Урок на тему: Класифікація сухих будівельних сумішей за призначенням.

Опис документу:
Сухі будівельні суміші - це порошкоподібні композиції , що складаються з мінеральної або органічної в’яжучої речовини , наповнювачів і заповнювачів, добавок, які виготовляють у заводських умовах. Мають ряд переваг.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

План уроку № 26 Дата проведення __________

Тема програми № 6: Розчини на основі сухих штукатурних розчинових сумішей.

Тема уроку: Класифікація сухих будівельних сумішей за призначенням.

Мета:

Ознайомити учнів з класифікацією сухих будівельних сумішей за призначенням.

Розвивати пізнавальної активності та самостійності учнів.

Виховувати дисципліни, сумлінності, відповідальності.

Навчально - методичне забезпечення заняття:

ПК, відео-ролик. Підручники: Г.М. Добровольський « Штукатурні і плиточні роботи»,

Методи навчання, прийоми: лекція (з елементами бесіди, демонстрація слайдів)

Тип уроку: комбінований.

Міжпредметні звязки: фізика, технологія штукатурних робіт.

Хід уроку

І. Підготовчий етап.

Організаційний момент.(Вчитель заходить у клас, вітається, перевіряє присутніх та готовність дошки і робочого місця до заняття.)

  1. Мотивація навчальної діяльності, повідомлення теми, мети і завдань уроку.

  2. Актуалізація знань учнів. (Запитання з попередньої теми уроку)

  1. Які машини використовують для транспортування розчину на великі відстані?

  2. Чому барабан бетономішалки повинен постійно обертатися?

  3. Для чого розчин проціджують?

  4. Техніка безпеки під час транспортування?

ІІ. Основний етап

Сухі будівельні суміші - це порошкоподібні композиції , що складаються з мінеральної або органічної в’яжучої речовини , наповнювачів і заповнювачів, добавок, які виготовляють у заводських умовах.

Переваги сухих сумішей порівняно з традиційними розчинами і бетонами:

  • мінімум доводочних технологічних операцій для приведення сухих сумішей у робочій стан – достатньо затворити водою;

  • зниження на 5-7% відходів розчинів у результаті порційного дозування;

  • економія на 10-15% цементу за рахунок використання пластифікуючих і водоутримуючих добавок;

  • стабільність складу сухих сумішей в результаті точного дозування компоненів і ефективного їх змішування;

  • підвищення в 1,5- 3 рази продуктивності праці будівельників;

  • скорочення на 10-15 % транспортних витрат і підвищення якості робіт при одночасному зниженні трудоємкості і технологічних процесів.

Характеристика сухих будівельних сумішей різного призначення

Мурувальні розчини (розчини для кам’яної кладки) отримують на базі цементу та гідравлічного вапна марок М 100 і М 200. Заповнювачами є кварцовий або вапняковий пісок. Такі розчини за призначенням класифікують на три групи:

  • для звичайної цегли і блоків;

  • для склеювання при муруванні тонкостінних блоків;

  • для теплоізоляційної і силікатної цегли з покращеними теплоізоляційними властивостями.

Сухі суміші для гідроізоляційних робіт застосовують у вигляді фарбової або штукатурної гідроізоляції. Фарбова гідроізоляція – це багатошарове покриття складами на основі бітумно-полімерних мастик, а також на основі епоксидних поліуретанових та акрилових смол.

Штукатурна гідроізоляція – це покриття товщиною 5…20 мм із полімерцементних композицій.

Клеї для облицювальних робіт – це еластичні, адгезивні та тиксотропні речовини ,за допомогою яких приклеювають плитку до поверхонь будівель та споруд. Комплекс властивостей не дозволяє плитці сповзати з поверхні, компенсує навантаження між плиткою і поверхнею, яке виникає внаслідок дії усадочних, температурних та інших деформацій.

Затиральні суміші( фуги) – це декоративні кольорові склади, які використовують для зовнішніх і внутрішніх робіт при заповненні швів між плитками з метою надання закінченого декоративного вигляду облицюванню. Ці матеріали сприймають частину напружень, що виникають на всій поверхні покриття, захищають конструкції від механічного пошкодження та проникнення води, мають добру адгезію до всіх частин плитки, низьку усадку , достатню еластичність, опір стиранню, ударну міцність. Затиральні розчини поділяють на :

  • сірі( для покриття підлог);

  • швидкотверднучі (для зовнішніх та внутрішніх робіт);

  • еластичні (з гідрофобними властивостями);

  • високоякісні фінішні забарвлені.

Полімермінеральні штукатурки – поділяють на цементні й гіпсомісткі.

Склади на основі цементу призначені для оздоблювання фасадів і містять цемент, вапно, наповнювач. полімерний компонент, уповільнювач тужавіння, водоутримувальний компонент.

Гіпсомісткі штукатурки призначені для оздоблення внутрішніх поверхонь приміщень. Вони складаються з гіпсу, вапна , наповнювачів, уповільнювачів тужавіння, водоутримувального компоненту. Основними перевагами гіпсомістких сумішей є висока міцність і твердість, швидкість тужавіння, низька звукопровідність,добра хімічна стійкість і вогнетривкість.

Суміші для підлог та стяжок( наливні підлоги) поділяють на :

  • звичайні, використовують для ремонтних робіт на невеликій площі наносять вручну;

  • швидкотужавіючі, застосовують як підшар на великих поверхнях, товщиною від 15мм;

  • високоякісні швидкотужавіючі, застосовують на великих поверхнях, товшиною від 5 до 10мм.

Підлоги повинні мати високі показники якості за міцністю, деформативністю, зносостійкістю, тріщиностійкістю та декоративністю. Таким комплексом властивостей відрізняються наливні підлогі, отримані з використанням полімерних в’яжучих речовин. Як мінеральні в’яжучі матеріали використовують портландцемент, високоалюмінатний цемент, гіпс, ангідридовий цемент. Заповнювачем є кварцовий пісок, наповнювачем карбонатні породи або зола.

Сухі фарбові суміші( порошкові полімерні фарби) представляють собою дрібнодисперсну суху суміш, що складається із твердих полімерів, наповнювачів, пігментів та спеціальних добавок. Основною сировиною є епоксидні, поліефірні, поліуретанові смоли та поліетілен, полівінілхлорид. Порошкові полімерні фарби використовують в зв'язку з підвищенням вимог до охорони навколишнього середовища та високою вартістю природних масел, вони не містять органічних барвників.

III. Первинна перевірка та закріплення знань (індивідуальне опитування)

Контрольні запитання

  1. Що називають будівельними розчинами?

  2. Як досягають необхідної зручноукладуваності й водоутримуючої здатності розчинної суміші?

  3. У чому полягає зміст змішаних розчинів?

  4. Області застосування будівельних розчинів.

  5. Які види декоративних розчинів ви знаєте?

  6. Що називають сухою будівельною сумішшю?

  7. Як класифікують сухі будівельні суміші?

  8. Як будівельні розчини відрізняються від сухих будівельних сумішей?

  9. Наведіть характеристики сухих будівельних сумішей різного призначення.

IV. Підсумок уроку: виставлення оцінок, нагадати головне.

РЕФЛЕКСІЯ

vІI. Інформація, інструктаж домашнього завдання

Домашнє завданнявивчити конспект.

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

1. Будівельні матеріали: Підруч. для студентів будівельних вузів/ За ред. П.В.Кривенка. - К.: Вища шк., 1993. - 388 с. Інтернет: http://budtehnika.pp.ua/575-mashini-dlya-transportuvannya-betonnih-rozchinnih-sumshey.html

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи комунікативної компетентності молодшого школяра. Практичні матеріали»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.