Урок на тему "ПОЛІТИЧНА КАРТА СВІТУ"

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №8

Дата

ПОЛІТИЧНА КАРТА СВІТУ.

Мета: забезпечити засвоєння учнями змісту понять «політична карта», «країна», «держава», «залежна країна», «колонія»; продовжувати формування уявлень про просторове розташування країн світу; розширювати лексичний склад мови учнів; виховувати культуру мовлення.

Обладнання: підручник, географічні атласи для 10 класу, настінна політична карта світу, картки із зображеннями контурів окремих держав.

Ключові поняття: державна територія, територіальні води, державний кордон, країна, держава, залежна держава, колонія, протекторат, домініон, підопічна територія.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель повідомляє, що на попередньому уроці було завершено вивчення першої частини навчальної програми курсу — «Вступу», знайомить учнів із їхніми тематичними оцінками, відповідає на запитання, після чого оголошує назву розділу програми, який вони вивчатимуть далі, його обсяг і послідовність вивчення.

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель звертає увагу учнів на настінну карту (політична карта світу) і пропонує їм: 1) указати назву карти; 2) пояснити, що зображено на політичній карті світу — країни чи держави. Практика свідчить, що думки учнів щодо другого питання відрізняються (через нечіткі уявлення різниці між поняттями «країна» і «держава»). Припиняючи дискусію (але не розв'язуючи її), учитель звертає увагу на необхідність опанування відповідної термінології. Це й буде одним з основних завдань цього уроку.

Слід зауважити, що вільне володіння зазначеними поняттями дасть змогу краще розуміти матеріал з історії.

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Фронтальне опитування

1. Назвіть синонім слова «суверенітет».

2. Які ознаки мають суверенні країни?

3. Наведіть приклади суверенних країн.

4. Як називалася найвища державна посада в Стародавньому Єгипті? у Візантії?

5. Які спільні риси мало правління єгипетських фараонів, візантійських імператорів, російських царів і турецьких султанів?

6. Назвіть узагальнений термін для держав, де вища посадова особа отримує владу в спадок.

7. Яка ще форма державного правління вам відома з курсів історії?

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Поняття «країна», «держава», «залежна країна», «колонія».

Під час викладу нового матеріалу учні складають схему «Поділ країн за ступенем суверенітету та залежності». Потім відбувається взаємоперевірка правильності складання схеми (робота в парах). Учні можуть поставити вчителеві запитання, після чого одержують завдання: за допомогою атласу чи тексту підручника навести приклади залежних держав кожного типу (колоній, підопічних територій, протекторатів, домініонів).

2. Поняття «політична карта світу».

Розповідь учителя ілюструється настінною політичною картою світу та поєднується з роботою учнів із відповідною картою атласу.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Географічний практикум

Учитель роздає учням картки, на яких зображені контури кількох держав (якщо клас обладнано мультимедійною дошкою чи проектором – зображення контурів держав проектуються на екран). Завдання учнів за допомогою атласів розпізнати держави. Орієнтовний перелік держав: Аргентина, Велика Британія, Єгипет, Іран, Канада, Лівія, Нова Зеландія, Польща, Саудівська Аравія, Японія.

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Усі країни поділяються на суверенні та залежні. Ступінь залежності країн буває різним від повного в колоній до формального в домініонів.

Суверенні держави можуть мати різні форми правління. Розташування держав на Землі відображають тематичні карти, які називають політичними.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте §5 підручника.

2. Виконайте завдання 1—4 (с. 2) із посібника «Картографічний тренінг».

3. Індивідуальне завдання. Використовуючи матеріали з історії, підготуйте повідомлення та складіть схеми «Державне управління в Афінах, Стародавньому Римі часів республіки, Перській державі, Вавилонії».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Як підготувати успішну особистість: евристичні технології в освітньому процесі»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.