Урок на тему "МІЖНАРОДНІ ОРГАНІЗАЦІЇ, ЇХ ФУНКЦІОНАЛЬНИЙ І ПРОСТОРОВИЙ РОЗПОДІЛ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №20

Дата:

МІЖНАРОДНІ ОРГАНІЗАЦІЇ, ЇХ ФУНКЦІОНАЛЬНИЙ І ПРОСТОРОВИЙ РОЗПОДІЛ.

РОЛЬ МІЖНАРОДНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ У ВРЕГУЛЮВАННІ КОНФЛІКТІВ.

Мета: сформувати в учнів уявлення про міжнародні організації різного типу, принципи їх створення, можливу мету створення, особливості діяльності; ознайомитися зі структурою та діяльністю найважливіших загальнополітичних і спеціальних організацій.

Обладнання: підручник, настінна політична карта світу, географічні атласи для 10 класу, контурні карти.

Ключові поняття: міжнародні організації: загальнополітичні, економічні та спеціальні, глобальні й регіональні (ООН, ЕС, НАТО, СНД, ЮНЕСКО, ФАО, ЮНЕП), спеціальні установи ООН, миротворча місія ООН.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ О П О Р Н И Х ЗНАНЬ, У М І Н Ь І НАВИЧОК

Робота з контурною картою

Позначте на контурній карті лише самопроголошені держави.

Орієнтовний перелік держав: Італія, Косово, Куба, Тибет, Абхазія, Перу, Турецька Республіка Північний Кіпр, Мозамбік, Нова Зеландія, Сомаліленд, Монголія, Таміл-Ілам.

Потім учні обмінюються виконаними завданнями, учитель називає правильні відповіді та показує розташування держав на настінній політичній карті світу. Учні обводять на контурних картах правильні відповіді.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Вступне слово вчителя

В українського народу є прислів'я: «Гуртом добре й батька бити». Як би ви його застосували щодо відносин між державами? (Під час подальшої бесіди учні мають дійти думки про необхідність міжнародного співробітни цтва, яке найкраще здійснювати в межах якихось міжнародних організацій.

Учитель пропонує учням угадати, яка кількість міжнародних організацій існує у світі (як правило, учні дуже применшують справжню кількість організацій), після чого дає правильну відповідь.) Через велику кількість міжнародних організацій навіть коротко ознайомитися з діяльністю їх усіх на уроках неможливо. Тому, очевидно, потрібно здійснити класифікацію міжнародних організацій, а потім на прикладі найвпливовіших і найважливіших із них скласти уявлення про роботу подібних типів об'єднань. Володіння цим матеріалом особливо важливе, зважаючи на прагнення України вступити до деяких із них, що нерідко викликає в суспільстві досить гострі суперечки.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення нового матеріалу

1. Розкриття змісту поняття «міжнародні організації», причини та механізми їх виникнення, знайомство з можливими завданнями діяльності таких організацій.

2. Знайомство з історією створення, діяльністю та цілями функціонування найважливіших універсальних міжнародних загальнополітичних і спеціальних організацій.

3. Знайомство з історією створення, діяльністю та цілями функціонування найважливіших регіональних міжнародних загальнополітичних і спеціальних організацій.

Завдання

Учитель пропонує учням назвати відомі міжнародні організації, записує їхні абревіатури на дошці. Коли таких записів набереться до десятка, учитель просить учнів поділити ці організації за метою їх створення. Після того як будуть виділені різні типи організацій, ставиться нове завдання: поділити організації на такі, діяльність яких охоплює весь світ, і ті, які діють тільки в певному регіоні Землі. Порівнявши два поділи, учні доходять висновку, що в основу класифікації міжнародних організацій можуть бути покладені різні критерії, а тому існують і різні класифікації міжнародних організацій.

Метод «Мозковий штурм»* (робота з атласом)

Учитель називає кілька міжнародних організацій, а учні на підставі аналізу карти міжнародних організацій в атласі вказують, до яких типів (регіональних чи універсальних) належить кожна, з них.

Розповідь учителя (з елементами інтерактивної бесіди)

Учитель називає найважливіші світові (універсальні) міжнародні організації, із допомогою учнів з'ясовує мету їх створення та тип. Учні заносять отримані дані до таблиці, зазначивши назву організації, рік створення, штаб-квартиру, мету створення, тип організації.

Завдання

Заповніть таблицю «Найважливіші регіональні міжнародні організації», зазначивши: назву організації; рік: ствсрення; мету створення; тип організації.

Після закінчення роботи учні зачитують дні, внесені до таблиці. Учитель у разі потреби коригує або доповнює відіовіді.

V. ПІДСУМКИ УРОКУ

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте §11 підрчника.

2. Позначте на контурній карті місця перебування миротворчих сил ООН.

3. Підготуйтеся до узагальнюючого контролю за темою «Політика карта світу».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Мовленнєва майстерність педагога Нової української школи. Вербальний і невербальний імідж»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.