До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
6
міс.
0
1
дн.
0
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

урок на тему "МАЛІ РОЗВИНЕНІ ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ — БЕЛЬГІЯ, НІДЕРЛАНДИ, ШВЕЙЦАРІЯ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок № 116

Дата:

МАЛІ РОЗВИНЕНІ ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ —

БЕЛЬГІЯ, НІДЕРЛАНДИ, ШВЕЙЦАРІЯ.

Мета: сформувати в учнів цілісний образ Нідерландів, Бельгії та Швейцарії, знань про їх населення та особливості господарства; довести, що природні умови не відіграють вирішальної ролі в рівні розвитку країн; розвивати вміння характеризувати ЕГП країн; виховувати повагу до праці.

Обладнання: підручник, настінна політична карта Європи, географічні атласи для 10 класу.

Ключові поняття: ЕГП, природні умови, природні ресурси, населення, трудові ресурси, галузі спеціалізації, промисловість, сільське господарство, транспорт, польдер, банк.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Перевірка домашнього завдання

Учні наводять докази віднесення Великої Британії до Західної Північної Європи.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Завдання

Визначте, чи правильні твердження. Відповідь обгрунтуйте.

1. Нідерланди й Голландія це одна й та сама країна.

2. Щоб стати громадянином Бельгії, потрібно скласти письмовий екзамен із бельгійської мови.

3. Голландський сир правильніше називати швейцарським.

4. Нідерланди образно називають «країною тюльпанів».

5. Як показали дослідження, лише 50 % швейцарців вільно володіють швейцарською мовою.

6. Столицю Бельгії Брюссель вважають однією з трьох неофіційних столиць Європейського Союзу.

7. Майже 1/3 території Нідерландів являє собою польдери.

8. Швейцарія не входить до складу ЄС та НАТО, але на її громадян поширюються Шенгенські угоди.

9. Бельгія нейтральна держава.

10. Столиця Швейцарії Берн не найбільше за кількістю населення місто держави.

11. У Нідерландах легалізовано продаж і вживання деяких наркотиків, наприклад, марихуани.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. ЕГП Нідерландів, Бельгії та Швейцарії.

Самостійна робота учнів із картами географічного атласу для 10 класу та картою Європи. Учні заповнюють порівняльну таблицю, характеризуючи країни за такими показниками: у якій частині Європи розташована, яке положення займає — центральне чи периферійне щодо центральної осі розвитку; із кількома країнами межує; які з країн-сусідів мають високий рівень розвитку; із якими країнами — членами Великої сімки — межує; чи має вихід до моря; які важливі європейські транспортні шляхи проходять територією країни; чи добре забезпечена власними енергоносіями; загальна оцінка вигідності ЕГП. Н Характеристика природних умов і природних ресурсів.

Розповідь учителя з елементами інтерактивної бесіди.

2. Особливості населення країн.

Самостійна робота учнів із підручником та атласом.

Запитання

1) До яких країн одно-, дво- чи багатонаціональних належать Бельгія, Нідерланди та Швейцарія?

2) Ці країни слабо-, середньо- чи високоурбанізовані?

3) Який тип відтворення населення І чи II спостерігається в цих країнах?

4) Наскільки густо заселені країни?

3. Характеристика провідних галузей промисловості кожної країни.

Розповідь учителя з елементами інтерактивної бесіди та самостійної роботи учнів із картою географічного атласу для 10 класу.

4. Загальна характеристика сільського господарства. Бесіда (з опорою на знання учнів)

Учитель повідомляє, що для всіх трьох країн характерний середньо європейський тип сільського господарства. Учні мають дати його загальну характеристику, учитель додає деталі, характерні для сільського господарства кожної з країн (слабкість рослинництва Швейцарії, високий розвиток тепличного господарства, орієнтованого на експорт, у Бельгії та особливо в Нідерландах, розвиток сільського господарства на польдерах у Нідерландах, пасовищне скотарство у Швейцарії). Q Особливості транспорту.

Матеріал подається у формі розповіді вчителя, під час якої необхідно підкреслити міжнародне значення портів Бельгії й особливо Нідерландів (Роттердам — найбільший за вантажообігом порт Європи), швейцарських залізничних та автомобільних тунелів.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Робота в групах

Прокоментуйте наведені вислови.

1. У Нідерландах про три найбільші міста країни говорять: «У Роттердамі — заробляють, у Гаазі — розподіляють, а витрачають — в Амстердамі».

2. Як правильніше сказати: «надійний як швейцарський банк» чи «надійний як швейцарський годинник»?

3. Бельгію образно називають «автоскладальним цехом Європи», хоча в країні немає жодної національної автомобільної компанії. Наскільки справедливий цей вислів?

4. Жителі Нідерландів говорять: «Бог створив Землю, а люди створили Нідерланди». Чи не є цей вислів ознакою гордовитості й зарозумілості жителів країни?

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Учні формулюють причини, які обумовили високий рівень розвитку господарства Нідерландів, Бельгії та Швейцарії.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте відповідний матеріал підручника.

2. Випереджальне завдання. Підготуйте повідомлення за темою «Шведська модель соціалізму».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.