До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
5
міс.
2
8
дн.
1
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на темму "САУДІВСЬКА АРАВІЯ, ІРАН, ІРАК."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №137

Дата:

САУДІВСЬКА АРАВІЯ, ІРАН, ІРАК.

Мета: домоггися засвоєння учнями знань про природні умови, населення й господарство провідних нафтовидобувних країн району Перської затоки — Саудівської Аравії, Ірану, Іраку; показати на їх прикладі шляхи диверсифікації економіки та її необхідність; розкрити зв'язки України з Іраком, Іраном та Саудівською Аравією та оцінити перспективи їх поглиблення; розширити знання учнів про форми правління держав та види туризму; розвивати вміння працювати з різними джерелами географічної інформації, аналізувати відомості та робити відповідні обгрунтовані висновки; виховувати повагу до законів і традицій різних країн.

Обладнання: підручник, географічні атласи для 10 класу, настінна політична карта Євразії, збільшена кругова діаграма «Місце Іраку, Ірану й Саудівської Аравії в ОПЕК», збільшені схеми форм правління Ірану, Іраку й Саудівської Аравії та кліматодіаграми середземноморського, субтропічного морського та тропічного континентального кліматів, картина «Піщана пустеля», картки «Населення Ірану, Іраку та Саудівської Аравії».

Ключові поняття: теократична монархія, ісламська республіка, ЕГП, природні умови, природні ресурси, населення, густота населення, трудові ресурси, зовнішні міграції, промисловість, сільське господарство, диверсифікація, сфера послуг, паломництво, ОПЕК.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Географічний диктант

Визначте, які з тверджень стосуються Ізраїлю, а які — Туреччини.

1. Мова жителів країни схожа на казахську.

2. Державна мова країни — іврит.

3. Займає частину території Палестини.

4. Розвинені високотехнологічні виробництва.

5. Значних масштабів досягло виробництво недорогого одягу.

6. Економічна «столиця» країни — місто Стамбул.

7. Експортер цитрусів, передусім лимонів.

8. Найбільший у світі виробник мохеру й фундуку.

9. Найважливіша курортна зона розташована на південному узбережжі країни.

10. За вартістю експорту зброї входить до першої шістки країн світу.

11. Територія має вихід до морів двох океанів.

12. Територією цієї країни проходить важливий нафтопровід Баку —- Тбілісі — Джейхан.

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель говорить, що на поточному уроці вивчатимуться географічні особливості трьох країн. Одна з них раніше називалася Персією, на місці іншої колись існувала одна з найдавніших держав світу — Вавилонія, а на території третьої розташоване місто, до якого хоча б один раз у житті прагне потрапити кожний мусульманин. Завдання учнів — назвати всі три країни. У процесі обговорення вчитель оголошує тему уроку та його головні завдання, звертає увагу на важливість для сучасного світу та України трьох країн, які розглядатимуться на уроці, демонструє кругову діаграму «Місце Іраку, Ірану й Саудівської Аравії в ОПЕК».

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Порівняння ЕГП і ПГП трьох держав.

Усна практична робота з політичною картою Євразії.

2. Особливості форм правління й державного устрою Ірану, Іраку та Саудівської Аравії.

Учитель демонструє збільшені схеми форм правління трьох держав, звертає увагу на особливості устрою теократичної монархії (Саудівська Аравія) та «ісламської республіки» (Іран).

Проблемні запитання

1) Наскільки демократичними з точки зору європейців є форми правління Ірану, Іраку й Саудівської Аравії?

2) У якій із країн можна чекати найшвидшого формування демократичних інститутів європейського зразка?

3. Природні умови та ресурси країн.

Евристична бесіда

Учитель демонструє картину «Піщана пустеля» і повідомляє, що це досить типовий пейзаж усіх трьох країн. Він послідовно ставить перед учнями ряд запитань, на які вони мають знайти обгруновані відповіді.

1) Для якої з трьох країн цей пейзаж найбільш характерний?

2) Що стало причиною формування подібного природного комплексу на значній частині Південно-Західної Азії?

3) Яка з трьох запропонованих кліматодіаграм відповідає найпоширенішому типу клімату Ірану, Іраку та Саудівської Аравії?

4) Які форми рельєфу формуються в умовах подібного клімату?

5) Як впливає такий клімат на спосіб життя населення й господарство країн?

6) Які види природних ресурсів при подібному кліматі є бідними?

Особливості забезпечення країн мінеральними ресурсами учні виявляють самостійно шляхом роботи з підручником і відповідною картою атласу.

4. Особливості населення, його структури, демографічних процесів трьох країн.

Робота з картками

1) Визначте співвідношення кількості жителів трьох країн.

2) Обчисліть середню густоту населення кожної країни.

3) Виявіть райони країн, заселені найгустіше.

4) Установіть особливості демографічної ситуації та статевого складу населення.

5) Визначте, до яких країн за рівнем урбанізації належить кожна країна.

6) Класифікуйте країни за національним складом їх населення

Співвідношення кількості населення Іраку, Ірану і Саудівської Аравії

(млн осіб)

Статево-вікова піраміда населення Іраку

Національний склад населення

Примітка. У національному складі населення Саудівської Аравії невраховані іноземні робітники (20 % від кількості жителів країни).

Середній рівень урбанізації у світі приблизно 50 %. В Іраку цей показник становить 67 %, в Ірані 71 %, у Саудівській Аравії — 88 %.

5. Особливості сучасного господарства Саудівської Аравії.

Проблемна ситуація

У грудні 1999 р. у світі з'явилося нове інтеграційне утворення — «велика двадцятка». До її складу входить, зокрема, і Саудівська Аравія з населенням майже за 30 млн осіб. Але в це об'єднання не запросили ні Україну, населення якої перевищує 45 млн осіб, ні Бангладеш із кількістю жителів понад 160 млн, ні навіть майже 170-мільйонний Пакистан — державу, яка володіє ядерною зброєю. Поясніть причину запрошення Саудівської Аравії до групи найвпливовіших держав світу. (У процесі обговорення учні визначають галузі міжнародної спеціалізації господарства Саудівської Аравії (особлива увага звертається на державу як найбільший центр світового паломництва мусульман) та райони їх зосередження на території країни, обговорюють причини намагання держави диверсифікувати економіку (на прикладі розвитку зернового господарства)).

6. Особливості сучасного господарства Іраку.

Матеріал подається у формі розповіді вчителя.

7. Особливості сучасного господарства Ірану.

Матеріал вивчається у формі інтерактивної бесіди з використанням географічного атласу для 10 класу та ілюстрацій підручника.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Дискусія

Яка з трьох країн має найкращі перспективи на майбутнє?

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Прийом «П'ять речень»

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати матеріали уроку та матеріали §66.

2. Виконайте завдання 3 і 4 на контурній карті «Азія» (посібник «Контурні карти із завданнями»). 3. Випереджальне завдання. Підготуйте повідомлення про міждержавні та міжетнічні конфлікти на півострові Індостан та прилеглих територіях.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Формування навчальної мотивації в учнів. Теорія і практика»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн