• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Географія
  • Урок на тему "ПАЛИВНА ПРОМИСЛОВІСТЬ. ГЕОГРАФІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТ-КУ ПАЛИВНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ, ЇЇ СКЛАД, РОЗМІЩЕННЯ ТА ДИ-НАМІКА."
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
6
міс.
0
2
дн.
0
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на тему "ПАЛИВНА ПРОМИСЛОВІСТЬ. ГЕОГРАФІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТ-КУ ПАЛИВНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ, ЇЇ СКЛАД, РОЗМІЩЕННЯ ТА ДИ-НАМІКА."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №83

Дата:

ПАЛИВНА ПРОМИСЛОВІСТЬ. ГЕОГРАФІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ ПАЛИВНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ, ЇЇ СКЛАД, РОЗМІЩЕННЯ ТА ДИНАМІКА.

ПРАКТИКУМ. ПРАКТИЧНА РОБОТА «СКЛАДАННЯ ХАРАКТЕРИСТИКИ ВУГІЛЬНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ СВІТУ».

Мета: розкрити зміст поняття «вторинний сектор економіки», сформувати в учнів знання його складу; схарактеризувати географію світової паливної, у тому числі нафтопереробної промисловості й виробництва скрапленого газу; розпочати формування уявлення про план характеристики галузі промисловості світу; розвивати екологічний світогляд учнів, їх дослідницькі навички; виховувати ощадливе ставлення до витрати енергоносіїв.

Обладнання: підручник, настінна політична карта світу, підручник, географічні атласи для 10 класу, схема «Переробка нафти», ілюстрації «Нафта», «Природний газ», картки зі списком країн, контурні карти.

Ключові поняття: вторинний сектор економіки, паливна, вугільна, нафтова, нафтопереробна, газова промисловість світу, енергетична криза.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I . ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Конкурс «Вибери мене»

Учитель об'єднує учнів у чотири варіанти та видає на кожну парту картку зі списком країн. Завдання учнів — із запропонованого списку вибрати країни, які володіють запасами світового значення: І варіант — вугілля, II варіант — нафти, III варіант — залізних руд, IV варіант — природного газу.

Перелік країн: Австралійський Союз, Алжир, Бразилія, Велика Британія, Венесуела, Індія, Індонезія, Ірак, Іран, Казахстан, Канада, Катар, Китай, Кувейт, Лівія, Мексика, Нігерія, Нідерланди, Норвегія, ОАЕ, Оман, Південна Африка, Польща, Росія, Саудівська Аравія, США, Туркменістан, Узбекистан, Україна, Швеція.

Після закінчення роботи учні обмінюються її результатами. Учитель зачитує правильні відповіді в кожному варіанті роботи, учні їх позначають. За кожну правильно позначену країну учень отримує один призовий бал, за кожну неправильну відповідь — один штрафний бал. Переможець визначається за найкращою різницею призових і штрафних балів.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Вступне слово вчителя

Продукція гірничодобувної промисловості часто ще не придатна для подальшого використання. Так, наприклад, видобуте кам'яне вугілля містить у своєму складі значну кількість уламків негорючих гірських порід. Таке вугілля вимагає збагачення на спеціальних фабриках. Залізні руди, які містять у своєму складі невеликий вміст заліза, також збагачують. Певній переробці піддають і буре вугілля. Воно дуже крихке та швидко розпадається до стану пороху, що робить його в більшості випадків не придатним до подальшого використання. Таке вугілля брикетують, тобто пресують або склеюють його дрібні часточки, надаючи певних розмірів і форми. У деяких випадках видобуте паливо піддають настільки глибокій переробці, що отримані продукти докорінно відрізняються від вихідного природного матеріалу. Це стосується, наприклад, нафти. Подібні виробництва вже не можна віднести до первинного сектору економіки, який займається винятково видобутком або заготівлею природних матеріалів. їх називають вторинним сектором економіки. Більшість виробництв промисловості належать сааме до нього. Тому вивченню вторинного сектору економіки потрібно приділити велику увагу. Саме цим ми й будемо займатися на кількох наступних уроках. А сьогодні завершимо вивчати географію паливної промисловості.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Вторинний сектор економіки.

Матеріал подається у формі розповіді вчителя.

2. Географія нафтової та газової промисловості світу.

Усна практична робота «Аналіз розташування основних районів видобутку нафти й газу та основних напрямків їх транспортування» з використанням відповідної карти атласу для 10 класу.

3. Характеристика територіальної структури нафтопереробної промисловості світу.

Розповідь учителя про процес переробки нафти й нафтопродукти з використанням схеми та ілюстрації «Нафта»; усна практична робота учнів із таблицею «Найбільші світові споживачі нафти» і картою нафтової промисловості географічного атласу для 10 класу, завдання якої — з'ясувати особливості територіальної структури нафтопереробної промисловості, порівняти з територіальною структурою нафтовидобування та зробити висновки щодо закономірностей розташування нафтопереробних потужностей світу.

4. Характеристика територіальної структури виробництва скрапленого газу.

Розповідь учителя про використання природного газу з демонструванням ілюстрації «Природний газ»; пояснення причин виникнення необхід ності скраплення газу; практична робота з картою світу, картами географічного атласу для 10 класу та статистичними матеріалами — виявлення головних виробників скрапленого газу світу та головних його споживачів.

Робота з контурною картою

Позначте на контурній карті: 1) країни найбільші переробники нафти; 2) країни — найбільші експортери скрапленого газу; 3) найважливіші напрямки експорту нафти та скрапленого газу.

Робота виконується на основі карток із переліком країн — найбільших переробників нафти (їх на контурній карті позначають значком), найбільших виробників скрапленого газу (значок •). Найбільші переробники нафти США, Японія, Росія, Китай, Німеччина, Корея, Франція; найбільші виробники скрапленого газу — Індонезія, Алжир, Катар, ОАЕ, Малайзія, Австралія.

V. ПРАКТИКУМ

Практична робота «Складання характеристики вугільної промисловості світу» (із використанням підручника та відповідної карти географічного атласу для 10 класу)

1. Перелічіть п'ять найважливіших галузей промисловості — головних споживачів вугілля.

2. Назвіть відомі вам великі вугільні басейни світу.

3. Укажіть кількість вугілля (у млн тонн), яка видобувається у світі за рік.

4. Які способи видобутку вугілля вам відомі? Які переваги кожного з них?

5. Назвіть п'ять країн — найбільших видобувачів вугілля.

6. Укажіть три найбільші у світі міжнародні вантажопотоки вугілля.

7. Як вплинула НТР на сучасну вугільну промисловість?

8. Назвіть найважливіші проблеми сучасної вугільної промисловості.

VI. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Самостійна робота

Учні аналізують графіки динаміки світового паливно-енергетичного балансу протягом XX ст.

VII. ПІДСУМКИ УРОКУ

Учитель узагальнює вивчений матеріал, робить висновки.

VIIІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте матеріал §42 підручника.

2. Підготуйте повідомлення про сучасні джерела і шляхи забезпечення країн Європи вугіллям, нафтою й природним газом і газопроводи «Голубий потік», «Північний потік», «Південний потік», НАБУККО.

3. Виконайте завдання 1 (с. 6) із посібника «Картографічний тренінг».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Креативний менеджмент в умовах змін (на прикладі управління закладами позашкільної освіти)»
Просіна Ольга Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.