• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Географія
  • урок на тему "ГЕОГРАФІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЄВРОПИ. ЄВРОПА — ТЕРИТОРІАЛЬНИЙ ІНТЕГРАЦІЙНИЙ КОМПЛЕКС. ЗАГОСТРЕННЯ МІЖНАЦІОНАЛЬНИХ ПРОБЛЕМ."
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
5
міс.
3
0
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

урок на тему "ГЕОГРАФІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЄВРОПИ. ЄВРОПА — ТЕРИТОРІАЛЬНИЙ ІНТЕГРАЦІЙНИЙ КОМПЛЕКС. ЗАГОСТРЕННЯ МІЖНАЦІОНАЛЬНИХ ПРОБЛЕМ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок № 110

Дата:

ГЕОГРАФІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЄВРОПИ.

ЄВРОПА — ТЕРИТОРІАЛЬНИЙ ІНТЕГРАЦІЙНИЙ КОМПЛЕКС.

ЗАГОСТРЕННЯ МІЖНАЦІОНАЛЬНИХ ПРОБЛЕМ.

Мета: розширити знання учнів про поділ Європи на субрегіони; схарактеризувати географічні особливості цієї частини світу, сучасні економічні та соціальні проблеми.

Обладнання: підручник, настінна політична карта регіону, географічні атласи для 10 класу, книга А. Дюма «Три мушкетери», збільшені фотографії відомих футболістів — Зінедіна Зідана, Тьсррі Анрі, Ліліана Тюрама.

Ключові поняття: склад регіону, географічне положення, природні умови, внутрішня регіональна диференціація, функціональна спеціалізація, продуктивність промисловості, сепаратизм, міжнародна економічна інтеграція, політична інтеграція, регіональне інтеграційне об'єднання, територіальний інтеграційний комплекс, міжнаціональні проблеми.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель оголошує тему уроку та пропонує учням обґрунтувати причини того, що автори чинної навчальної програми спланували вивчення навчального матеріалу таким чином, що десятикласники мають розпочинати детальне вивчення історико-географічних регіонів світу з Європи.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Фронтальне опитування

1. У яких кліматичних поясах розташована Європа?

2. Які гори розташовані на території цієї частини світу?

3. Які види природних ресурсів ви знаєте?

4. У яких країнах Європи є великі масиви лісів?

5. Назвіть річки, які протікають територією цієї частини світу.

6. Які країни краще забезпечені рекреаційними ресурсами?

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення нового матеріалу

1. Поділ Європи на субрегіони, його умовність.

Заслуховуються кілька повідомлень учнів, підготовлених ними вдома; учитель організовує їх обговорення у формі інтерактивної бесіди з використанням політичної карти Європи та географічних атласів для 10 класу.

2. Географічні особливості Європи (розповідь учителя з опорою на знання учнів).

3. Аналіз діяльності ЄЄ — успіхи та проблеми європейської інтеграції (дискусія).

4. Суть сучасних міжнаціональних проблем країн Євразії, їх причини.

Розповідь учителя (з елементами евристичного навчання)

Учитель зачитує опис д'Артаньяна з роману А. Дюма «Три мушкетери». Він звертає увагу на характерні расові ознаки героя твору та підкреслює, що приблизно такий вигляд мали чоловіки-французи 350 років тому, після чого демонструє фотографії відомих французьких футболістів сучасності. Учні мають: 1) назвати відмінності їх від французів XVII ст.; 2) пояснити, чому багато сучасних громадян Франції суттєво відрізняються від французів XVII ст. Під час подальшої розповіді вчитель актуалізує й розширює знання учнів про особливості відтворення населення в країнах Європи, прояви демографічної проблеми в регіоні, спроби її розв'язання та наслідки міграційної політики європейських держав.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Робота з атласом

Мета роботи — закріпити просторове уявлення про розташування держав на карті Європи. Учитель послідовно називає низку держав, які учні знаходять на карті атласу. їхнє завдання — ураховуючи розташування тієї чи іншої країни, спробувати назвати особливості їх природних умов. Учитель коригує відповіді, пояснює причини помилок або неточностей. Орієнтовний перелік держав: Норвегія, Франція, Італія, Німеччина, Молдова, Велика Британія, Іспанія, Польща.

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Завершуючи роботу, учитель робить висновок, що Європа має дуже вигідне географічне положення. Більшість країн розташовані на перетині міжнародних шляхів сполучення та характеризуються сприятливими природними умовами.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте відповідний матеріал урока.

2. Підготуйтеся до семінару «Проблеми забезпечення Європи енергоносіями» (учитель надає учням план проведення семінару, пояснює умови виступів та вимоги до них).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах безперервної освіти»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.