• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Географія
  • урок на тему "ОСОБЛИВОСТІ ГОСПОДАРСТВА КРАЇН ПІВНІЧНОЇ ЄВРОПИ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ ЗА ТЕМОЮ «ГЕОГРАФІЧНИЙ НАРИС ПРО ЄВРОПУ»."
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
5
міс.
2
7
дн.
2
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

урок на тему "ОСОБЛИВОСТІ ГОСПОДАРСТВА КРАЇН ПІВНІЧНОЇ ЄВРОПИ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ ЗА ТЕМОЮ «ГЕОГРАФІЧНИЙ НАРИС ПРО ЄВРОПУ»."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок № 118

Дата:

ОСОБЛИВОСТІ ГОСПОДАРСТВА КРАЇН ПІВНІЧНОЇ ЄВРОПИ.

УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ ЗА ТЕМОЮ

«ГЕОГРАФІЧНИЙ НАРИС ПРО ЄВРОПУ».

Мета: сформувати в учнів уявлення про спільні й відмінні риси промисловості та сільського господарства країн Північної Європи; розвивати розуміння впливу ЕГП, природних умов і природних ресурсів на спеціалізацію господарства країн і регіонів; розкрити суть «шведської» моделі соціалізму; виховувати повагу до народів Північної Європи.

Обладнання: підручник, настінна політична карта Європи, географічні атласи для 10 класу, скринька, мобільні телефони «Нокіа» і «Соні Еріксон», шарикопідшипник, шматочки деревини, алюмінію, міді, рулон туалетного паперу, коробка рибних консервів, шматок ковбаси, залізної руди (гематиту), пляшка чи ампула з нафтою.

Ключові поняття: спеціалізація господарства, промисловість, сільське господарство, транспорт, ТНК, нафтопромисел, шведська (скандинавська) модель соціалізму.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Швеція в середині XIX ст. була за європейськими мірками досить відсталою країною, населення якої потерпало від пияцтва, а Фінляндія ще в першій половині XX ст. вважалася «ведмежим кутом» Європи. Зараз же ці країни — одні з найрозвиненіших у світі. Що ж допомогло їм стати такими та що забезпечує високий рівень життя населення цих країн зараз? Досвід Швеції, Норвегії, Фінляндії, Ісландії може бути прикладом для України.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Фронтальне опитування

1. Назвіть держави, які відносять до регіону Північної Європи.

2. Яка з держав Північної Європи має найбільшу за площею територію та найбільшу кількість населення?

3. Більша частина якої держави Північної Європи розташована на півострові, а столиця — на острові?

4. Яка з країн Північної Європи має дві державні мови?

5. Укажіть єдину країну Північної Європи, яка добре забезпечена нафтою та природним газом.

6. Що є головним природним ресурсом Данії?

7. Яку з країн Північної Європи називають «країною вогню та криги»?

8. Що таке фіорди та для якої країни Північної Європи вони характерні?

9. Назвіть єдину густозаселену країну Північної Європи.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Характеристика провідних галузей промисловості та сільського господарства Ісландії.

Прийом «Розпізнай і розкажи»

Назвіть країну Північної Європи за наведеною характеристикою. Опис країни: Ще донедавна промисловість країни мала монокультурний характер. Основою її була рибна промисловість, яка базувалася на потужному морському рибальстві. Проте зараз значне місце посідають також електроенергетика та виплавка алюмінію. У сільському господарстві через неродючі ґрунти та прохолодне літо землеробство розвинене мало, хоча країна практично задовольняє власні потреби в овочах і навіть вирощує екзотичні тропічні фрукти. Провідною ж галуззю сільського господарства є тваринництво, у якому виділяються вівчарство, скотарство й конярство.

Метод «Мозковий штурм»

I група. Поясніть особливості вирощування порівняно недорогих овочів і фруктів в Ісландії, яка розташована біля самого Північного полярного кола.

II група. Ісландія дуже бідна на корисні копалини. Проте вона має добре розвинену алюмінієву промисловість. Що сприяє розвитку цієї галузі на острові?

III група. Ісландія — високорозвинена країна. Проте машинобудування розвитку тут не набуло. Назвіть чинники, які не сприяють його поширенню в країні.

Під час дискусії забезпечується засвоєння учнями особливостей промисловості та сільського господарства Ісландії, розширюються їх знання про чинники розміщення підприємств і виробництв та вплив природних умов та ЕГІІ на спеціалізацію господарства.

2. Характеристика провідних галузей промисловості й сільського господарства Данії.

Матеріал подається у формі розповіді вчителя.

3. Характеристика провідних галузей промисловості та сільського господарства Швеції.

Учитель організовує заслуховування учнівських повідомлень про відомі скандинавські фірми, після чого звертає увагу на різке переважання серед них шведських компаній. Учням пропонується зробити висновок щодо місця Швеції в господарському комплексі Скандинавії та пояснити, чому саме ця країна має найпотужнішу серед скандинавських держав промисловість. У формі розповіді вчитель узагальнює висловлювання учнів, характеризує сільське господарство Швеції та ознайомлює їх з особливостями «шведської моделі соціалізму» — «функціональним соціалізмом».

4. Характеристика провідних галузей промисловості й сільського господарства Норвегії.

Проблемне запитання

Промисловість Норвегії досить своєрідна. У країні відсутні родовища вугілля й урану, але за виробництвом електроенергії з розрахунку на душу населення вона посідає перше місце у світі. Щорічно видобувається понад 100 млн тонн нафти, але немає жодного нафтопереробного заводу. Немає родовищ алюмінієвих руд, а запаси мідної руди порівняно невеликі, проте за виробництвом рафінованої міді Норвегія посідає у Європі високе місце, а з виплавки алюмінію — перше. Країна високорозвинена, однак машинобудування тут поширене набагато менше, ніж у сусідніх Швеції та Данії. Спробуйте пояснити зазначені «невідповідності». (У процесі дискусії вчитель знайомить учнів із провідними галузями промисловості Норвегії — якісною металургією, нафтовою й газовою, лісовою й деревообробною, хімічною, рибною промисловістю, а також із рибальством і марікультурою, пояснює роль держави в управлінні економікою країни та забезпеченні соціальних гарантій населення. И Характеристика провідних галузей промисловості та сільського господарства Фінляндії.

Учитель знайомить учнів із провідними галузями господарства Фінляндії, пояснює причини формування такого господарського комплексу, розповідає про значення для розвитку країни співробітництва Фінляндії із СРСР у другій половині XX ст.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Узагальнення знань за темою «Географічний нарис про Європу».

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Учні називають характерні риси «шведської (скандинавської) моделі соціалізму».

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте § 60 підручника, повторити § 59.

2. Визначте причини відмови Норвегії та Ісландії від вступу до Європейського Союзу.

3. Ви переджальне завдання. Підготуйте повідомлення про одну з культурних пам'яток Південної Європи.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
790 грн