До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
6
міс.
0
0
дн.
1
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на темму "ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА КРАЇН СХІДНОЇ ЄВРОПИ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №123

Дата:

ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА КРАЇН СХІДНОЇ ЄВРОПИ.

Мета: дати уявлення про різні варіанти виділення меж і складу субрегіону; сформувати в учнів загальні знання про держави Східної (Центрально-Східної) Європи: особливості їх політичних систем, ЕГП, природних умов і природних ресурсів, населення та господарства; розвивати вміння самостійно працювати з джерелами географічних знань.

Обладнання: підручник, настінна політична карта Європи та карта природних зон Євразії, географічні атласи для 10 класу, збільшені зображення кругових діаграм структури експорту та імпорту України та статево-вікової піраміди населення однієї з країн регіону.

Ключові поняття: ЕГП, форма правління, форма державного устрою, постсоціалістична країна, природні умови, природні ресурси, демографічна ситуація, промисловість, сільське господарство.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель демонструє зображення діаграм експорту та імпорту України з виділеними секторами часток країн-сусідів (Росія, Білорусь, Польща, Угорщина, Молдова), указує на важливість для України зв'язків із ними, обґрунтовує необхідність глибшого знайомства з цими державами.

III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Бесіда

1. Чому складно виділити східні й особливо південно-східні межі Європи?

2. Які держави Європи до 1991 р. перебували у складі СРСР?

3. Які сучасні держави Європи, не враховуючи пострадянські, утворилися після 1991 р.?

4. Чому в Центральній, Східній та Південно-Східній Європі відсутні монархії, хоча вони раніше існували в цих регіонах?

5. Які держави Європи стали членами ЄЄ у XXI ст.?

6. Що вам відомо про РЕВ?

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Існуючі погляди на виділення субрегіонів у центральній та східній

частинах Європи.

Прийом «Інформація до роздумів»

Учитель характеризує сучасні погляди на виділення меж субрегіонів у центральній та східній частинах Європи:

  • виділення єдиного регіону Центральна і Східна Європа у складі пострадянських і постсоціалістичних країн Європи;

  • виділення двох субрегіонів — Східної (у складі Росії та Білорусі) і Центрально-Східної (решта країн) Європи;

  • виділення Східної (колишні радянські республіки, крім Прибалтики) і Центральної Європи (решта постсоціалістичних країн) при одночасному віднесенні країн Балтії до північної і країн колишньої Югославії — до Південної Європи;

  • об'єднання всіх зазначених країн у єдиний субрегіон Східна Європа; виділення субрегіонів Східної (пострадянські країни, за винятком держав Балтії, які відносять до Північної Європи) та Центральної (постсоціалістичні країни, а також Швейцарія й Австрія).

У процесі дискусії, організованої вчителем, аналізуються плюси і мінуси кожного поділу.

2. Політичні та економічні системи країн Східної (Центрально-Східної) Європи.

Шкільна лекція

Учитель називає особливості політичних та економічних систем країн Східної (Центрально-Східної) Європи:

  • відсутність монархій;

  • наявність проявів гострої боротьби за першість між різними гілками влади;

  • реформування економічних систем наприкінці XX — на початку XXI ст. (перехід від адміністративно-командної до ринкової моделі).

3. Виявлення особливостей ЕГП регіону.

Практична робота учнів із картами географічного атласу для 10 класу та підручником.

4. Природні умови та природні ресурси країн Східної Європи.

Учитель називає види мінеральних ресурсів, на які багаті країни Східної (Центрально-Східної) Європи (кам'яне й буре вугілля, нафта, природний газ, залізні, мідні, поліметалеві, алюмінієві, ртутні руди, апатити, кухонна й калійні солі) і ставить завдання за допомогою економічної карти атласу та підручника назвати країни, у яких залягають конкретні корисні копалини.

Учням демонструється розміщення Європи щодо природних зон Євразії (карта). Учитель пропонує зробити висновки щодо забезпеченості країн Східної Європи лісовими й водними ресурсами; назвати ґрунти, які тут поширені, й оцінити їхню якість із точки зору землеробствіа; оцінити можливості країн Східної Європи для створення приморських і гірських курортів.

5. Демографічна ситуація, особливості розселення та національного складу населення країн Східної Європи.

Демографічна ситуація в регіоні оцінюється шляхом спільного аналізу статево-вікової піраміди однієї з країн (учитель наголошує, що така піраміда є типовою для регіону), закономірності розселення жителів регіону вивчаються в процесі роботи з картою густоти населення, а національний склад — під час роботи учнів під керівництвом учителя з картою атласу «Народи світу».

6. Спільні риси промисловості та сільського господарства країн регіону.

Оскільки матеріал досить складний, то він подається у формі розповіді вчителя з елементами бесіди, яка спирається на знання учнями частини навчального матеріалу — про господарство постсоціалістичних країн та сільське господарство середньоєвропейського типу.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Гра «Ланцюжок»

Учитель ставить одному з учнів запитання, яке передбачає коротку відповідь. Учень відповідає та ставить запитання наступному учневі (його може визначати вчитель або сам учень).

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте § підручника та матеріали уроку.

2. Випереджальне завдання. Підготуйте повідомлення про структуру електроенергетики країн Балтії та зберіть відомості про продукцію цих країн, яку ми споживаємо.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Google-сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
390 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.