• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Географія
  • Урок на тему "ДЕМОГРАФІЧНА ПОЛІТИКА. ПЛАНУВАННЯ СІМ'Ї ЯК СКЛАДОВА ЧАСТИНА ДЕМОГРАФІЧНОЇ ПОЛІТИКИ. МІГРАЦІЙНА ПОЛІТИКА."
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
5
міс.
2
7
дн.
0
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на тему "ДЕМОГРАФІЧНА ПОЛІТИКА. ПЛАНУВАННЯ СІМ'Ї ЯК СКЛАДОВА ЧАСТИНА ДЕМОГРАФІЧНОЇ ПОЛІТИКИ. МІГРАЦІЙНА ПОЛІТИКА."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №53

Дата:

ДЕМОГРАФІЧНА ПОЛІТИКА.

ПЛАНУВАННЯ СІМ'Ї ЯК СКЛАДОВА ЧАСТИНА

ДЕМОГРАФІЧНОЇ ПОЛІТИКИ.

МІГРАЦІЙНА ПОЛІТИКА.

Мета: розширити знання учнів про демографічну проблему та її прояви в сучасному світі, виявити можливі шляхи її розв'язання; забезпечити розуміння учнями поняття «демографічна політика», знання її видів, методів і форм, усвідомлення необхідності демографічної політики, її мети та завдань у сучасних умовах; удосконалити вміння учнів працювати із статево-віковими пірамідами.

Обладнання: підручник, настінна політична карта світу, географічні атласи для 10 класу, картки із зображенням статево-вікових пірамід країн із різними типами відтворення населення (у разі наявності мультимедійного обладнання — електронні).

Ключові поняття: управління народонаселенням, демографічна політика, планування сім'ї.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель оголошує оцінки за практичну роботу, яку учні виконували на попередньому уроці, коротко аналізує її.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Завдання

Учитель послідовно демонструє зображення статево-вікових пірамід. 'Учні усно мають коротко проаналізувати кожну з них: указати тип відтворення населення та приблизні показники народжуваності і смертності; проаналізувати вікову і статеву структуру населення країни; обрати зі списку, написаного вчителем на дошці до початку уроку, країну, якій може відповідати певна статево-вікова піраміда.

Перевірка домашнього завдання

Виступи учнів із повідомленнями про державну політику України з демографічних питань.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель повідомляє учнів про кілька фактів з історії:

1. У Радянському Союзі до 1970-х pp. пільги при народженні дітей були для жінок мінімальними: дородова відпустка не надавалася, не передбачалася відпустка з догляду за дитиною, не виплачувалася допомога на дитину, не зберігалося робоче місце тощо.

2. В Україні протягом існування її як незалежної держави вже кілька разів збільшувалися розміри допомоги при народженні дітей.

3. У жодній країні Африки подібна допомога не надається.

4. В Індії чоловікам, які добровільно стерилізуються, виплачують винагороду.

5. Найвищий показник фертильності — у країнах Африки (4,7 народжених дитини на одну жінку), найнижчий — у Європі (1,5 народжених дитини на одну жінку).

Учням пропонується прокоментувати кожний із наведених фактів. Завершуючи обговорення, учитель зазначає, що певне розуміння суті наведених фактів в учнів є, проте їх знання вимагають упорядкування й узагальнення. Цьому й буде присвячено цей урок.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення нового матеріалу

1. Демографічна проблема, її прояви в сучасному світі (розповідь учителя з використанням настінної політичної карти світу та карт географічного атласу для 10 класу).

2. Демографічна політика як один із шляхів розв'язання демографічної проблеми в конкретній країні (бесіда з опорою на знання учнів).

3. Планування сім'ї як складова частина демографічної політики (розповідь учителя).

4. Чинники, які заважають проведенню демографічної політики в окремих країнах (інтерактивна бесіда).

Інтерактивна бесіда

1. Чому мусульманські країни та Індія, де основна частина жителів сповідують індуїзм, не можуть проводити ефективну демографічну політику зі зниження народжуваності?

2. Оцініть роль у демографічних процесах православної та католицької церкви, які, засуджують розпусту та розлучення та негативно ставляться до абортів.

3. Існує закономірність, що в період затяжних воєн народжуваність падає, але практично одразу після їх закінчень швидко зростає. Як це можна пояснити?

4. Чому африканські країни, де народжуваність дуже висока, а сім'ї багатодітні, не здійснюють цілеспрямованої демографічної політики?

5. Чому народжуваність у Франції, де держава активно сприяє її зростанню, нижча, ніж в Індії, де її намагаються стримувати на державному рівні?

Завдання

Назвіть види й методи проведення демографічної політики в різних країнах світу.

Учитель підсумовує висловлювання учнів щодо завдань демографічної політики, після чого повідомляє, що частину з них в окремих країнах можна розв'язувати шляхом проведення міграційної політики — заходів, спрямованих на регулювання міграційних процесів.

Подальший матеріал викладається у формі дискусії з опорою на вже наявні в учнів знання про міграції та демографічну політику.

V. ПІДСУМКИ УРОКУ

Спільна робота учителя й учнів із політичною картою світу: виявлення закономірностей розташування країн, де демографічна політика має бути спрямована на скорочення народжуваності, та країн, які намагаються її підвищувати.

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте §26 підручника.

2. Підготуйте повідомлення про міграційну політику країн ЄС, США, Росії та України.

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Впровадження веб-квестів в освітній процес»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.