До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
6
міс.
0
1
дн.
2
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на тему "ЛІСОВИЙ КОМПЛЕКС СВІТУ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок № 93

Дата:

ЛІСОВИЙ КОМПЛЕКС СВІТУ.

Мета: сформувати знання про лісову промисловість світу, її галузеву й територіальну структуру, чинники розміщення; актуалізувати знання учнів про лісові ресурси світу; продовжувати формувати бережливе та господарське ставлення до природних ресурсів.

Обладнання: настінні політична карта світу та карта природних зон, географічні атласи для 10 класу, підручник, паперові кружечки різного кольору (червоні, зелені, сині, жовті), магнітна демонстраційна схема «Лісопромисловий ЕВЦ», колекція різних видів деревини, ілюстрації із зображенням екваторіального лісу, хвойного лісу, листяного лісу, збільшена картосхема «Зміни поширення природних зон Африки впродовж історичного часу», контурні карти світу.

Ключові поняття: лісопромисловий комплекс, лісозаготівельна промисловість, деревообробка, лісохімія.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель оголошує підсумкові оцінки за практичну роботу, відповідає на запитання.

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Робота з настінною картою

Учитель викликає до настінної політичної карти світу кількох учнів, видає їм по кілька паперових кружечків певного кольору та ставить завдання позначити країни, які є великими виробниками: пластмас (кружечками червоного кольору), хімічних волокон (кружечками зеленого кольору), синтетичного каучуку (кружечками синього кольору), ліків (кружечками жовтого кольору). Після закінчення роботи решта учнів класу аналізують її якість. Учитель ставить учням додаткові запитання, спрямовані на знання принципів розміщення відповідних виробництв, й оцінює їхню роботу.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель звертає увагу учнів на дошку, де записана тема уроку, потім пропонує відкрити в географічному атласі для 10 класу карту «Хімічна промисловість» і просить звернути увагу в легенді карти на умовні знаки галузей, що постачають сировину для хімічної промисловості. Серед них є лісохімія. Отже, можна зробити висновок, що між хімічною промисловістю, яку учні закінчили вивчати, та лісовою промисловістю існує тісний зв'язок. Щоб зрозуміти його, очевидно, потрібно мати знання і про цю галузь промисловості. Підкреслюючи її значення, учитель звертає увагу на те, що нас оточують дерев'яні речі: меблі, підлога. Папір — це також деревина, тільки перероблена. Звідси висновок, що без використання лісових ресурсів нам поки що не можна обійтися. Але оскільки вони належать до вичерпних, то користуватися ними потрібно по-господарськи, уміло, відповідно до наукових рекомендацій. Саме ці питання й будуть обговорюватися на сьогоднішньому уроці.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Галузевий склад лісового комплексу світу, установлення вертикальних виробничих зв'язків між його галузями.

Демонстрація вчителем та спільний з учнями аналіз магнітної схеми «Лісопромисловий ЕВЦ».

2. Лісозаготівельна промисловість світу, її географія.

Розповідь учителя з елементами інтерактивної бесіди з використанням карти природних зон світу, ілюстрацій екваторіального лісу, хвойного лісу, листяного лісу.

3. Переробка деревини.

Інтерактивна бесіда із заслуховуванням підготовлених учнями повідомлень про продукцію лісохімії та використанням колекції «Деревина» та магнітної схеми «Лісопромисловий ЕВЦ»; у процесі бесіди прищеплюється думка, що вид переробки деревини залежить значною мірою від її властивостей.

4. Проблеми розвитку галузі.

Аналіз картосхеми «Зміни поширення природних зон Африки протягом історичного часу»; узагальнення висновків, зроблених у процесі аналізу.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Фронтальне опитування

1. Назвіть складові лісового комплексу світу.

2. Чим займається лісозаготівельна промисловість?

3. Назвіть і покажіть на карті найважливіші райони лісозаготівельної промисловості світу.

4. Які ви знаєте види переробки деревини? Від чого вони залежать?

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Практична робота

Під керівництвом учителя учні позначають на контурній карті світу найбільші райони лісозаготівель, паперової й меблевої промисловості та найважливіші напрямки перевезень круглого лісу й пиломатеріалів.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте §47 підручника.

2. Виконайте завдання 2 теми «Промисловість світу» (с. 6) із посібника «Картографічний тренінг».

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.