До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
5
міс.
2
8
дн.
1
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на темму "ПОЛЬЩА."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок №125

Дата:

ПОЛЬЩА.

Мета: розпочати формування в учнів географічних знань про держави — сусіди України; визначити риси ЕГП Польщі, її природні умови й ресурси, їх вплив на розвиток господарства країни; оцінити сучасний стан економіки; вивчити особливості галузевої та територіальної структури промисловості і сільського господарства країни, рівень розвитку інфраструктури; розширити розуміння значення Польщі для господарства України; розвивати вміння учнів працювати з економічними картами; виховувати повагу до жителів сусідніх держав.

Обладнання: підручник, географічні атласи для 10 класу, контурні карти, настінні ілюстрації «Західні Карпати» і «Польська низовина», демонстраційні умовні знаки кам'яного й бурого вугілля, поліметалевих і мідних руд, кухонної солі, настінні політична, економічна та фізична карти Європи, збільшені зображення прапора Польщі.

Ключові поняття: ЕГП, постсоціалістична країна, природні умови, природні ресурси, демографічна ситуація, поліцентрична агломерація, моноцентрична агломерація, густота населення, промисловість, сільське господарство, сфера послуг, туризм.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Перевірка випереджального домашнього завдання

Учитель організовує дискусію, чому Польщу називають «країною-мандрівником».

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель повідомляє, що в ході поточного уроку учні вивчать особливості ЕГП, природних умов і ресурсів, населення та господарства великої європейської країни. Він демонструє зображення прапора Польщі й пропонує назвати країну, яка буде вивчатися на уроці, та самостійно пояснити, чому чинна програма з географії передбачає вивчення саме цієї країни. Головною метою цієї роботи є прищеплення учням розуміння важливості для України сусідського положення з Польщею.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Особливості ЕГП Польщі.

Самостійна робота учнів із настінними політичною та фізичною картами Європи; заповнення таблиці «ЕГП Польщі» за планом: у якому регіоні й субрегіоні розташована; розміри та компактність; із якими країнами й де межує, довжина й характер кордонів; наявність виходу до моря; наявність транзитних транспортних коридорів; висновки.

2. Особливості природних умов і природних ресурсів Польщі.

Учитель демонструє настінні ілюстрації «Західні Карпати» і «Польська низовина» і повідомляє, що це типові краєвиди двох частин країни. Одна з них відображає особливості природи більшої частини Польщі, інша — меншої.

Завдання:

1) З'ясувати за допомогою фізичної карти Європи, яка з ілюстрацій відображає рельєф більшої частини Польщі.

2) Зробити висновки щодо придатності різних частин країни для розвитку промисловості та сільського господарства.

Після обговорення, учитель демонструє збільшені умовні знаки кам'яного і бурого вугілля, поліметалевих і мідних руд, кухонної солі та повідомляє, що це — найважливіші мінеральні ресурси країни.

Завдання: назвати корисні копалини за їх умовними знаками та оцінити ресурсозабезпеченість мінеральними природними ресурсами Польщі.

Для ознайомлення із забезпеченістю країни іншими видами природних ресурсів учитель організовує самостійну роботу учнів із підручником.

3. Особливості населення та міста Польщі.

Проблемна ситуація

Уявіть, що ви їдете в купе з поляком, німцем і латишем. Кожний із вас володіє лише рідною мовою. Із ким і чому саме з ним ви зможете почати спілкування? Хто взагалі не братиме участі у вашій розмові? (У процесі подальшого обговорення учні роблять висновки щодо національного складу Польщі.)

Метод «Мозковий штурм»*

Зараз досить багато українців перебуває в Польщі на заробітках. Поясніть, чому уряд досить толерантно ставиться до в'їзду українців-заробітчан на територію цієї країни. Які можливі причини демографічної ситуації, що склалася в Польщі? (У процесі обговорення формуються уявлення про складну демографічну ситуацію в країні, яка виникла через низьку народжуваність у ній, та проблему відпливу спеціалістів в інші держави ЄЄ.)

Вивчення матеріалу про населення й міста Польщі вчитель підсумовує розповіддю про особливості розселення людей по території країни та найбільші міста й міські агломерації (Верхньосилезька, Труймясто, Варшавська, Лодзинська) Польщі.

4. Галузева структура та територіальна організація промисловості Польщі.

Інтерактивна бесіда з використанням настінної економічної карти Європи. Учитель ставить завдання порівняти галузеву структуру промисловості Польщі та потужність її промислового виробництва з країнами Балтії. Територіальна структура характеризується в процесі визначення за настінною картою та картами географічних атласів для 10 класу спеціалізації промисловості найбільших промислових вузлів та агломерацій: Верхньосилезької (вугільна, чорна й кольорова металургія, хімічна промисловість, важке машинобудування), Лодзинського (легка промисловість), Варшавського (машинобудування), Гданського (суднобудування).

5. Спеціалізація найважливіших сільськогосподарських районів Польщі.

Пояснення вчителя з елементами інтерактивної бесіди та використанням економічної карти географічного атласу для 10 класу.

6. Географія туризму, перспективи його розвитку.

Учні завершують опрацювання економічної карти, роблять висновки щодо можливостей розвитку певних видів туризму в обох країнах. Учитель доповнює їх висловлювання.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Бесіда.

1. Чому найважливіші корисні копалини Польщі залягають у її південній частині?

2. Які природні причини обумовили збереження значних масивів лісів на північному сході та сході Польщі?

3. Назвіть провідні види туризму Польщі та райони їх розвитку.

Робота на контурній карті

1. Пунктиром проведіть кордон Польщі з країною «великої сімки», суцільною лінією — із Росією.

2. Зображенням стилізованого якоря покажіть розташування трьох найважливіших морських портів. Підпишіть їх назви.

3. Позначте найважливіші вузли (райони): значком • — чорної металургії (Верхньосилезьку агломерацію, Краків), значком О — машинобудування (Варшава), значком А нафтопереробки (Плоцьк), значком © — текстильної промисловості (Лодзь).

4. Значками А покажіть розташування найважливіших рекреаційних об' єктів Польщі — Високих Татр, Мазурського Поозер'я та Балтійського узбережжя.

VI. ПІДСУМКИ УРОКУ

Дискусія

Які спільні економічні інтереси обумовлюють співпрацю Польщі з Україною? У чому вона проявляється?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати матеріали уроку та матеріали §62.

2. Складіть таблицю «Позитивні та негативні наслідки прикордонної торгівлі з Польщею для України ».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн