• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Географія
  • Урок на тему "МІЖНАРОДНІ ЕКОНОМІЧНІ ТА ГЕОПОЛІТИЧНІ ВІДНОСИНИ, ЇХ ПЕРЕБУДОВА. НОВІ ФОРМИ МІЖНАРОДНИХ ЕКОНОМІЧНИХ ВЗАЄМОВІДНОСИН."
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
5
міс.
2
6
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на тему "МІЖНАРОДНІ ЕКОНОМІЧНІ ТА ГЕОПОЛІТИЧНІ ВІДНОСИНИ, ЇХ ПЕРЕБУДОВА. НОВІ ФОРМИ МІЖНАРОДНИХ ЕКОНОМІЧНИХ ВЗАЄМОВІДНОСИН."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №73

Дата:

МІЖНАРОДНІ ЕКОНОМІЧНІ ТА ГЕОПОЛІТИЧНІ

ВІДНОСИНИ, ЇХ ПЕРЕБУДОВА.

НОВІ ФОРМИ МІЖНАРОДНИХ

ЕКОНОМІЧНИХ ВЗАЄМОВІДНОСИН.

ПРІОРИТЕТИ МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ.

Мета: розширити знання учнів про форми міжнародного економічного співробітництва; показати нові шляхи й форми розвитку міжнародних економічних взаємовідносин, їхні переваги й недоліки порівняно з традиційними; продовжити формувати уявлення про світове господарство як єдину систему; розкрити нерівноправність економічних взаємовідносин між країнами різних типів; упорядкувати та розширити знання учнів про міжнародну торгівлю як форму міжнародного економічного співробітництва; засвоїти місце та значення діяльності COT у світовому господарстві; розширити та актуалізувати знання учнів про зовнішню торгівлю України.

Обладнання: підручник, настінна політична карта світу, географічні атласи для 9 та 10 класів, діаграми динаміки розмірів інвестицій (вивозу капіталу) за XX початок XXI ст., обсягів міжнародного туризму, діаграми, які відображають частку різних країн у світовому експорті нафти, зерна, окремих промислових товарів (літаків, автомобілів, зброї тощо).

Ключові поняття: інвестиції, вільні економічні зони, офшорні зони, інтернет, торгівля ліцензіями, науково-технічні послуги, міжнародний туризм, міжнародна торгівля, торговельний і платіжний баланс, торговельні потоки, сировинна біржа.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Перевірка домашнього завдання

Виступи учнів із повідомленнями про діяльність НАФТА, МЕРКОСУР та АСЕАН. Учитель пропонує порівняти діяльність кожної з цих організацій із діяльністю ЄС.

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Міжнародні економічні та геополітичні відносини, їх перебудова. Нові форми міжнародних економічних взаємовідносин.

Метод «Мозковий штурм»

Учні об'єднуються в чотири групи, кожна з яких отримує завдання за певний час (орієнтовно — 10—12 хв) підготувати стислий виступ за заданою темою: 1) Чому Україну не приймають до ЄС? 2) Які переваги могла б отримати Україна, ставши членом ЄС? 3) Які негативні чинники вступу України до ЄС? 4) Членом яких галузевих інтеграційних об'єднань могла б стати Україна, якби такі об'єднання існували? (У процесі заслуховування виступів представників груп та їх подальшого обговорення учні знайомляться з новими формами економічних взаємовідносин (інвестиції, торгівля ліцензіями, науково-технічні послуги, міжнародний туризм), їх географією. Учитель при цьому роз'яснює переваги кожної з таких форм перед традиційними видами міжнародних економічних зв'язків, їх недоліки, динаміку за останні 100 років.)

Робота з атласом

Виявіть: 1) країни — найбільші міжнародні інвестори; 2) країни з найбільшими зовнішніми боргами; 3) найважливіші країни та регіони міжнародного туризму.

2. Сучасні пріоритети міжнародної торгівлі.

Матеріал подається у формі розповіді вчителя.

3. Аналіз стану зовнішньої торгівлі України.

Робота з відповідною картою атласу для 9 класу. Найважливішими завданнями при цьому є: виявлення основних торговельних партнерів України; з'ясування основних статей експорту та імпорту України; внесення коректив у зміст навчального матеріалу, який відображений на карті.

4. Діяльність СОТ.

Розповідь учителя з елементами інтерактивної бесіди; використовується політична карта світу, карти атласу для 10 класу, на яких відображені головні міжнародні вантажопотоки різних товарів. Потрібно звернути увагу як на позитивні її наслідки (головний — упорядкування правил торговельних відносин між країнами світу, які різко зменшують можливість виникнення «торговельних воєн»), так і на негативні (збереження несправедливих торговельних відносин між країнами з різним рівнем розвитку).

Географічна задача

Визначте структуру зовнішнього торговельного балансу країни X у 2009 р., якщо відомо, що у 2007 р. він становив +100 млрд дол., середні річні темпи зростання експорту — 105 %, а імпорту — 110 %, причому також відомо, що у 2008 р. обсяг експорту дорівнював 210 млрд дол.

IV. ПІДСУМКИ УРОКУ

Учні заповнюють таблицю «Нові форми економічних взаємовідносин» за планом: назва форми; час народження; сучасне значення; перспективи розвитку.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте §36 підручника і дати відповіді на запитання.

2. На контурній карті нанесіть стрілками напрямки головних вантажопотоків світу. Підписати найважливіші вантажі, із яких складаються ці вантажопотоки.

3. Підготуйтеся до ділової гри «Географічне обґрунтування інвестиційного проекту».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності практичного психолога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.