• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Музика
  • Урок музичного мистецтва в 3 класі на тему: "Інтонаційно-мелодичний розвиток музики. Ф. Шопен Прелюдія №7, Прелюдія № 20."

Урок музичного мистецтва в 3 класі на тему: "Інтонаційно-мелодичний розвиток музики. Ф. Шопен Прелюдія №7, Прелюдія № 20."

Опис документу:
Мета: Навчальна: сформувати уявлення учнів про інтонаційно-мелодичний розвиток; познайомити учнів з поняттям народної і композиторської музики на прикладі пісні “Голочка” (сл. Кульської, муз. Кос-Анатольського);ознайомити з життям та творчістю Шопена за допомогою прелюдій № 7,№ 20; Розвиваюча: розвивати вокально-хорові навички; виховувати естетичні почуття , смаки. Виховна: виховувати ціннісне ставлення до танцювальної музики свого народу

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код


Тема: Інтонаційно-мелодичний розвиток музики. Ф. Шопен Прелюдія №7, Прелюдія № 20.
Мета:

Навчальна: сформувати уявлення учнів про інтонаційно-мелодичний розвиток; познайомити учнів з поняттям народної і композиторської музики на прикладі пісні “Голочка” (сл. Кульської, муз. Кос-Анатольського);ознайомити з життям та творчістю Шопена за допомогою прелюдій № 7,№ 20;

Розвиваюча: розвивати вокально-хорові навички; виховувати естетичні почуття , смаки. Розвивати музичний слух, голос, пам’ять, уяву, мислення.

Виховна: виховувати ціннісне ставлення до танцювальної музики свого народу, патріотичні почуття,виховувати художньо-естетичний смак.

Обладнання: Музичне оформлення( прелюдії), відео-оформлення(розвиваючі відео, відео з зображенням природи), горіхи, папір, мультимедійна презентація, слова пісні.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Література:

1) Відео-урок Нова школа “Музичне мистецтво 3-й клас”

2)https://subject.com.ua/lesson/music/3klas/23.html

3)(Музика. 3 клас. — Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2003.

4)Музичне мистецтво. Хрестоматія. Семестр І

Хлєбнікова Л.О., Дорогань Л.О., Міщенко Н.І., Наземнова Т.О.

Хід уроку

I. Організація початку уроку

1. Музичне привітання (Звучить музика.Учні заходять до класу)

Добрий день, малята!

Добрий день, учитель!

Пролунав дзвінок!

Розпочавсь уроку!

Дінь-дінь-дон!

-Добрий день, я рада вас бачити на сьогоднішньому уроці музики. Мене звуть Валерія Сергіївна, та завітала до вас я не сама, а з гостями, давайте також з ними привітаймося(привітання дітей).Сідайте.

2. Вступне слово вчителя
-Музика – це найвиразніша мова.

Мова, що може без жодного слова

Людям про радість і сум розказати ,

Вміє картину без фарб малювати,

В світі усьому знайде слухача

Без словника і перекладача…

А уявіть , як розквітне чудово

Музика з барвами фарби і слова !

3.Перевірка готовності до уроку.
- Сьогодні на уроці музики нам знадобляться пакетики з горіхами(один на парту), аркуш паперу, кулькові ручки, та гарний настрій.

4.Інструктаж правил поведінки на уроці

- Щоб розпочати, нам необхідно згадати правила поведінки на уроці:

правило № 1 – уважно слухати вчителя.

правило № 2 – брати активну участь у проведенні уроку, відповідати на запитання вчителя, співати, танцювати.

правило № 3 – поважати інших, не перебивати, якщо ви знаєте відповідь на питання вчителя, то користуйтесь правилом піднятої руки.

II. Основна частина

1. Актуалізація опорних знань

2. Повідомлення теми уроку.

(Демонстрація відео-привітання двух нот, які розповідають про тему уроку)
-Окрім того, що ми зануримось у світ композиторської і народної музики, ми ще дізнаємось що таке інтонація та прелюдія.

– Нас оточує безліч звуків кожен день. Одні звучать надто голосно, інші — дуже тихо, до них потрібно прислухатися.

3.Пояснення нового матеріалу.

3.1- Друзі, давайте переглянемо відео, і дізнаємось що таке інтонація.
- Зі слів нот ми дізнались, що є посилення і послаблення звучання, щоб дізнатись яка інтонація, потрібно прислухатись, для цього я хочу зіграти з вами у дуже цікаву гру.
3.2 Гра “Лагідне ім`я”

-Мене звуть Валерія Сергіївна, але в дитинстві мене звали просто Лєра, а як лагідно мене називали?(Лєрочка).

-Правильно, звичайним ім`ям мене називали, коли я щось розіб`ю, вчиню погану справу, і звали мене голосно. Давайте поєднаємо звичайне голосне ім`я Лєра з оплесками(діти виконують)
- а лагідно як називають? Тихо чи голосно?(тихо)давайте поєднаємо лагідне ім`я з лагідними, тихими оплесками.

Повторення вправи з різними іменами( Ліля, Діма, Вова).

3.3 Розспівування дітей. Поспівка «Гриби». Робота над поспівкою.

. – Зараз ми з вами розучимо дуже цікаву поспівку. Як ви гадаєте навіщо? (Щоб підготувати наш голосовий апарат до співу).

– Послухайте уважно слова поспівки та підскажіть мені вона сумна чи весела? Про що в ній співається?

– Яка ця пісня за характером?

– весела, жвава, швидка, бадьора.

– Про що в ній співається?

– У ній співається про гриби

– Нумо зараз вивчимо цю пісню. Послухайте першу музичну фразу. Проговоримо цю фразу. Повторимо ще раз. Тепер заспіваємо її усі разом.

– Тепер послухайте другу музичну фразу. Проговоримо цю фразу. Повторимо ще раз. Тепер заспіваємо її усі разом.

– Заспіваємо усю поспівку разом.

3.4. Розучування пісні “Голочка” (сл. Кульської, муз. Кос-Анатольського)

Гра-фізкультхвилинка “Дощ”.

-Я хочу пограти з вами, гра називається “дощ”, яким він буває?, що відбувається під час дощу?

-На ваших партах лежать пакетики с горіхами і акркуші паперу, один з вас візьме у руку горіхи, інший папір, і ми зимітуємо дощ, гучний дощ, і тихий.

Коли я кажу “гучний” то ви гучно колихаєте пакет, а коли “тихий”, то тихо колихаєте папір.
-тепер постараємось зимітувати дощ для природи, увага на відео, там ви побачите природу, але без дощу, ми додамо дощ аркушем паперу и горіхами.

3.5. Розповідь про Ф. Шопена.

-Щоб поглибити знання про розвиток музики, ми звернемося до творчості польського композитора Фрідеріка Шопена, який був також геніальним піаністом.Будь ласка зверніть увагу на його портрети.Шопен писав музику виключно для фортепіано. Він не залишив жодної опери чи симфонії. Перлиною творчості Фрідеріка Шопена є його прелюдії.

Прелюдія – це вступ до твору або невеликий інструментальний музичний твір.

3.6. Слухання. Ф. Шопен. Прелюдія № 7

3.7. Аналіз прослуханого твору

-Що ви відчули, слухаючи цю прелюдію?
-Ця прелюдія лірична, поетична. У ній відчувається зміна пісенно-танцювальної інтонації в ритмі танцю (але це не танець).

-Прослухайте наступну прелюдію. Зверніть увагу, як інтонація, неначе сковуючи мелодію, пронизує весь твір. Визначте характер твору.
3.8.Слухання. Ф. Шопен. Прелюдія № 20.
3.9.Аналіз прослуханого твору.

-Який характер у цієї прелюдії?
-Ця прелюдія має урочисто-жалібний характер; відчуваються інтонації скорботної ходи.

III. Підсумок уроку.

Закріплення знань. Рефлексія. Питання до дітей.

-Що таке прелюдія?
- Які прелюдії ми з вами слухали?
-Хто такий Ф.Шопен?
-Яку пісню ми вивчили?

-Яка інтонація вам подобається?

-Які пісні ви часто слухаєте, веселі, бадьорі, жваві, сумні, меланхолічні?

-Дякую вам за урок, давайте попрощаємося з гостями. Нехай вам щастить, до побачення.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»