Урок на тему "Корисні копалини України. Загальна характеристика."

Опис документу:
Мета уроку: навчальна: узагальнити та систематизувати знання про рельєф та його утворення; актуалізувати знання про корисні копалини та їх класифікацію; сформувати знання про загальні особливості корисних копалин України; вдосконалювати практичні уміння та навички працювати з картами атласу; Джерело:інтернет-ресурси

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

8 клас

Урок №20

Дата:

Корисні копалини України.

Загальна характеристика.

Мета уроку: навчальна: узагальнити та систематизувати знання про рельєф та його утворення; актуалізувати знання про корисні копалини та їх класифікацію; сформувати знання про загальні особливості корисних копалин України; вдосконалювати практичні уміння та навички працювати з картами атласу;

розвивальна: розвивати інтелект учнів, уміння аналізувати, класифікувати, порівнювати, робити висновки; розвивати вміння працювати самостійно;

виховна: виховувати патріотизм, любов до України, почуття гордості та відповідальності за природні багатства надр.

Обладнання: підручник, тектонічна карта України, карта «Мінерально-сировинні ресурси», атлас.

Тип уроку: комбінований.

Очікувані результати: учні зможуть: наводити приклади корисних копалин щодо їх використання; встановлювати зв’язки корисних копалин із тектонічними структурами, геологічною будовою території.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Тестові завдання

1. Укажіть назву процесу накопичення продуктів руйнування.

А денудація Б водна ерозія

В акумуляція Г вітрова ерозія

2. Яка карта відображає походження типів рельєфу та закономірності їх розміщення?

А фізична Б геологічна

В тектонічна Г геоморфологічна

3. У якій частині України найвірогідніше можна зустріти вулканогенні форми рельєфу?

А на Поліській низовині Б у межах Донецької височини

Б у Карпатах Г у межах Придніпровської височини

Перевірка домашнього завдання

Учні виступають із повідомленнями про унікальні форми рельєфу в Україні, їхнє походження, розташування, ступінь охорони.

Бліцопитування

1. Що називають корисними копалинами?

2. На які види поділяють корисні копалини за агрегатним станом? за походженням? за використанням у господарстві?

3. Наведіть приклади використання різних груп корисних копалин у різних сферах господарської діяльності.

4. Від чого залежить розміщення корисних копалин у земній корі?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Вступне слово вчителя

Поняття «корисні копалини» вам знайоме з попередніх курсів природознавства і географії. Для чого людям потрібні корисні копалини? Чому їх наявність є дуже важливою для будь-якої держави? (Учні висловлюють припущення.)

Корисні копалини, або мінеральні ресурси, відіграють дуже важливу роль у розвитку господарства країни, в її економічній незалежності. Вони є багатством країни — головною матеріальною основою господарської діяльності людини.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Класифікація корисних копалин (с. 81)

Розповідь учителя

2. Загальна характеристика корисних копалин України (с. 82—83)

Розповідь учителя

Робота з картою

3. Встановлення закономірності розміщення різних типів корисних копалин на території України

Завдання

Розповідь учителя

Практична робота 4 (завершення)

V. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Запитання

1. За якими ознаками класифікують корисні копалини?

2. На які групи поділяють корисні копалини залежно від їхнього використання?

3. Які закономірності розміщення основних груп корисних копалин у надрах земної кори ви виявили?

4. Які групи корисних копалин виявлені в надрах України?

5. Які корисні копалини поширені у нашій місцевості?

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Заключне слово вчителя

Виконання завдань практичної роботи допомогло вам переконатися в тому, що геологічна будова території України та її тривалий розвиток обумовили різноманіття і багатство корисних копалин, родовища яких розташовані у певній залежності від розміщення тектонічних структур. На наступному уроці ви визначатимете забезпеченість України різними групами корисних копалин.

(Учитель аналізує та оцінює роботу учнів на уроці.)

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте § 17 підручника.

2. На контурній карті, де були вказані основні форми рельєфу та тектонічні структури, позначте розташування відповідних корисних копалин.

3. Випереджальне завдання. Завершіть роботу в групах і підготуйтеся до захисту проектів «Корисні копалини України» за своїми темами.

4. Здійсніть дослідження за темою «Використання продуктів переробки корисних копалин у побуті».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Емоційна ефективність учителя: теорія і практика»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн