До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
6
міс.
0
2
дн.
0
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на темму "ТУРЕЧЧИНА. ІЗРАЇЛЬ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №136

Дата:

ТУРЕЧЧИНА. ІЗРАЇЛЬ.

Мета: забезпечити засвоєння учнями знань про природні умови, населення й господарство Туреччини та Ізраїлю; показати значення цих країн для України; виховувати повагу до інших народів, національну та релігійну терпимість.

Обладнання: підручник, географічні атласи для 10 класу, настінна політична карта Євразії, торбина з різними предметами.

Ключові поняття: ЕГП, природні умови, природні ресурси, населення, трудові ресурси, зовнішні міграції, біженці, міжнаціональні проблеми, промисловість, сільське господарство, сфера послуг, інфраструктура, НІК, країна переселенського капіталу.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Тестові завдання

1. Бавовник — провідна технічна культура:

А Азербайджану В Грузії

Б Вірменії Г правильної відповіді немає

2. Столиця Вірменії:

А Тегеран В Баку

Б Тбілісі Г Єреван

3. Оберіть місто-курорт, яке розташоване за межами Грузії.

А Сухумі В Сочі

Б Гагра Г Батумі

4. Портове місто є столицею:

А Азербайджану В Грузії

Б Вірменії Г правильної відповіді немає

5. Значна частина сільськогосподарських угідь Грузії зайнята плантаціями:

А цукрової тростини В какао

Б кави Г чаю

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель нагадує, що дедалі більше українців віддають перевагу відпочинку на курортах Південно-Західної Азії. При цьому існує країна, де вони можуть почувати себе особливо комфортно, оскільки кожний п'ятий її житель вільно володіє українською чи російською мовою (або обома). (Учні називають цю країну — Ізраїль.) Учитель пропонує познайомитися з візитними картками кількох рекреаційних центрів Туреччини та Ізраїлю, підготовленими учнями вдома. У процесі їх обговорення, він ставить запитання: чи є бажаючі відвідати в майбутньому один із представлених об'єктів? Учитель нагадує, що кожного року понад 10 млн українців виїздять за кордон на відпочинок або з іншою метою. При цьому значна кількість туристів відвідує саме Туреччину та Ізраїль, причому для в'їзду до останньої країни не потрібна навіть віза. Але з нашими співвітчизниками нерідко за кордоном трапляються неприємні пригоди, причому в значній частині подібних ситуацій винуваті вони самі, оскільки погано знайомі з особливостями іноземних країн. Тому зрозуміло, чому розробники чинної програми включили у список країн, які вивчаються на окремих уроках, Туреччину та Ізраїль.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Характеристика ЕГП і ПГП Туреччини та Ізраїлю.

Розповідь учителя (з елементами бесіди та усної практичної роботи з картою)

Учитель звертає увагу на особливості розташування Туреччини та Ізраїлю в субрегіоні Південно-Західна Азія (найближче до Європи — одного зі світових економічних і політичних центрів; на перетині давніх важливих торговельних шляхів). Він нагадує, як часто ці території ставали ареною кривавої боротьби між різними народами й державами, починаючи з давніх єгиптян і хеттів і закінчуючи нашим часом (арабо-єврейський збройний конфлікт триває понад 60 років; майже стільки ж — турецько-курдський). Учні визначають чинники, які обумовили важливість ЕГП Туреччини та Ізраїлю.

2. Порівняльна характеристика державного устрою Туреччини та Ізраїлю.

Прийом «Дослідник»

Учитель зачитує особливості державного устрою Ізраїлю й Туреччини та ставить перед учнями завдання назвати їх спільні й відмінні риси. (Спільні: обидві держави — республіки; це світські держави, проте значну силу в них представляють релігійні партії. Відмінні: Туреччина — парламентсько-президентська республіка, Ізраїль — парламентська.)

3. Порівняльна характеристика населення Туреччини та Ізраїлю.

Дискусія

Чому так багато жителів Ізраїлю добре володіють російською або українською мовами? (У процесі дискусії встановлюються особливості національного складу населення Ізраїлю.)

Учитель надає учням дані про національний склад населення Туреччини. Він розкриває складність міжнаціональних відносин турків і курдів у Туреччині, нагадує, що наприкінці XX — на початку XXI ст. сутички між представниками цих народів неодноразово відбувалися й у Німеччині. Учитель ставить завдання пояснити, про що свідчить повідомлена ним інформація, організовує дискусію на тему «Чи можна Туреччину та Ізраїль вважати двонаціональними державами? ». Учні в підручнику знаходять кількість населення обох країн та обчислюють його середню густоту. Учитель повідомляє, що на території цих країн спостерігаються дуже значні відмінності в рівнях заселення: дуже рідко заселені внутрішні частини малоазіатської частини Туреччини й особливо південна частина Ізраїлю. Завдання учнів — пояснити причини такого стану.

4. Порівняльна характеристика природних умов і природних ресурсів Туреччини та Ізраїлю.

5. Порівняльна характеристика структури промисловості Туреччини та Ізраїлю.

Інтерактивна бесіда

Учитель ставить завдання: опрацювавши відповідний матеріал підручника й економічну карту атласу, виявити найважливіші галузі промисловості Ізраїлю та Туреччини. Після закінчення учнями роботи він оголошує дані про структуру промислового експорту обох країн. На підставі аналізу отриманої інформації учні роблять висновок, що Туреччина належить до середньо розвинених країн, а Ізраїль — до високорозвинених. Учитель звертає увагу учнів на те, що в обох країнах політична столиця поступається за своїм промисловим значенням якомусь із міст країни.

6. Порівняльна характеристика сільського господарства Туреччини та Ізраїлю.

Матеріал подається у формі розповіді вчителя, мета якої — назвати головні галузі сільського господарства обох країн та виявити відмінності галузевої структури їх сільського господарства, забезпечити розуміння учнями відмінності в рівнях їх розвитку, пояснити значення кібуців у сільськогосподарському виробництві Ізраїлю.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Прийом «Писана торба»

Учитель дістає з торбини різні предмети (лимон, пакет із чаєм, горіх ліщини, мохеровий рушничок тощо). Завдання учнів — пояснити, із якою з вивчених країн вони асоціюються.

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Учитель узагальнює вивчений матеріал, робить висновки.

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати матеріали уроку та матеріали § 66.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Географічні задачі»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн