Урок на тему "Гірські ландшафти Карпат та їх охорона. "

Опис документу:
Мета уроку: навчальна: сформувати знання учнів про особливості вертикальних ландшафтних поясів та фізико-географічних областей Карпат; підвести учнів до розуміння взаємозв’язків та взаємозалежності природних компонентів у природних комплексах; удосконалювати практичні навички роботи з підручником, картами, схемами та додатковою літературою; Джерело: інтернет ресурси

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

8 клас

Урок №44

Дата:

Гірські ландшафти Карпат та їх охорона.

Мета уроку:

навчальна: сформувати знання учнів про особливості вертикальних ландшафтних поясів та фізико-географічних областей Карпат; підвести учнів до розуміння взаємозв’язків та взаємозалежності природних компонентів у природних комплексах; удосконалювати практичні навички роботи з підручником, картами, схемами та додатковою літературою;

розвивальна: розвивати логічне мислення, просторове уявлення, увагу, пам’ять, розумову активність, пізнавальний інтерес; вдосконалювати уміння працювати в групах, порівнювати, аналізувати, робити висновки, відстоювати свою думку;

виховна: виховувати любов до природи та рідної землі, почуття гордості за її багатства та красу; вдосконалювати комунікативні уміння.

Обладнання: підручник, фізична карта України, атлас, дидактичні картки зі «щоденниками» подорожі.

Тип уроку: засвоєння нових знань (урок-подорож).

Очікувані результати: учні зможуть: самостійно характеризувати гірські ландшафти Карпат, пояснювати причини, що обумовлюють їх формування та зміни.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Бліцопитування

1. Що таке ландшафт?

2. Які чинники обумовлюють формування ландшафтів?

3. Які класи ландшафтів поширені в Україні?

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Вступне слово вчителя

Якби ми мали змогу з висоти пташиного польоту оглянути панорами Полонинського пасма, скелястих Горган і суворої Чорногори, ми б одразу помітили, наскільки різні їхні ландшафти. Зі зміною кліматичних умов, типів рослинності та інших природних компонентів у Карпатах виникають вертикальні ландшафтні пояси.

Якби ми могли пронестися над всією гірською системою Карпат — від Передкарпаття до Закарпаття, то також помітили б значні відмінності як у рельєфі, так і в рослинному покриві.

За відмінностями геологічної будови та інших природних компонентів у межах Українських Карпат розрізняють фізико-географічні області.

Сьогодні ми вирушимо в уявну подорож стежками Карпат.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Робота з підручником і картами

І група вирушає в уявну подорож до вершини Говерли, досліджуючи на своєму «шляху» вертикальну зміну ландшафтів.

II група перетинає Карпати з північного сходу на південний захід, досліджуючи зміни фізико-географічних областей.

III група працює з додатковою літературою, яку учні готували заздалегідь (інтернет-джерела, енциклопедії, довідники тощо).

Після завершення роботи відбувається обговорення її результатів.

Завдання

1. Назвіть відмінності у висотній поясності північно-східного та південно-західного схилів Карпат. Поясніть причини цих відмінностей.

2. У чому полягають відмінності фізико-географічних областей Карпат? Як вони визначаються?

V. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Запитання і завдання

1. Які вертикальні ландшафтні пояси сформувалися на схилах Українських Карпат?

2. Якими чинниками обумовлена зміна вертикальних ландшафтних поясів?

3. Назвіть фізико-географічні області у межах Карпатської гірської ландшафтної країни.

4. Чим спричинені відмінності ландшафтів у межах названих фізико-географічних областей?

5. Наведіть приклади об’єктів природно-заповідного фонду в Карпатах.

6. Чим пояснюється велика кількість та площа природоохоронних об’єктів у Карпатах?

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Заключне слово вчителя

Сьогодні ви переконалися, що на порівняно невеликій території Карпатської гірської країни сформувалися різноманітні ландшафти. Фактично тут можна побачити майже все ландшафтне розмаїття Східноєвропейської рівнини від лісостепу біля підніжжя гір до гірських луків на вершинах, що мають схожі риси з тундрою.

(Учитель аналізує та оцінює роботу учнів на уроці.)

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте § 36 підручника.

2. Напишіть твір-есе за темою «Карпати — перлина української природи».

3. Випереджальне завдання (окремим учням). Підготуйте короткі повідомлення про природоохоронні території Кримських гір.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розроблення і використання цифрового освітнього контенту в освітньому процесі Нової української школи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.