Урок на тему "Пам’ять комп’ютера"

Опис документу:
Мета: - закріпити знання про інформацію, місце та способи збереження інформації; - розглянути поняття “пам’ять комп’ютера”; - повторити правила поведінки і безпеки життєдіяльності у комп’ютерному класі; - розвивати навички роботи з мишею, пам’ять, логічне мислення; - виховувати інтерес до інформатики.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Пам’ять комп’ютера.

Мета: - закріпити знання про інформацію, місце та способи збереження інформації;

- розглянути поняття “пам’ять комп’ютера”;

- повторити правила поведінки і безпеки життєдіяльності у комп’ютерному класі;

- розвивати навички роботи з мишею, пам’ять, логічне мислення;

- виховувати інтерес до інформатики.

Обладнання: картки, робочі зошити, презентація, комп’ютерна програма “Куди податись вояку.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку та повторення правил техніки безпеки.

1. Ось прийшли ми знову в клас,

Де чекає комп’ютер нас.

Правила ми пригадаєм,

Щось новеньке ми пізнаєм.

Нумо сіли всі рівненько

І працюємо дружненько.

2. Техніка безпеки.

Правил безпеки дотримуйся, друже,

Тоді з комп’ютером будеш у дружбі!

Презентація «Правила поведінки і БЖ в комп’ютерному класі».

3. Розминка. Розгадування кросворду.

1. На ніч два віконця

Самі закриваються,

А як сонце встане:

Самі відкриваються. (очі)

2. Сопе, хропе, часом чхає,

Сюди-туди зазирає;

На морозі замерзає,

Бо одежини не має. (ніс)

3. Дивимося ми щодня

І дорослі і малі

Нам телевізор допомага

Переглядати … (фільми)

4. Кожен день вони із нами

Помагають слухать,

Як одне ми називаєм?

Ну звичайно ж… (вухо)

5. Є у нас в квартирі нова,

На стіні висить красива,

Вона в рамці, кольорова

Це у нас така … (картина)

6. Це інформація усім відома

Із нею працюємо в школі і вдома.

Це повідомленням не можна назвати

Іншим словом потрібно сказати. (відомості)

7. Град і сніг, метіль і злива

І погода морозлива,

Як назвати одним словом

Все, що змалку нам відомо? (явища)

8. П’ять братів: віком рівні, зростом різні. (пальці)

9. Сотня клавіш, різні знаки

Спершу учні – небораки,

А тепер раз – два і готово

Відстукали слово.

Ось де пальцям фізкультура

І це все – ......(клавіатура).

10. Він отаман хоч куди,

Має військо в два ряди,

Що його охороняє,

Ворогів не підпускає. (язик)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Презентація

- За допомогою яких органів чуття людина отримує інформацію?

- Як зберігається інформація в природі?

- Як зберігається інформація сучасними людьми?

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

  • Ми з вами пригадали, на яких сучасних засобах може зберігатися інформація?

(Дискета, диск, зошит, відеокасета, книга, записник, флеш-пам’ять, карта пам’яті).

  • Де людина може зберігати інформацію? (В пам’яті)

Комп’ютер також має пам'ять. От на сьогоднішньому уроці ми і поговоримо про пам'ять комп’ютера та пограємо в гру «Куди податися вояку». Отже, тема нашого уроку «Пам’ять комп’ютера».

IV. Вивчення нового матеріалу.

Пам'ять комп’ютера буває двох видів. Пам'ять першого виду називається оперативною. У ній зберігається інформація, потрібна під час виконання програми.

Оперативна пам’ять – пам'ять комп’ютера, яка використовується

під час виконання програм.

При вимиканні комп’ютера вся інформація з оперативної пам’яті втрачається. Для її збереження використовується пам'ять другого виду.

Прикладами такої пам’яті є: гнучкий магнітний диск, жорсткий магнітний диск (вінчестер), компакт-диск, магнітна стрічка. Їх ще називають носіями інформації. Все, що записано на носіях інформації, зберігається на них після того, як комп’ютер вимкнено.

Оперативна пам'ять дає змогу зчитувати і записувати інформацію значно швидше, ніж носії інформації.

Щоб скористатися інформацією, яка зберігається на носії, треба спершу помістити її в оперативну пам’ять.

Наприклад ви хочете послухати музику. Вкладаєте компакт-диск у CD-

пристрій, запускаєте програму-програвач, вибираєте мелодію. Інформація з диска потрапляє в оперативну пам’ять і комп’ютер програє музику.

V. Робота з підручником с.20.

Прочитайте текст.

  • Скільки типів пам’яті має комп’ютер? (2)

  • Як називається пам'ять, яка потрібна під час виконання програми? (Оперативна)

  • Чи зберігається вона при вимиканні комп’ютера? (Ні)

VІ. Робота із зошитом.

Урок 9.

1. Завдання 1. З’єднайте овал з відповідними прямокутниками.

2. Завдання 2. Обведіть предмети, які є електронними носіями інформації.

Фізкультхвилинка

VІІ. Практична робота на ПК.

Сьогодні на вас чекає робота із програмою «Куди податись вояку?»

«Куди податись вояку?»

Перед вами два старовинні замки, в яких оселилися синоніми та антоніми. До стовпа з вказівниками підійшов вояк із прапором. На прапорі слово. Допоможи воякові потрапити до свого замку. Для цього прочитай слово і вкажи правильний напрямок. Якщо слово на прапорі не синонім і не антонім, вкажи напрямок «Далі».

Одна частина учнів працює за комп’ютерами, а інша виконує 3 і 4 завдання в зошиті, а потім навпаки (по 7 хв кожна група).

Релаксація.

  1. Швидко поморгати, закрити очі і посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5. Повторити 4-5 разів.

  2. Повільно поводіть очима зліва направо і справа наліво, вгору-вниз і навпаки по 3 рази.

VІІI. Підсумки уроку:

- Яка пам'ять комп’ютера називається оперативною?

Оперативна пам’ять – пам'ять комп’ютера, яка використовується

під час виконання програм.

- Які ви знаєте носії інформації?

Гнучкий магнітний диск, жорсткий магнітний диск (вінчестер), компакт-диск, магнітна стрічка.

  • Що таке носії інформації?

Носії інформації – це такі пристрої, на яких зберігається інформація окремо від комп′ютера, але відтворити її можна лише за допомогою комп′ютера.

  • Чим відрізняється оперативна пам’ять від носіїв інформації?

  1. Оперативна пам’ять втрачається після відключення джерела живлення.

  2. Розмір пам’яті відносно невеликий.

  3. Забезпечує найшвидший доступ до інформації.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
2
міс.
0
7
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!