Урок на тему: Гідроізоляційні та теплоізоляційні матеріали.

Опис документу:
Гідроізоляційні матеріали призначені для захисту конструкцій від руйнуючого впливу води. Гідроізоляційні матеріали відрізняються від інших будівельних матеріалів підвищеною водонепроникністю й водостійкістю при тривалій дії води, у тому числі мінералізованих і хімічно агресивних водяних розчинів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

План уроку № 6-7 Дата проведення __________

Тема програми № 3: Матеріали для підготовки поверхонь під обштукатурювання.

Тема уроку: Штукатурна дранка, замінник дранки.

Тема уроку: Гідроізоляційні та теплоізоляційні матеріали.

Мета:

Ознайомити учнів з основними фізичними властивостями будівельних матеріалів.

Розвинути особисті якості забезпечуючи професійну відповідальність.

Виховати усвідомлене прагнення до освоєння своєї професії.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Методи навчання, прийоми: лекція ( з елементами бесіди , демонстрація слайдів, робота з підручником)

Навчально - методичне забезпечення заняття:

ПК, картки. Підручники: Г.М. Добровольський « Штукатурні і плиточні роботи.

Міжпредметні звязки: охорона праці, технологія штукатурних робіт.

ХІД УРОКУ:

  1. Організаційний момент - I. хв.

-перевірка наявності учнів

-підготовленість учнів до оцінювання(наявність ручок, зошитів)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Оголосити тему уроку. Мету вивчення нового матеріалу.

ясування важливості даної теми

- визначення порядку вивчення теми( роботи)

ІІІ. Актуалізація опорних знань, формування висновків учнями ( фронтальне опитування )

  1. Якими документами регламентовані вимоги до якості будівельних матеріалів?

  2. На яких рівнях вивчається будова матеріалу?

  3. Які фізико-хімічні методи аналізу використовують для оцінки складу й структури матеріалу?

  4. Що ви знаєте про істинну і середню щільність матеріалу?

  5. Розкажіть про фізичні властивості матеріалів (пористість, водопоглинення, вологість, гігроскопічність, вологовіддача).

  6. Від чого можуть руйнуватися матеріали зовнішніх конструкцій будинків і споруд?

  7. Як оцінюється морозостійкість матеріалу?

  8. Який головний фактор визначає теплопровідність матеріалів?

  9. Розкажіть про міцність, твердість, пружність та пластичність?

  10. Розкажіть про технологічні й хімічні властивості матеріалів?

Iv. Вивчення нового матеріалу в формі (розказу з елементами бесіди).

Гідроізоляційні матеріали

Гідроізоляційні матеріали призначені для захисту конструкцій від руйнуючого впливу води. Гідроізоляційні матеріали відрізняються від інших будівельних матеріалів підвищеною водонепроникністю й водостійкістю при тривалій дії води, у тому числі мінералізованих і хімічно агресивних водяних розчинів.

Залежно від області застосування гідроізоляційні матеріали поділяють на матеріали:

- для поверхневої і об'ємної гідроізоляції;

- ущільнення швів і з’єднань;

- комплексного призначення.

Залежно від способу проведення робіт вони бувають: обклеювальні, фарбувальні, штукатурні, просочувальні, литі, засипні, ін'єкційні і монтажні. Просочувальну й ін'єкційну гідроізоляції можна віднести до об'ємної, тому що вони є частиною об'єму матеріалу, який захищають.

Фарбувальні гідроізоляційні матеріали — це органічні в'яжучі (бітумні або полімерні) гарячі і холодні, на розчинниках (розріджувачах) і емульсійні, а також бітумні й полімерні суміші у вигляді холодних і гарячих мастик на органічних в'яжучих і на розріджувачах, пастах і емульсіях з наповнювачами.

Штукатурні гідроізоляційні матеріали являють собою асфальтові (гарячі і холодні), цементні й полімерцементні штукатурні суміші. Ці матеріали знаходять поширення завдяки простоті їх застосування, дешевизні, високому рівню механізації процесів нанесення, своїй надійності й довговічності.

Обклеювальні гідроізоляційні матеріали — це рулонні, плівкові або листові матеріали заводського виготовлення.

Ін'єкційні гідроізоляційні матеріали - цементні суспензії і розчини, полімерцементні розчини, рідке скло, бітум і полімербітум, бітумні емульсії, карбамідні й фенолформальдегідні смоли та ін.

Засипні гідроізоляційні матеріали — це глина, гідратон (суміш ґрунту з бентонітом і рідким склом), гідрофобні порошки і піски.

До литих гідроізоляційних матеріалів належать асфальтовий бетон і мастики, що заливають між ізолюємою поверхнею і опалубкою.

За видом в'яжучого гідроізоляційні матеріали поділяють на такі:

- бітумні, що складаються з нафтових бітумів або сплавів нафтових і природних бітумів;

- дьогтьові - з кам'яновугільних і сланцевих смол або сплавів пеків з кам'яновугільними дьогтями або дьогтьовими маслами;

- дьогтьобітумні - із сумішей кам'яновугільних дьогтьопродуктів або сланцевих дьогтів з нафтобітумами;

- гідрокамові - із продуктів спільного окислювання кам'яновугільних масел і нафтового гудрону або з кам'яновугільних масел (антраценового, креозотового) і нафтобітуму;

- бітумно-полімерні - з нафтобітумів і полімерів (включаючи каучуки);

- гумо-бітумні, одержувані в результаті спільної переробки нафтобітумів і старої гуми;

- гумо-дьогтьові, одержувані шляхом спільної переробки старої гуми й дьогтьопродуктів;

- полімерні (включаючи каучуки й кремнеполімери);

- мінеральні - на основі різних цементів, силікатів і глин.

З названих матеріалів найбільш широке застосування знайшли бітумні, тому що вони гідрофобні, водостійкі, мають щільну структуру, їхня пористість практично дорівнює нулю, тому вони водонепроникні й морозостійкі. Бітуми стійки до водяних розчинів багатьох кислот, лугів, солей і до більшості агресивних газів, розчиняються частково або повністю в різних органічних розчинниках (бензині, бензолі, скипидарі, ацетоні, етиловому спирті та ін.).

За видом основного вихідного матеріалу розрізняють асфальтові, мінеральні, пластмасові і металеві гідроізоляційні матеріали.

Теплоізоляційні матеріали

. Теплоізоляційні матеріали мають високопористу структуру. Речовини, з яких складається тверда фаза теплоізоляційних матеріалів - це кераміка, цементний або силікатний камінь, волокна мінеральної або скляної вати, легкі пористі заповнювачі тощо.

За теплопровідністю теплоізоляційні матеріали ділять на три класи:

- клас А – малотеплопровідні (до 0,058 Вт/м·оС);

- клас Б – середнєтеплопровідні (0,058-0,116 Вт/м·оС);

- клас В – підвищеної теплопровідності (не більш 0,18 Вт/м·оС).

Марка позначає максимальну середню густину матеріалу (кг/м3), причому матеріали із проміжною середньою густиною між зазначеними значеннями марок відносять до найближчої більшої марки.

Теплопровідність пористих матеріалів різко зростає при зволоженні, тому що теплопровідність води дорівнює 0,58 Вт/м·оС, що в 25 разів більше теплопровідності повітря.

За густиною теплоізоляційні матеріали ділять на марки:

особливо легкі (ОЛ): 15, 25, 35, 50, 75, 100;

легкі (Л): 125, 150, 175, 200, 250, 300, 350;

важкі (В): 400, 450, 500, 600.

За видом сировини їх поділяють на:

- неорганічні — вогнетривкі теплоізоляційні вироби, ніздрювате стекло (піноскло), мінеральна й скляна вата і вироби з них, теплоізоляційні й теплоізоляційно-конструктивні матеріали на основі мінеральних в'яжучих, автоклавні теплоізоляційні й теплоізоляційно-конструктивні матеріали, спучені перліт і вермикуліт і вироби на їх основі, теплоізоляційні вироби з азбесту, вакуум-порошкова й вакуум-волокниста теплоізоляція;

- органічні - фіброліт на портландцементі, деревоволокнисті і торф'яні теплоізоляційні плити, камишит, теплоізоляційні пластмаси та ін.


v. Первинна перевірка та закріплення знань (індивідуальне опитування

  1. Розкажіть властивості теплоізоляційних будівельних матеріалів?

  2. За призначенням?

  3. Розкажіть призначення гідроізоляційних матеріалів?

Підвести підсумок відповідей, надати анализ, нагадати головні моменти.

VI . Підсумок уроку:

  • виставлення оцінок

  • нагадати головне

РЕФЛЕКСІЯ

vІI. Інформація, інструктаж домашнього завдання.

Домашнє завдання – вивчити конспект.

Викладач – Марковець О.С.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності соціального педагога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.