Урок на тему "ДЖЕРЕЛА ГЕОГРАФІЧНИХ ЗНАНЬ. СИСТЕМА ГЕОГРАФІЧНИХ ЗНАНЬ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №3

Дата:

ДЖЕРЕЛА ГЕОГРАФІЧНИХ ЗНАНЬ.

СИСТЕМА ГЕОГРАФІЧНИХ ЗНАНЬ.

Мета: актуалізувати знання учнів про джерела географічних знань, з'ясувати особливості кожного джерела географічної інформації, його переваги й недоліки; сформувати в учнів уявлення про систему географічних знань та її склад; розвивати в них інтерес до вивчення теоретичних і методологічних питань.

Обладнання: підручник, географічні атласи для 10 класу, диск CD або DVD, комп'ютер або його зображення, енциклопедичний словник або інший довідник, заготовки таблиці «Джерела географічної інформації», газета чи журнал, книга Т.Майн Ріда «Мисливці за рослинами. Повзуни по скелях».

Ключові поняття: джерело географічних знань, система географічних знань, факт, уявлення, поняття, парадигма, концепція, закономірність, інтегральність змісту, соціокультурне значення.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель відповідає на запитання, які виникли в учнів під час виконання домашнього завдання, роздає заготовки таблиці «Джерела географічних знань».

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Перевірка домашнього завдання

Учні демонструють складені схеми.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Проблемна ситуація

Припустимо, ви отримали домашнє завдання. Укажіть, яким чином ви будете його готувати, якщо потрібно:

1) дати відповідь на запитання в кінці параграфа підручника;

2) виконати завдання на контурній карті;

3) підготувати стисле повідомлення за темою, яка вивчатиметься на одному з наступних уроків;

4) дати письмову відповідь на запитання проблемного характеру;

5) назвати найновіші цифрові дані про обсяги видобутку певної корисної копалини в країнах світу;

6) написати реферат на задану тему;

7) скласти туристичну «візитку» Гімалаїв.

Чим із запропонованого (демонструються підручник, атлас, диск CD або DVD, комп'ютер або його зображення, енциклопедичний словник або інший довідник, газета чи журнал, твір художньої літератури) ви будете користуватися в першу чергу, виконуючи те чи інше завдання?

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Практична робота

Учитель ознайомлює учнів із системою географічних знань: фактами, уявленнями, теоретичними знаннями, знаннями про способи діяльності, розкриває зміст понять «інтегральність змісту знань», «соціокультурне значення», «концепція», «парадигма»

Учням пропонується за 4—5 хв заповнити таблицю (її заготовки, вчитель роздає на початку уроку). При цьому виконання завдання може бути 'індивідуальним або груповим. Під керівництвом учителя учні звіряють результати роботи та роблять висновок: які два джерела географічної інформації мають стати головними при вивченні курсу «Географія» в 10 класі.

Джерела географічної інформації

Критерії оцінювання

Сума балів

Доступність

Зрозумілість мови

Відповідність потребам

Достовірність інформації

Новизна інформації

Повнота інформації

Географічні карти й фтласи

Довідники (в тому числі електронні)

Засоби масової інформації

Інтернет

Підручник

Художня література відповідного змісту

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Під керівництвом учителя учні в зошитах складають схему «Система географічних знань».

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Учитель пропонує учням поставити йому запитання за матеріалом уроку, дає відповіді на них, визначає кращі запитання.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацюйте §2 підручника.

Індивідуальне випереджальне завдання. Підготуйте короткі повідомлення або презентаціїза темою «Економічна географія в особистостях» (на вибір учня: про В.Крісталлера, А.Льоша, Р.Хартшорна, П.Хаггета, В.Баранського, С.Колосовського, А.Сміта, Д.Рікардо, П.Кругмана).

Джерела географічної інформації

Критерії оцінювання

Сума балів

Доступність

Зрозумілість мови

Відповідність потребам

Достовірність інформації

Новизна інформації

Повнота інформації

Географічні карти й фтласи

Довідники (в тому числі електронні)

Засоби масової інформації

Інтернет

Підручник

Художня література відповідного змісту

_____________________________________________________________________________________

Джерела географічної інформації

Критерії оцінювання

Сума балів

Доступність

Зрозумілість мови

Відповідність потребам

Достовірність інформації

Новизна інформації

Повнота інформації

Географічні карти й фтласи

Довідники (в тому числі електронні)

Засоби масової інформації

Інтернет

Підручник

Художня література відповідного змісту

______________________________________________________________________________________

Джерела географічної інформації

Критерії оцінювання

Сума балів

Доступність

Зрозумілість мови

Відповідність потребам

Достовірність інформації

Новизна інформації

Повнота інформації

Географічні карти й фтласи

Довідники (в тому числі електронні)

Засоби масової інформації

Інтернет

Підручник

Художня література відповідного змісту

_____________________________________________________________________________________

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методологічні основи організації психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу дитини із особливими освітніми потребами»
Маргарита Сергіївна Чайка
30 годин
590 грн