Урок на тему "Дослідження (екскурсія). Ознайомлення з об’єктами природи своєї місцевості "

Опис документу:
Мета уроку: Поглибити знання учнів про об’єкти природи своєї місцевості; розвивати спостережливість, вміння бачити практичне призначення об’єктів природи; формувати почуття господаря свого краю; виховувати бажання охороняти і примножувати багатства рідної природи. Джерело: інтернет-ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 67

Тема уроку: Дослідження (екскурсія). Ознайомлення з об’єктами природи своєї місцевості

Мета уроку: Поглибити знання учнів про об’єкти природи своєї місцевості; розвивати спостережливість, вміння бачити практичне призначення об’єктів природи; формувати почуття господаря свого краю; виховувати бажання охороняти і примножувати багатства рідної природи.

Тип уроку: Дослідження (екскурсія).

Обладнання: залежно від об’єкту дослідження підбирати відповідне обладнання.

Опорні та базові поняття: (за дослідженням)

ЕТАПИ УРОКУ

І. ПРИВІТАННЯ

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

ІІІ.ЗАВДАННЯ ДЛЯ ДОСЛІДЖЕННЯ ОКРЕМИХ ОБ’ЄКТІВ ПРИРОДИ

Щоб краще засвоїти основні розділи з географії рідного краю і зробити свої відкриття, спробуйте під час екскурсії або ж спілкуючись із людьми старшого віку та вчителями, виконати такі завдання.

Дослідження № 1. Дослідіть і опишіть річку

В описі вкажіть:

  1. Назву річки.

  2. Притокою якої річки вона є.

  3. Ширину і глибину.

  4. Скільки метрів пропливає кинутий у річку поплавок за одну хвилину?

  5. Температуру води в річці.

  6. Прозорість води. Її визначають за допомогою білого диска, підвішеного на розміченому мотузку. Глибина, на якій диска вже не видно, і є показником прозорості води.

  1. Характер правого і лівого берега річки. Чи є озерця і заболочені місця?

  2. Чи широко розливається річка навесні? (Довідайтесь у місцевих жителів і по відкладах гальки). Зберіть колекцію річкової гальки і черепашок.

  3. Стан заплави (розорана, заболочена, вкрита лісом).

10. Як використовують річку місцеві жителі у господарства? Як використовують заплаву?

11.Ваші пропозиції щодо поліпшення використання річки.

Дослідження № 2. Дослідіть і опишіть джерело
Уважно розгляньте джерело і опишіть його за такою

формою:

  1. Назва джерела, якщо вона є.

  2. Чому так називається джерело?

  3. Чи далеко джерело від селища?

  1. Скільки води дає джерело за годину? Для цього треба підрахувати, скільки літрових банок наллється за одну хвилину, і потім цю кількість помножити на 60. Помноживши одержане число на 24, визначте, скільки води дає джерело за добу.

  2. Опишіть підхід до джерела. Чи є біля нього заболочені місця, рослинність?

  1. Чи дає джерело воду взимку?

  2. Колір, запах, прозорість і температура води.

  1. В товщі яких порід пробивається джерело. Візьміть зразки цих порід.

  2. Чи можна поліпшити джерело? Що для цього потрібно зробити? Якщо можна, зробіть це під час екскурсії.

Дослідження № 3. Дослідіть і опишіть озеро (водосховище, ставок)

В описі відзначте:

  1. Назву озера (водосховища, ставка).

  2. Як утворилось озеро (водосховище, ставок)?

  3. Скільки квадратних метрів займає це озеро (водосховище, ставок)? (Приблизно).

  4. Визначте температуру води на поверхні озера (водосховища, ставка).

5.Опишіть прибережну рослинність озера (водосховища, ставка).

6.Які живі організми водяться в озері (водосховищі, ставку)?

  1. Якими водами живиться озеро ? (Водами річок, талими, дощовими, джерельними).

  2. Характер берегів досліджуваного озера (заболочені, заросли вільхою, зайняті луками, розорані, інше).

  3. Як використовується озеро? Які у вас пропозиції щодо поліпшення використання озера?

  4. Намалюйте або сфотографуйте озеро.

Дослідження № 4. Зберіть зразки гірських порід, що зустрічаються у вашій місцевості

Під час екскурсії околицями свого населеного пункту ви можете знайти багато гірських порід (пісок, глина, гравій, граніт, вапняк та ін.). Зберіть їх зразки у мішечки, куди також покладіть етикетку на аркуші папері. На етикетці вкажіть:

а) назву зразка,

б) де знайдено,

в) ким знайдено,

г) дату знахідки.

Після екскурсії складіть колекцію гірських порід.

Дослідження № 5. Дослідіть і опишіть горб

В описі вкажіть:

  1. Назва горба, якщо вона є.

  2. Місце знаходження горба.

  3. Відносну висоту горба.

  4. Температуру грунту північного і південного схилів.

  5. Чим відрізняється рослинність її північного схилу від південного?

  6. Який схил більш пологий? Який більше крутий?

  7. Як утворився цей горб? Чи зорані його схили?

Дослідження № 6: Дослідіть і опишіть ліс

В описі вкажіть:

  1. Місце знаходження лісу.

  2. Назву лісу, якщо вона є.

  3. Визначте площу, що її займає ліс (якщо ліс невеликий).

  4. Чи протікає лісом струмок? Чи є озеро, болото?

  5. Які породи дерев переважають у лісі? Як можна

назвати досліджуваний ліс: хвойний, мішаний чи

листяний? Чи є в лісі трав'яний покрив?

  1. Визначте приблизно вік дерев у лісі (по спиляному дереву). Чи багато в лісі вітролому, сушняку?

  2. Тваринний світ лісу. Запишіть, що побачили самі і про що довідались у місцевих жителів. На яких тварин дозволено полювання, а на яких заборонено?

  3. Чи протікає лісом струмок? Чи є озеро, болото? Чи ростуть в лісі рослини і мешкають тварини, які занесено до Червоної книги?

  4. Як використовують ліс місцеві жителі? (Місце відпочинку, заготівля лісу на дрова, лісозахисна смуга, інше).

ІV. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

- Завершити й оформити матеріали дослідження

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Google-сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
390 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.