Урок на тему: " Контрольна робота. Творчість Т.Г.Шевченка"

Опис документу:
Перевірити рівень засвоєння знань , рівень сформованості вмінь та навичок із вивченого матеріалу щодо творчості Т.Г.Шевченка.Розвивати уважність, логічне мислення, вміння аналізувати прочитаний текст, робити висновки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

9 клас

Тема : Контрольна робота. Творчість Т.Г.Шевченка

Мета:

навчальна: перевірити рівень засвоєння знань , рівень сформованості вмінь та навичок із вивченого матеріалу;

розвивальна: розвивати уважність, логічне мислення;

виховна: виховувати старанність , відповідальність.

Тип уроку: контроль набутих знань та умінь.

Обладнання: портрет Т.Шевченка, ілюстрації до вивчених творів, тести.

Хід уроку

1 Організаційний момент.

2 Оголошення теми та мети уроку.

3 Інструктаж щодо виконання контрольної роботи.

4 Виконання завдань.

Варіант 1

Початковий рівень

1 Зображення боротьби українського народу проти польської шляхти у 1768 році (Коліївщина), це тема твору:

а) «Наймичка»

б) «Кавказ»

в) «Гайдамаки»

2 Прототипом цього образу став Семен Неживий, родом із села Мельниківки.

Це образ:

а) Лейби

б) Яреми Галайди

в) Гонти

3 Твір «Гайдамаки» за жанром:

а) лірична поема

б) лірично-соціальна

в) лірична, історико – героїчна поема

Середній рівень

1 Як називалися тимчасові військово-політичні союзи, що утворилися для збереження привілеїв шляхти, захисту прав католицької церкви?

2 «Правду треба шукати на власній землі, силу слід черпати , спираючись на свій народ, справжню волю можна здобути в єднанні з ним…» Це основна тема твору ________

3 Який вірш Шевченка розпочинається словами «Реве та стогне Дніпр широкий…» ?

Достатній рівень

1 Установіть відповідність між рядками твору та його назвою

а) « А ви претеся на чужину шукати доброго добра…» 1 «Сон»

б) «Живі люди в кайдани закуті.

Із нір золото виносять,

Щоб пельку залити ненаситому…» 2 « І мертвим і

живим…»

в) «Сама під водою. А ти гріх мій спокутуєш.

В людях сиротою, безбатченком…» 3 «Наймичка»

г) « Я каралась весь вік в чужій хаті.

Прости мене мій синочок…» 4 «Катерина»

2 Установіть відповідність між назвою твору та його жанром

а) «Гайдамаки» 1 лірична, історико – героїчна поема

б) «Катерина» 2 ліро – епічна сатирична поема

в) «Сон» 3 послання

г) «І мертвим і живим…» 4 ліро-епічна соціально – побутова поема

Високий рівень

1 Напишіть твір – мініатюру на тему « Чи є твір Т.Шевченка «І мертвим і живим …» актуальним на сьогодні?

Варіант 2

Початковий рівень

1 «Борітесь – поборете!» - це основна думка твору

а) «Сон»

б) «Гайдамаки»

в) «Кавказ»

2 Якову де Бельмену присвячений твір

а) «Гайдамаки»

б) « І мертвим і живим…»

в) «Кавказ»

3 Образ Прометея подано в творі

а) « І мертвим і живим..»

б) «Кавказ»

в) «Гайдамаки»

Середній рівень

1 Епіграф « Дух істини єго же мир не может прияти яко не видит єго, ниже знает єго» використано до твору ___________

2 Слова « Коли хто говорить: люблю Бога, а брата свого ненавидить – лжа оце» стали епіграфом до твору __________

3 « Он глянь у тім раї, що ти покидаєш

Латану свитину з каліки знімають,

З шкурою знімають,

Бо нічим обуть княжат недорослих» - це рядки з твору ___________

Достатній рівень

1 Установіть відповідність між рядками твору та його назвою

а) « За горами гори, хмарою повиті 1 «І мертвим і живим…»

Засіяні горем і кров’ю политі.

Споконвіку Прометея там орел карає…»

б) Тихесенько вітер віє, 2 «Кавказ»

Степи, лани мріють

Меж ярами над ставами

Верби зеленіють..»

в «Нема на світі України, 3 « Гайдамаки»

Немає другого Дніпра.

А ви претеся на чужину

Шукати доброго добра…»

г) « Гомоніла Україна, 4 « Сон»

Довго гомоніла.

Довго, довго кров степами

Текла –червоніла…»

Високий рівень

1 Доведіть, що твір Т.Шевченка « Сон» дійсно комедія.

5 Підсумок уроку.

6 Домашнє завдання

Повторити зміст вивчених творів

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!