• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Географія
  • Урок на тему "КИТАЙ. ОСОБЛИВОСТІ РОЗСЕЛЕННЯ, ДЕМОГРАФІЧНОЇ ТА ЕКОНОМІЧНОЇ ПОЛІТИКИ КИТАЮ. ГАЛУЗЕВА СТРУКТУРА ГОСПОДАРСТВА, ЇЇ ОСОБЛИВОСТІ. ГАЛУЗІ МІЖНАРОДНОЇ СПЕЦІАЛІЗАЦІЇ."
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
6
міс.
0
4
дн.
0
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на тему "КИТАЙ. ОСОБЛИВОСТІ РОЗСЕЛЕННЯ, ДЕМОГРАФІЧНОЇ ТА ЕКОНОМІЧНОЇ ПОЛІТИКИ КИТАЮ. ГАЛУЗЕВА СТРУКТУРА ГОСПОДАРСТВА, ЇЇ ОСОБЛИВОСТІ. ГАЛУЗІ МІЖНАРОДНОЇ СПЕЦІАЛІЗАЦІЇ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №145

Дата:

КИТАЙ. ОСОБЛИВОСТІ РОЗСЕЛЕННЯ, ДЕМОГРАФІЧНОЇ

ТА ЕКОНОМІЧНОЇ ПОЛІТИКИ КИТАЮ.

ГАЛУЗЕВА СТРУКТУРА ГОСПОДАРСТВА,

ЇЇ ОСОБЛИВОСТІ. ГАЛУЗІ МІЖНАРОДНОЇ СПЕЦІАЛІЗАЦІЇ.

Мета: виявити особливості населення й господарства Китаю, їх територіальні відмінності, місце та значення Китаю в МГПП; на прикладі Китаю з'ясувати дієвість демографічної політики та її можливі наслідки, вплив природних умов та ЕГП на розвиток господарства й розсепення людей; розвивати вміння учнів працювати з різними джерелами географічної інформації; продовжувати виховання до праці та дисциплінованості.

Обладнання: підручник, географічні атпаси дпя 10 класу, посібники «Експрес-контроль» і «Картографічний тренінг», плакат «Китай», настінні фізична, кліматична й політична карти Євразії, збільшені кліматодіаграми, які характеризують клімат Північно-Східного, Західного та Південного Китаю.

Ключові поняття: ЕГП, ПГП, соціалістична держава, спеціальні адміністративні одиниці, вільні економічні зони, реформи, природні умови, природні ресурси, демографічна політика, регіональна політика, промисловість, сільське господарство, транспорт, зовнішньоекономічні зв'язки.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Завдання

Визначте причини «японського дива». (Троє учнів працюють на дошці.)

Експрес-контроль

Учні виконують завдання тесту 17 посібника «Експрес-контроль».

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель чітко формулює тему уроку, називає головні його завдання. Із метою мотивації навчальної та пізнавальної діяльності учням пропонується підняти руки тим, у кого вдома є якісь речі, виготовлені в Китаї. Учитель знайомить учнів із досягненнями країни: перші місця у світі за видобутком вугілля, виплавкою сталі, збором зернових і бавовнику, дуже високі темпи зростання виробництва основних видів продукції та її експорту тощо.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Загальні відомості про Китай (розміри, державний устрій).

Матеріал подається у формі розповіді вчителя з використанням плаката «Китай».

2. Населення Китаю: кількість, демографічні процеси, географія розселення, урбанізаційні процеси, національний і релігійний склад.

Дискусія за темою «Чи загрожує Китаю перенаселення?», під час якої учні: дізнаються про кількість населення Китаю, обчислюють показник середньої його густоти та порівнюють із відповідними показниками кількох країн Європи (найкраще — країн «великої сімки»); виявляють закономірності заселення території Китаю та причини, які їх викликали (порівнюються карти густоти населення, фізична карта та кліматична карта з прикріпленими до неї у відповідних місцях кліматодіаграмами); знайомляться з особливостями демографічної політики Китаю, методами її проведення та наслідками (цей матеріал викладає вчитель); аналізують урбанізаційні процеси (робота з підручником), національний і релігійний склад населення.

Бесіда

  1. Якщо середня густота населення Китаю не така вже й значна, то навіщо влада держави проводила таку жорстку демографічну політику, спрямовану на скорочення народжуваності?

  2. Яким чином національний склад населення Китаю знайшов відображення в його адміністративно-територіальному поділі?

  3. Про які особливості економіки Китаю свідчить показник рівня його урбанізації?

3. Загальна характеристика господарства Китаю.

Учні самостійно працюють із підручником. Вони мають знайти відповіді на такі запитання: 1) До яких країн, згідно з існуючими типологіями, належить Китай? 2) Чому в 1980-х рр. почалося стрімке зростання економіки Китаю? У процесі обговорення вчитель доповнює й коригує отриману учнями інформацію. Особливу увагу на цьому етапі уроку слід звернути на роль вільних економічних зон та особливих територіальних одиниць Китаю в процесі швидкого зростання економіки країни.

4. Особливості сучасної галузевої та територіальної структури промисловості Китаю.

Учитель пропонує учням назвати товари китайського походження, якими вони користуються, та назвати їх спільну рису — перевагу перед іншими подібними виробами, але некитайського виробництва. Після обговорення цього питання розглядається структура експорту Китаю. Кінцевою метою роботи є виявлення чинників, на які спираються провідні експортні галузі й виробництва країни — дешеві й дисципліновані місцеві трудові ресурси та сировина. Особливості територіальної структури та територіальні відмінності промисловості Китаю учні виявляють, аналізуючи під керівництвом учителя економічну карту країни в географічному атласі для 10 класу. Із метою виявлення чинників, які обумовлюють таку географію промисловості Китаю, застосовується порівняння економічної карти з фізичною та картою густоти населення.

5. Галузева та територіальна структура сільського господарства Китаю.

Учитель знайомить учнів із галузевою структурою сільського господарства Китаю та найважливішими сільськогосподарськими культурами країни. Потім учитель повідомляє, що Китай у сільськогосподарському відношенні умовно поділяють на чотири частини: «зелений Китай», «жовтий Китай», «Сухий Китай» і «холодний Китай». Учні отримують завдання: використовуючи економічну карту, установити розміщення кожного зі згаданих «Китаїв», виявити галузі спеціалізації сільського господарства кожної з цих сільськогосподарських зон та пояснити їх. Під час обговорення вчитель коригує думки учнів.

6. Особливості транспорту Китаю.

Матеріал подається у формі розповіді вчителя з використанням настінної економічної карти.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Дискусія

Доведіть на прикладі Китаю, що ЕГП території може суттєво впливати як на спеціалізацію її господарства, так і на рівень його розвитку.

Картографічний тренінг

Учні виконують завдання 1—5 (с. 24) із посібника «Картографічний тренінг».

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Прийом «Прес-конференція»

Чи загрожує світовому господарству поглинання його китайською економікою в майбутньому? Чи збережуться китайські «вільні економічні зони»?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте відповідний матеріал уроку.

2. Виконайте завдання на контурній карті «Китай» (посібник «Контурні карти із завданнями»).

3. Випереджальне завдання. Підготуйте повідомлення про діяльність компаній «Хюндай-Кіа», «Ел-джі електроніко», «Самсунг», «Деу».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.