Урок на тему : "Повітря. Його склад та властивості"

Опис документу:
Мета : розширити та поглибити знання учнів про значення та місцезнаходження повітря, його склад та властивості, формувати уміння проводити досліди та робити висновки, розвивати увагу, уяву, мовлення учнів, спостережливість, виховувати пізнавальний інтерес до вивчення природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Повітря, його склад та властивості

Мета:

  • формувати в учнів уявлення про повітря, його склад;

  • ознайомити з властивостями повітря (пружність, теплопровідність, розширення під час нагрівання);

  • виховувати дбайливе ставлення до всіх багатств природи.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань 

III. Повідомлення теми і мети уроку

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся що таке повітря, ознайомимося які властивості воно має і поговоримо про склад повітря.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 29–31)

— Ми починаємо вивчати нову тему «Повітря». Прочитайте на с. 29, про що ви дізнаєтеся в цій темі.

— Для чого людині потрібне повітря?

— Розгляньте малюнок 20 на с. 29. Ця діаграма зображує склад повітря.

— З яких газів складається повітряна оболонка Землі?

— Що ви дізналися про кисень?

— Виявляється, що колись, давним-давно, наша планета була молодою, оскільки тільки утворилась у космічному просторі. Тоді в складі повітря не було кисню. Чому? Тоді на Землі не існувало рослин. Тільки з появою зелених рослин у складі повітря з’явився кисень.

Запам’ятайте! Людям та іншим живим істотам для життя потрібне повітря, у якому міститься кисень.

— Поміркуйте, звідки беруться домішки у повітрі.

— Пригадайте, з якими властивостями повітря ви вже знайомі.

— Чи доводилося вам бачити повітря?

Як можна довести існування повітря навколо нас?

— Повітря слабо проводить тепло. Де використовують цю властивість повітря?

— Поміркуйте, чому цегла з отворами та пористий пінопласт погано проводять тепло.

— Як Сонце нагріває повітря?

— Що відбувається з повітрям при нагріванні? А при охолодженні?

Тому біля земної поверхні повітря тепліше, а піднімаючись угору, охолоджується.

— Яку властивість повітря можна спостерігати, провівши дослід з м’ячем?

— Подумайте, як люди використовують згадану властивість повітря.

Висновки. Навколо Землі є повітря. Повітря — прозоре. Повітря займає простір, воно легше за воду, пружне й має здатність стискатися.

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація отриманих знань

1. Робота в парах

— Повітря оточує нас скрізь. Але ми його не бачимо, адже воно прозоре. А чому ж тоді небо блакитне? Бо товстий шар повітря, який оточує нашу планету, освітлений Сонцем, набуває блакитного забарвлення. Коли космонавти дивляться на Землю із космічного корабля, вони бачать, як наша планета переливається всіма відтінками блакитних кольорів.

— Поміркуйте! Чому космонавти, які виходять у відкритий космос, і водолази, які спускаються в морські глибини, вимушені вдягати спеціальні скафандри?

— Чому кулька, заповнена повітрям, не тоне?

(Повітря легше за воду.)

— Чому м’яч після удару відскакує?

(Повітря пружне, воно має здатність стискатися. При ударі м’яча об підлогу або землю повітря, яке в ньому міститься, миттєво стискається. Оскільки воно пружне, то відразу розширюється, внаслідок чого м’яч відскакує після удару.)

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Прочитайте висновки на с. 31. Опишіть повітря за його властивостями.

— Доведіть, що нас оточує повітряний простір.

— Чому іграшки, заповнені повітрям, не тонуть у воді? Чому підстрибує м’яч?

Поясніть, чому кажуть, що повітря — це невидимий «одяг» Землі.

— Як змінюється стан повітря при нагріванні й охолодженні?

— Чому рослини не замерзають під снігом?

— З чого складається повітря?

— Що потрібно організмам для життя?

VІІ . Домашнє завдання

С. 29–31. Проект «Облаштовуємо нашу планету».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
4
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!