До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
5
міс.
2
9
дн.
1
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Урок на темму "ІСПАНІЯ, ПОРТУГАЛІЯ, ГРЕЦІЯ."

Опис документу:
Конспект уроку з географії, 10 клас, профільний рівень, курс «Регіони і країни світу», що є продовженням базової географічної освіти у профільних класах старшої школи. Він спрямований на розкриття глобальних та регіональних явищ і процесів, що відбуваються як у світі в цілому, так і в окремих субрегіонах, країнах і їх регіонах. джерело: http://geo-bav.at.ua, інтернет ресурси.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

10 клас

Урок № 121

Дата:

ІСПАНІЯ, ПОРТУГАЛІЯ, ГРЕЦІЯ.

Мета: сформувати в учнів цілісний образ Іспанії, Португалії та Греції, знань про їх населення та особливості господарства; продовжувати формувати розуміння того, що ЕГП може суттєво змінюватися в часі; розвивати вміння характеризувати ЕГП країн і самостійно працювати з джерелами географічних знань, почуття дружби до народів країн зі значною українською діаспорою.

Обладнання: підручник, настінна економічна карта Європи, географічні атласи для 10 класу, посібник «Експрес-контроль», настінні карти «Політична карта Європи», «Римська імперія» та «Великі географічні відкриття», збільшені зображення приморських курортів, природних та антропогенних рекреаційних об'єктів Іспанії, Португалії, Греції.

Ключові поняття: географічне положення, населення, міста, господарство, галузева структура, територіальна структура, промисловість, сільське господарство, інфраструктура, туризм, рекреаційне господарство, зовнішньоекономічні зв'язки, дефолт.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель збирає виконані письмові домашні роботи.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель звертає увагу учнів, що Італія та Південна Європа у цілому на початку XXI ст. стали найскладнішим регіоном ЄЄ. Саме тут гострота проблем, які стоять перед Європейським Союзом, досягла свого максимуму. Антикризові заходи урядів стали причиною масових протестів в Іспанії й особливо в Греції. Дефолт загрожував практично всім країнам регіону. Для України така ситуація була особливо небезпечною, оскільки Італія, Іспанія й особливо Португалія є тими країнами, де живуть і працюють багато українських заробітчан (тільки в Португалії Понад 100 тис. осіб; в Іспанії офіційно зареєстрованих українських заробітчан 80 тис; за неофіційними даними 400 тис. осіб). Щороку від них у вигляді грошових переказів в нашу країну надходять сотні мільйонів доларів. Тому, звичайно, громадянам України потрібно знати якомога більше про сучасний стан країн Південної Європи.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, УМІНЬ І НАВИЧОК

Учні виконують завдання тесту 13 із посібника «Експрес-контроль».

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Відмінності ЕГП Іспанії, Португалії та Греції.

Учитель послідовно демонструє настінні карти «Римська імперія», «Великі географічні відкриття» та сучасну політичну карту Європи. На підставі їх аналізу учні доходять висновку, що ЕГП Іспанії, Португалії та Греції в історичний час неодноразово змінювалося — за часів Римської імперії Греція була одним із її економічних центрів, а Португалія — далекою периферією; у пізньому Середньовіччі Іспанія, і Португалія займали найкраще розташування щодо торговельних шляхів, які пов'язували Європу з Індією, Китаєм, Америкою та Західною Африкою; Греція ж утратила своє центральне положення; зараз ЕГП цих країн більш-менш рівнозначне.

2. Населення Іспанії, Португалії та Греції.

Частина матеріалу вивчається у формі самостійної роботи учнів із підручником, у процесі якої вони мають дати обґрунтовану відповідь, національний склад населення якої з названих країн найбільш схожий на національний склад населення Італії. У другій частині вчитель разом з учнями виявляє значні міста та міські агломерації кожної з країн. Важливим завданням учителя є доведення до відома учнів існування в кожній із країн Південної Європи пар «політична столиця — регіональний економічний суперник»: в Іспанії — Мадрид — Барселона, у Португалії — Ліссабон — Порту, у Греції — Афіни — Салоніки.

3. Особливості промисловості Іспанії, Португалії та Греції.

Розповідь учителя, під час якої учні заповнюють таблицю «Найважливіші галузі промисловості Іспанії, Португалії та Греції».

4. Загальна характеристика сільського господарства.

Під час бесіди вчитель разом з учнями відтворює характерні особливості південноєвропейського типу сільського господарства: поєднання латифундій із дрібними фермерськими господарствами, переважання рослинництва над тваринництвом, підвищене значення овочівництва, садівництва й виноградарства (трудомістких галузей, які вимагають значної ручної роботи), субтропічний характер садівництва.

5. Рекреаційний комплекс Іспанії, Португалії та Греції.

Розповідь учителя з доповненнями учнів. Розповідь ілюструється зображеннями відомих приморських курортів, природних (Везувій, Стром-болі, Піренеї, Тейде) та антропогенних (Парфенон, іспанські замки тощо) рекреаційних та пізнавальних об'єктів.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Робота в групах

Учитель об'єднує учнів у три групи. Завдання кожної групи — запропонувати й обґрунтувати три предмети, зображення яких доцільно розмістити на емблемі Іспанії, Португалії або Греції. Емблема має відображати сучасне місце кожної країни в міжнародному географічному поділі праці.

VІ. ПІДСУМКИ УРОКУ

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте § 61 підручника.

2. Підготуйтеся до семінару за темою «Держави-карлики Європи» (учитель оголошує учням план його проведення).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методична діяльність в умовах децентралізації освіти в Україні»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.