До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
5
міс.
2
8
дн.
0
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на тему "КРАЇНИ ПІВДЕННО-СХІДНОЇ АЗІЇ — ІНДОНЕЗІЯ, ТАЇЛАНД, В'ЄТНАМ, МАЛАЙЗІЯ, БРУНЕЙ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №142

Дата:

КРАЇНИ ПІВДЕННО-СХІДНОЇ АЗІЇ — ІНДОНЕЗІЯ,

ТАЇЛАНД, В'ЄТНАМ, МАЛАЙЗІЯ, БРУНЕЙ.

Мета: вивчити особливості розташування, населення, природних умов і ресурсів, господарства країн; удосконалювати вміння працювати в групах із різноманітними джерелами географічної інформації, аналізувати і обробляти її.

Обладнання: підручник, географічні атласи для 10 класу, настінні політична, фізична, кліматична й економічна карти Євразії, історичні карти «Османська імперія в XVII—XIX ст.» та «Передня Азія», пляшка з нафтою, шматочки вугілля, деревини, каучуку й олова, банан, квітка, пакет рису, пачки прянощів (наприклад кориці), какао й чаю «Принцеса Ява», баночка розчинної кави, комп'ютер, бавовняна сорочка, ілюстрації «Борубудур», «Башти компанії "Петронас"», «Бандар-Сері-Бегаван», «Бангкок», «Бухта Халонг», витяги з матеріалів Інтернету, довідники.

Ключові поняття: НІК, конституційна монархія, абсолютна монархія, авторитарний режим, президентська республіка, географічне положення, природні умови, природні ресурси, промисловість, сільське господарство, транспорт, міжнародний туризм, експорт, імпорт.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Фронтальне опитування

1. Назвіть найважливішу продовольчу культуру Південно-Східної Азії.

2. Яку назву має місто-держава в Південно-Східній Азії?

3. Якою є найважливіша корисна копалина Південно-Східної Азії?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Вступне слово вчителя

У 2004 р. біля берегів Індонезії трапився сильний землетрус. Цунамі, які утворилися при цьому, стали причиною загибелі понад 200 тис. осіб. Постраждали міста Індії, Шри-Ланки, Таїланду, зокрема Пхукет, що викликало занепокоєння і в Україні, тому що цей відомий курорт уже досить давно відвідує багато українців. Через кілька років теракти на індонезійському острові Балі також привернули увагу України, оскільки на місцевих курортах відпочиває дедалі більше її громадян. Але Південно-Східна Азія — це не тільки місце відпочинку. Перед вами — вироби, які експортуються чи можуть експортуватися з цього регіону до України (демонструються пляшка з нафтою, шматочки вугілля, деревини, каучуку й олова, банан, квітка, пакет рису, пачки прянощів, какао Сі чаю «Принцеса Ява», баночка розчинної кави, комп'ютер, бавовняна сорочка). Цей субрегіон привертає дедалі більшу увагу українських виробників як потужний ринок збуту товарів. Діяльність українських компаній полегшується тим, що досить багато в'єтнамців, камбоджийців, лаосців навчалися в радянських вузах і володіють російською мовою. Звичайно, ці зв'язки потрібно підтримувати й розширювати. Тому до курсу географії, який ви вивчаєте, внесено матеріал про такі країни Південно-Східної Азії, як Бруней, В'єтнам, Індонезія, Малайзія й Таїланд. (Учні демонструють заповнені вдома таблиці «Можливі господарські зв'язки України та країн Південно-Східної Азії».)

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Робота в групах

Учитель об'єднує учнів у п'ять груп, кожна з яких отримує умовну назву — «Індонезія», «В'єтнам», «Бруней», «Таїланд», «Малайзія», i завдання:'

1. Відберіть із виставки предметів зразки продукції, які є важливими статтями експорту кожної з країн. Обґрунтуйте свій вибір.

2. Виберіть одну з ілюстрацій (відповідно до «своєї» країни) та складіть коротку розповідь про неї як цікавий туристичний об'єкт. Учитель забезпечує групи необхідними довідниками та матеріалами.

Під час роботи вони мають право користуватися також географічними атласами та підручниками. У процесі представлення країн вивчаються особливості їх сучасного господарства та міжнародні економічні зв'язки.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Запитання (до груп)

1. Чому в Брунеї, Малайзії, Індонезії індустрія розваг розвинена набагато гірше, ніж у Таїланді, і перспективи її досить невизначені?

2. Чим пояснити те, що, хоча довжина залізниць у В'єтнамі відносно невелика, їх роль в економіці країни дуже значна?

3. Чому острів Ява, де діють численні вулкани, перенаселений, а сусідній Калімантан, де діючих вулканів узагалі немає, заселений рідко?

4. Про що свідчить той факт, що на. плантаціях гевеї — каучукового дерева —- у Малайзії працюють багато таїландців?

5. Які обставини сприяли перетворенню Таїланду на «рисову чашу»?

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Учитель разом з учнями визначає перспективи подальшого розвитку країн Південно-Східної Азії.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати матеріали уроку та матеріали § 65.

2. Виконайте завдання 1 і 2 на контурній карті «Азія» (посібник «Контурні карти із завданнями»). 3. Випереджальне завдання. Підготуйте візитну картку однієї з країн Східної Азії.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Цифрові практики Нової української школи: створення освітнього відеопроєкту»
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн