнів у дві групи — глобалістів та антиглобалістів). Підготувати матеріали до ділової гри «Зустріч глобалістів та антиглобалістів».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Селф-коучинг (самонаставництво) як технологія професійного розвитку педагога Нової української школи»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.