Зараз в ефірі:
Вебінар:
«
Шляхи формування української ідентичності в новій українській школі
»
Взяти участь Всі події

Урок мовленнєвого розвитку Тема. Письмовий твір –роздум « Чого не можна купити за гроші?»

Українська література

Для кого: 5 Клас

07.04.2020

11439

150

2

Опис документу:
Мета: -удосконалювати вміння писати твори-роздуми,навички складання монологічного висловлювання, навчити правильно підбирати відповідні аргументи, -вміти дискутувати довкола питань про свої бажання та потреби у сучасному середовищі, обґрунтовуючи власні погляди прикладами; - розвивати навички образного та логічного мислення, словниковий запас, - виховувати загальнолюдські моральні цінності, відповідальність за свої вчинки, прищеплювати любов до праці;
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок мовленнєвого розвитку

Тема. Письмовий твір –роздум « Чого не можна купити за гроші?»

Мета:

-удосконалювати вміння писати твори-роздуми,навички складання монологічного висловлювання, навчити правильно підбирати відповідні аргументи,

-вміти дискутувати довкола питань про свої бажання та потреби у сучасному середовищі, обґрунтовуючи власні погляди прикладами;

- розвивати навички образного та логічного мислення, словниковий запас,

- виховувати загальнолюдські моральні цінності, відповідальність за свої вчинки, прищеплювати любов до праці;

Тип уроку: урок мовленнєвого розвитку з елементами критичного мислення.

Епіграф: Життя – це шанс. Скористайся ним.

Життя – це краса. Милуйся нею.

Життя – це мрія. Здійсни її…

Життя таке чудове – не загуби його.

Перебіг уроку

І.Організація класу

ІІ. Оголошення теми, мети і завдань уроку

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

1. З’ясування емоційної готовності до уроку

- З яким настроєм ви прийшли на урок? Що вас розвеселило ,чи, навпаки, засмутило?

2. Робота з епіграфом. (Шанс,мрія, краса - дороговкази у житті,успішна самореалізація в суспільстві).

- Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

3."Новина". Шановні учні 5 класу! Ви були активними учасниками літературного конкурсу, тому ви отримуєте сертифікат на суму 100 тисяч гривень. Бажаємо вам успіхів у навчанні, творчих досягнень. Так тримати!

- На що ви витратите гроші?

- А що взагалі означає слово "гроші"? Які асоціації у вас виникли? ( Учні прикріплюють на листочках "свої думки").

Тлумачне пояснення слова «гроші»

ІV. Перевірка домашнього завдання

(виписати прислів’я та приказки про гроші)

Слово вчителя. В народі говорять:

Без грошей, як без рук.

Де гроші говорять, там розум мовчить.

Гроші рахувати, треба розум мати. 

Срібло-золото тягне людину в болото.

Грошей багато, а щастя мало.

За наші гроші ми всім хороші.

У кого гроші, тому руку всяк дає.

Хоч у голові пусто, аби грошей густо.

З грошима і в грязі чистий.

 -Чому кожна людина хоче мати якнайбільше грошей, бути багатою, мати все, що захочеш?

-І скільки треба їх, щоб бути щасливим?

-А може це вигадка, що гроші приносять щастя?

-А коли людина живе тільки для накопичення грошей, коли це самоціль, коли душу захоплює "влада грошей". І не помічаєш, як руйнується особистість, як втрачаєш більш цінне, як гроші. Що ж тоді…. ?

-Чи все вимірюється грошима?

VІ.

1. Проблемне запитання: " Чого не можна купити за гроші? "

Проведемо дискусію з питань про свої бажання та потреби у сучасному середовищі, обґрунтовуючи власні погляди конкретними прикладами.

У вас картка "Правила проведення дискусії", давайте повторимо їх. На що звернемо увагу? ( Відкритість, вільне спілкування, кожен має право на свою думку,толерантне ставлення, повагу).

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу

1.Комунікативний практикум

(Пояснення з елементами бесіди)

-Які є типи мовлення?(Розповідь, роздум,опис)

-Пригадаймо структуру твору- роздуму. (Теза,аргументи, висновки).

2. Висловлення власних суджень"Чи все вимірюється грошима?"(Думки про сенс людського життя, що бездуховність – прояв зла в житті людини).

- Я вважаю, що…

- Тому що…

- Отже…

3. Орієнтовний твір-роздум

Сьогодні в нашому житті різні банкноти і монети вирішують багато питань.Блиск багатств затьмарює розум людини. Ми часто забуваємо що таке мораль, любов і дружба, втрачаємо себе як особистість.

Гроші потрібні для комфортного життя. Проте бувають речі, які неможливо купити. Чого ж не можна придбати за гроші? Родину, щастя, кохання, дружбу. Можна бути дуже багатою, проте одинокою людиною. Звичайно, це не означає, що гроші зовсім непотрібні. Завдяки їм  ми купуємо харчі, оплачуємо лікування, вдягаємось. Все це є необхідним для нашого життя. Проте не треба надавати аж занадто великої сили грошам. Я вважаю, що кожен з нас повинен розвивати найкращі людські якості, щоб не відштовхувати від себе людей, відчувати підтримку та вірність близької людини.

Я знаю, що є люди, які мають дуже багато грошей. Їм здається, що вони можуть купити все. І дійсно, у них є прекрасні квартири або навіть будинки, вони їздять на красивих машинах, на них дорогий одяг, багато ювелірних прикрас.Але мої батьки кажуть, що такі люди не щасливіші тих, хто має скромний достаток. Щастя за гроші не купиш. А що ж таке бути щасливим? Бути щасливим — означає мати міцну дружну родину, улюблену роботу, вірних друзів і, звичайно ж, здоров'я. Людина, у якої є батьки, які в усьому підтримують її, допомагають - щаслива. І без повного розкриття своїх здібностей, без улюбленої праці нема щастя.

Я розумію, що гроші мають велике значення у житті людини, але в той же час як за гроші купиш відверту прихильність людей, що тебе оточують? Гроші не зроблять людину поряднішою.

Людина може залишити на землі добру пам'ять про себе своїми гідними вчинками, добрими стосунками з людьми.

Щаслива людина та, яку люблять і сама вона любить ближніх, яка уміє і хоче працювати. Отже, все в житті ціннне, але не все вимірюється грошима.

VIII. Підсумки уроку

1. Усна саморефлексія з опорою на критичне мислення

-Що нового ви дізналися на уроці?

- Чи співпали ваше тлумачення слова «гроші» на початку уроку і під кінець? Чому змінилася ваша думка?

-Чи отримали ви сьогодні новий досвід? Який саме?

-Які думки,почуття викликала у вас робота на уроці?

- Чи ви користаєте ви отриману інформацію в подальшому? На що звернете увагу?

-Що ми можемо зробити, щоб досягти певних змін у вирішенні ситуації?

-Коли ми будемо знати, що досягли успіху?

- Чи раціонально ви використовуєте "кишенькові" гроші?

IX. Домашнє завдання

Написати есе на тему "Скільки грошей потрібно для щастя?

В народі говорять:

"Без грошей, як без рук»

«Де гроші говорять, там розум мовчить»

«Гроші рахувати, треба розум мати" 

«Срібло-золото тягне людину в болото»

«Грошей багато, а щастя мало»

«За наші гроші ми всім хороші»

«У кого гроші, тому руку всяк дає»

«Хоч у голові пусто, аби грошей густо»

«З грошима і в грязі чистий»

Правила проведення дискусії:

-Відкритість,

-Вільне спілкування,

-Кожен має право на свою думку,

-Толерантне ставлення,

-Повага.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.