Урок на тему "Геологічна будова."

Опис документу:
Мета уроку: навчальна: актуалізувати знання про тектонічну будову України, геологічні ери та епохи горотворення; сформувати загальні уявлення про способи визначення віку гірських порід, геологічне літочислення, геологічну будову території України; формувати практичні уміння працювати з геологічною картою та геохронологічною таблицею; Джерело:інтернет-ресурси

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

8 клас

Урок №17

Дата:

Геологічна будова. Практична робота 4 «Встановлення за картами

(тектонічною, геологічною, фізичною) зв’язків між тектонічними структурами, рельєфом, геологічною будовою та корисними

копалинами у межах України» (продовження).

Мета уроку: навчальна: актуалізувати знання про тектонічну будову України, геологічні ери та епохи горотворення; сформувати загальні уявлення про способи визначення віку гірських порід, геологічне літочислення, геологічну будову території України; формувати практичні уміння працювати з геологічною картою та геохронологічною таблицею;

розвивальна: розвивати уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; розвивати вміння працювати самостійно;

виховна: виховувати повагу до професії геолога.

Обладнання: підручник, геологічна карта України, тектонічна карта України, атлас.

Тип уроку: комбінований.

Очікувані результати: учні зможуть: визначати вік гірських порід за геологічною картою; встановлювати зв’язки рельєфу з тектонічними структурами та геологічною будовою території.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Дидактична гра «Так або ні?»

1. У межах платформи відбуваються інтенсивні тектонічні рухи.

2. Частина території України належить до Середземноморського (Альпійського) рухливого поясу.

3. Фундамент Українського щита перекритий потужним чохлом осадових порід.

4. Територія України розташована у межах однієї платформи — Східноєвропейської.

5. У Кримських горах можуть виникати землетруси.

6. На платформі можуть відбуватися тектонічні рухи.

7. Розташування основних форм рельєфу значною мірою залежить від тектонічної будови території.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Вступне слово вчителя

Розміщення тектонічних структур та відповідних їм великих форм рельєфу є наслідком тривалого і дуже складного процесу — формування земної кори.

Важливим результатом досліджень геологів є геологічні карти. За їх допомогою можуть бути зроблені висновки про формування земної кори і закономірності розміщення корисних копалин.

Сьогодні ви дізнаєтеся, яку інформацію містить геологічна карта України, як геологи визначають вік гірських порід. Вам знадобляться знання про геологічні ери та епохи горотворення.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Визначення геологічного часу.

Розповідь учителя

2. Геологічне літочислення.

Розповідь учителя

Запитання

3. Геологічна карта.

Слово вчителя

Практичні завдання

4. Геологічна будова України.

Практична робота

V. ОСМИСЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Бліцопитування

1. Як визначають вік гірських порід?

2. На які відрізки поділяється геологічний час за історією розвитку життя на Землі?

3. Про що розповідає геологічна карта? Які способи картографічного зображення використовують на геологічній карті для передання інформації?

4. Які гірські породи за віком та складом переважають у вашій місцевості?

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Заключне слово вчителя

Тепер ви знаєте, що геологічна будова території України є результатом дії складних процесів, які тривали протягом багатьох геологічних ер та періодів — від архейської до сучасної. Різні умови формування обумовили особливості окремих частин території нашої країни, які відображаються на геологічних картах. Знання про тектонічну та геологічну будову території України допоможуть вам виявити закономірності залягання корисних копалин на наступних уроках теми.

(Учитель аналізує та оцінює роботу учнів на уроці.)

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте § 14 підручника.

2. На контурній карті, де були відображені основні форми рельєфу та тектонічні структури України, позначте індекси, що свідчать про час утворення гірських порід.

3. Дослідження. Опрацюйте додаткові джерела інформації та ознайомтеся з історією геологічних досліджень території України Г. Капустіна, В. Зуєва, В. Вернадського, В. Бондарчука (на вибір). Складіть короткі повідомлення.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Ефективні комунікації (soft skills) учителя з батьками»
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.