До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
5
міс.
2
8
дн.
0
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на темму "УГОРЩИНА ТА РУМУНІЯ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №126

Дата:

УГОРЩИНА ТА РУМУНІЯ.

Мета: продовжити формування в учнів географічних знань про держави — сусіди України; визначити головні риси ЕГП, природних умов і ресурсів Угорщини й Румунії, їх вплив на розвиток господарства країн; оцінити сучасний стан економіки Угорщини й Румунії; вивчити особливості галузевої та територіальної структури промисловості та сільського господарства країн, рівень розвитку їх інфраструктури; з'ясувати значення Угорщини та Румунії для господарства України, виявити шляхи їх співробітництва та існуючі суперечності між країнами; розвивати вміння учнів працювати з економічними картами; виховувати повагу до сусідніх держав і народів.

Обладнання: підручник, географічні атласи для 10 класу, збільшені зображення цукрового буряка, картоплі, кукурудзи та пшениці, настінні картини «Південні Карпати» і «Середньодунайська низовина», демонстраційні умовні знаки кам'яного й бурого вугілля, нафти, поліметалевих і мідних руд, золота, бокситів та ін., настінні політична, економічна та фізична карти Європи, мікрофон.

Ключові поняття: ЕГП, постсоціалістична країна, природні умови, природні ресурси, демографічна ситуація, густота населення, промисловість, сільське господарство, сфера послуг, туризм, міжнародні економічні зв'язки.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Фронтальне опитування

1. Назвіть столицю Польщі.

2. Яка найважливіша відмінність ЕГП Польщі від ЕГП України?

3. Чому значна частина Польщі досить заболочена?

4. На які корисні копалини багата територія Польщі?

5. Назвіть і покажіть на карті найбільшу міську агломерацію Польщі. До яких агломерацій — моно- чи поліцентричних — вона належить?

6. Які галузі визначають спеціалізацію промисловості Верхньосилезької агломерації?

7. Назвіть і покажіть на карті найбільші центри машинобудування Польщі.

8. Яке місто в Польщі є найпотужнішим центром легкої промисловості?

Завдання

Учитель, демонструючи зображення цукрового буряка, пшениці, кукурудзи й картоплі, пропонує учням назвати культуру, яка для Польщі не характерна, та обґрунтувати свою думку.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Вступне слово вчителя

На поточному уроці будуть вивчатися дві країни, де культура, яку учні відхилили під час обговорення останнього запитання (кукурудза), є найважливішою, її вага тут настільки велика, що національною стравою одного з народів, які населяють ці країни, є кукурудзяна каша — мамалиґа. А ще в цих країнах у великій кількості вирощують пшеницю, фрукти, виноград. Що ж це за країни? (Угорщина та Румунія.)

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Характеристика ЕГП Угорщини та Румунії.

Метод «Мікрофон»

Учитель вручає мікрофон першому учневі, який, користуючись політичною картою Європи, починає давати порівняльну характеристику ЕГП двох країн. Після кожного пункту відбувається передача мікрофону. Останній учень має узагальнити висновки щодо порівняння ЕГП Угорщини та Румунії. Результати виступів учнів коротко аналізує й доповнює вчитель.

2. Характеристика природних умов Угорщини та Румунії.

Учитель демонструє дві картини — «Південні Карпати» і «Середньо-Дунайська низовина», не називаючи їх. Він повідомляє, що ці зображення відбивають характерні риси поверхні кожної з країн. Учні мають за картами (у тому числі за фізичною картою Європи) установити відповідність у парах «ілюстрація — країна» та назвати зображені географічні об'єкти. Учитель пропонує одному з учнів узагальнити матеріал про характер поверхні Угорщини й Румунії, після чого ставить запитання: а чи може ілюстрація, на якій зображена низовина, відображати краєвид Румунії? Якщо може, то в яких частинах країни рельєф схожий на той, що зображений на ілюстрації?

Метод «Мозковий штурм*

Чому для більшої частини рівнин Румунії й особливо Угорщини природна рослинність — степова?

3. Природні ресурси країн.

Проблемне запитання

Якщо для Румунії й Угорщини характерною є степова рослинність, то яких двох видів природних ресурсів тут бракуватиме?

Прийом «Розпізнай і встанови відповідність»

Учитель об'єднує учнів у кілька груп і вручає кожній із них набір умовних знаків корисних копалин. Користуючись географічними атласами для 10 класу та фізичною картою Європи, учні за 1 хв мають відібрати ті з них, якими позначені важливі корисні копалини Угорщини та Румунії.

Запитання

У якій із країн сприятливіші умови для розвитку: кольорової металургії; харчової промисловості (відповідь має бути обґрунтованою)?

На допомогу вчителю

Ще в середині XX ст. Румунія була «нафтовим джерелом Європи». Зараз власної нафти їй не вистачає Намагаючись розв'язати це питання, держава відсудила в України частину шельфу Чорного моря. Це викликає занепокоєння, оскільки Україна мас сумний досвід використання Румунією власних надр. Наприкінці XX на початку XXI ст. у золотоносних шахтах Румунії відбулося кілька аварій, унаслідок чого спостерігалося сильне забруднення Дунаю та його приток отруйними речовинами.

4. Особливості населення Угорщини та Румунії, його природний рух.

Самостійна робота учнів із підручником. Учні мають знайти відповіді на такі запитання: 1) Як у наш час проявляється демографічна проблема в Угорщині та Румунії? Де вона гостріша? 2) Чим відрізняється національний склад населення двох країн? 3) Чим відрізняються від усіх інших сусідніх народів угорці? Яким чином з'явилася численна угорська діаспора в Румунії? 4) Яка характерна риса географії міського населення Угорщини?

5. Особливості промисловості й сільського господарства Угорщини та Румунії.

Розповідь учителя з використанням настінної економічної карти Європи.

6. інфраструктура та туристично-рекреаційне господарство Угорщини й Румунії.

Евристична бесіда

1) Доведіть, що транспортна мережа Угорщини краще розвинена, ніж румунська.

2) Для якої з країн і чому Дунай як транспортний коридор міжнародного значення відіграє більшу роль?

3) Який об'єкт в Угорщині виступає замінником приморської рекреаційної зони?

4) Розташуйте країни (Польща, Угорщина, Румунія) у порядку зменшення міжнародного значення як регіону зимового відпочинку і оздоровлення. Поясніть свої думки.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Робота в групах

Учні складають візитні картки Угорщини й Румунії та презентують їх.

Евристична бесіда

Дунай та його притоки: спільні економічні інтереси України, Угорщини та Румунії. (Під час бесіди вчитель ще раз наголошує на проблемах забруднення Дунаю та його приток, суперечностях України й Румунії в дельті річки, а також акцентує увагу на проблемах, які виникають в Угорщині та Румунії внаслідок недоліків боротьби з повенями у верхів'ях Тиси й Пруту (територія України).)

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Дискусія

Чи бажають Угорщина й Румунія бачити Україну в ЄС?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати матеріали уроку та матеріали §62.

2. Складіть схеми «Міжнародна спеціалізація Угорщини» ти «Міжнародна спеціалізація Румунії».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Воркшоп як інноваційна освітня технологія»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн