Урок на тему "ДОСЛІДЖЕННЯ ЗЕМЛІ У ХХ НА ПОЧАТКУ ХХІ СТ. "

Опис документу:
Мета: сформувати знання про сучасні географічні дослідження, сприяти створенню системи знань про розвиток географічної науки; вдосконалювати на-вички та вміння самостійно аналізувати матеріали про подорожі та експедиції; розвивати вміння здійснювати пошукову та дослідницьку діяльність, готувати по-відомлення відповідно до заданих критеріїв джерело: інтернет-ресурси

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

6 клас

Урок №8

Дата:

ДОСЛІДЖЕННЯ ЗЕМЛІ У ХХ НА ПОЧАТКУ ХХІ СТ.

Мета: сформувати знання про сучасні географічні дослідження, сприяти створенню системи знань про розвиток географічної науки; вдосконалювати навички та вміння самостійно аналізувати матеріали про подорожі та експедиції; розвивати вміння здійснювати пошукову та дослідницьку діяльність, готувати повідомлення відповідно до заданих критеріїв, застосовувати наукову лексику; сприяти набуттю досвіду публічного виступу, удосконалювати вміння спостерігати, порівнювати, робити висновки; виховувати відповідальність, толерантність, відчуття впевненості у власних силах.

Обладнання: підручники, атласи, карта півкуль, глобус, малюнки, фотографії, фотоколлажі, комп’ютер, міні-презентації.

Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок (форма проведення — захист міні-проектів).

Очікувані результати: учні розширять свої уявлення про сучасні географічні дослідження, набудуть досвіду пошуково-дослідницької діяльності, усвідомлять роль власних туристичних подорожей для пізнання Землі.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Прийом «Проблемне запитання»

Більш як 100 років тому відомий літературний герой Жак Паганель висловлював значне занепокоєння майбутнім географії, а саме тим фактом, що на Землі скоро не буде чого відкривати. Чи не втратила наука про Землю свого минулого значення, чи не вичерпала своїх можливостей?

Чи згодні ви з цим твердженням?

Відповіді учнів.

Дійсно, часи відкриття «Америк» давно минули, однак слова про те, що на Землі вже немає «білих плям», передчасні. Подивимося на карту: чи все відомо про Антарктиду, дослідження якої ось уже кілька десятків років проводять учені низки країн? Чимало таємничого приховують і тропічні ліси Південної Америки, пустелі Австралії, гірські області Азії. Лише трохи відомо про глибинні шари планети. Справжньою «терра-інкогніта» є дно морів та океанів, які займають більшу частину поверхні Землі. Серед безлічі наукових напрямів виокремлюються нові, наприклад, космічна географія.

З’явилася можливість побачити Землю із космосу, охопити поглядом величезні простори і навіть вирушити до інших планет. Мало того, із розвитком туризму, комп’ютерних технологій кожна людина, якщо захоче, може перетворитися на дослідника та робити власні відкриття. Про це дізнаємося із ваших повідомлень.

ІІІ. ЗАХИСТ МІНІ-ПРОЕКТІВ

Підкорення Північного полюсу.

Боротьба за Південний полюс.

Підкорення Джомолунґми.

Що вивчають в Антарктиді.

Космічна географія.

Моя найцікавіша подорож.

ІV. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ

Висловіть власні враження від уроку, починаючи зі слів:

«Для мене стало новим...»

«У мене вийшло...»

Заключне слово вчителя

Із самого виникнення географія вивчала простір — поверхню нашої планети. «Де? Куди? Звідки?» — саме ці питання цікавили географів усіх часів й народів. Але настав час, коли мандрівники відкрили всі незвідані землі, моря, річки та інші географічні об’єкти, нанесли їх на карти. Але це зовсім не означає, що географії нічого робити. З’ясувалося: існує безліч важливих питань, на які ще шукає відповіді ця надзвичайна важлива наука. Сучасна географія перетворилася на «прискіпливого пізнайку», який поставив більш складні завдання. Адже головними для нього стали питання: як? і чому? Саме на ці питання ми з вами будемо шукати відповіді на наступних уроках географії.

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати текст підручника.

2. Повторити теми «Вступ», «Розвиток географічних знань про землю», підготуватися до письмового підсумкового контролю.

3. Для проведення альтернативного уроку поділити учнів на дві команди. Кожній команді підготувати назву, девіз, на аркуші формату А3 кросворд до теми «Географічне пізнання Землі» (7 запитань), забезпечити символіку.

2

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.