Урок на тему: "Додавання раціональних чисел"

Опис документу:
Урок узагальнення і систематизації знань , навичок і вмінь по темі «Додавання раціональних чисел» в 6 класі допоможе учням впорядкувати в цілісну систему набуті знання , ліквідувати прогалини в знаннях , закріпити навички і вміння застосовувати знання на практиці , підготуватись до успішного написання контрольної роботи . Урок дає можливість пов’язати набуті знання з життєвими потребами людини , з розв’язанням прикладних задач .

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема уроку : «Додавання раціональних чисел»

Мета уроку :

Навчальна : привести в ситему знання учнів про дії з додатними й від'ємними числами; закріпити навички і вміння застосовувати правила під час виконання вправ; формувати життєві компетентності , навички розв’язування прикладних задач; Розвивальна : розвивати логічне мислення, вміння працювати за алгоритмом ;математичну мову, обчислювальні навички; Виховна :виховувати естетичні смаки , пізнавальній інтерес до предмета , впевненість у своїх силах . Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань.

Обладнання: листи з текстами завдань, картки з тестами , листки з «Математичним світлофором» для кожного учня.

ХІД УРОКУ

Епіграф уроку :

«Недостатньо лише мати добрий розум ,

головне – це раціонально застосовувати його».

Р. Декарт .

I. Організаційний момент

Повідомлення теми уроку, плану роботи на уроці.

ІІ . Актуалізація базових знань .

Діти , сьогодні на уроці у нас будуть різні гості . Вони нам розкажуть свої історії . Ми спробуємо їх зрозуміти і їхні розповіді перекласти на математичну мову.

Першим до нас завітав історик . Послухайте його розповідь .

Індійські математики уявляли собі додатні числа як «майно», а від'ємні числа як «борги». Ось як індійський математик Брахмагупта (VII ст.) викладав деякі правила виконання дій з додатними і від'ємними числами: «Сума майна і майна є майно». «Сума двох боргів є борг». «Сума майна і боргу дорівнює їх різниці».

Учень 1 коментує розповідь історика , читаючи з карточки та доповнюючи «Незакінчені речення» . При потребі решта учнів виправляють помилки .

  1. Сума двох додатніх чисел є число Щоб знайти модуль суми треба …

  2. Сума двох відємних чисел є число … Щоб знайти модуль суми треба …

  3. Сума двох чисел з різними знаками має знак …

Щоб знайти модуль суми треба …

  1. Сума двох протилежних чисел дорівнює …

ІІІ. Систематизація знань , навичок і вмінь . Другим до нас завітав народний метеоролог – учень 7 класу .

Розповідь про раціональні числа та осінню погоду.

Надворі осінь золота, Термометру стає все веселіше-

У вирій листя відліта , Запахне холодом то потепліша .

День сонячний , доволі ще тепла , Стовчик ртуті все стрибає ,

А ніч вже прохолодою зітха . Часто знаки він міняє .

Сьогодні вранці на воді Якщо було тепла «+ 5»

Побачили тоненький лід , І лиш на 5 похолодало ,

Увага , стовпчик ртуті , То ще морозу не чекать -

Вже на відємних зупинитись слід ! Тут на нулі показник стане .

( + 5 ) + ( - 5 ) = 0 Ішов я з школи і замерз -

Не хочеться тепліш вдіватись ,

Було ще ранком « - 2» ( - 2 ) + ( - 5 ) = ( - 7 )

Та треба « - 5» додати .

Ось так я кілька днів Сьогодні повертався з школи

З відємними все більш дружив . І з радістю весну відчув .

То ртутний стовпчик піднімавсь, До школи йшов немов зимою

То дуже різко опускавсь . Та вітер враз теплом дихнув .

Ранком « -5 « в повітрі було

Та сонце зненацька пригріло ,

Ртутний стовпчик бігом підняло ( - 5 ) + ( ? ) = ( + 3 )

Вже « + 3» - горобці всі зраділи !

Друзі , ви уважно послухали цього гостя , який спостерігає за змінами в природі , за її красою , це надихає його на написання спостережень у віршованій формі . А тепер під свіжими враженнями виконайте тест :

1) Знайдіть значення виразу: (-64)+(-4).

А) -16

Б) -68

В) 16

Г) 60

2) Додайте числа: -5,3 і 4,8.

-10,1

Б) -0,5

В) 0,5

Г) 10,1

3) Знайдіть суму чисел: -15 і -17.

А) -32

Б) -2

В) +2

Г) +32

4) Розвязком рівняння -5+х=-17 є число:

А) -22

Б) -12

В) +12

Г) 22

5) Знайдіть різницю чисел: -9 і -45.

А) -54

Б) -36

В) 36

Г) 54

6) Обчисліть: -14-(+36).

А) -50

Б) -22

В) 22

Г) 50

7) Знайдіть значення виразу: -28+40-(-39).

А) -27

Б) -51

В) 51

Г) 107

8) Цілими розвязками рівняння |х|=3 є числа:

А) 1,2,3

Б) 0,1,2,3

В) -3,3

Г) -3,-2,-1

9) Знайдіть значення виразу: |-2,7|:|0,9|+|-12,5|·|0,8|.

А) -3

Б) -13

В) 13

Г) 7

Далі до нас завітав наш завгосп ,турботливий голова сімї і батько , який інколи для нагальних потреб бере кредити в банку . Послухаємо його розповідь :

Про гроші та раціональні числа .

«Числа відємні такі неприємні , Ми не бачимо мороки ,

Іх додавати – мороку лиш мати» Додавати – це не клопіт.

Думка така по світу літає, Памятати будем «код» :

Ми ж заперечити твердження маєм . «Борг та борг – ще більший борг».

Борг малий , Маю я малий прибуток ,

Прибуток статний - Борг значний не подолати .

Маєм результат Хоч від цього мені сумно ,

Додатний ! Та відємні результати .

Я старався працював , Дуже радий : борг вернув ,

В банку борг я подолав, Та в кишені в мене Нуль .

Можу вже спокійно спати
За борги не хвилюватись .

Діти , нам прийшло поштове повідомлення , де зашифрована інформація , давайте озвучимо ці записи та впізнаємо , що це за підказки :

а + в = в + а

(а + в) + с = а + ( в +с ) = ( а +с ) + в

а + ( - а ) = 0

Звичайно , це властивості додавання чисел , назвіть їх і сформулюйте .

Згадуємо правила по темі , а також розповіді гостей і знайдемо , допущені в роботі помилки .

Фронтальна робота з записом на дошці :

  1. 26 + ( - 18) = 44 ; 5) -1,09 + (-3,7) + (-3, 91) = 8,7

  2. 81+ (- 12) = - 93; 6) 26,8 + (- 25 ,9) + (-26,8 ) = - 25,9

  3. 76 + 25 = - 51; 7) 78,2 + (-19,34) + (- 0,66 ) = 98,2

  4. -8,6 + (-3,4) = 12; 8) -76,89 + (-3, 11) + 26, 23 = -53,77

Підсумок уроку :

Регуліровщик пропонує нам для щоденного використання

Математичний світлофор

«Додавання раціональних чисел»

Додатне число – червоне ,

Відємне число – зелене ,

Нуль – число жовте .

+ =

+ =

+ =

+ =

Прокоментуйте світлофор правилами у формі алгоритмів .

Пропоную вам шановні шестикласники створити такий математичний світлофор і для вивчення множення та ділення раціональних чисел .

Домашнє завдання :

Повторити за карткою контролю .

Виконати №1149, №1157 , №1162 .

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.