Сьогодні відбувся
Кабінет психолога:
«
Плітки. Конфлікти
»
Взяти участь Всі події

Урок "Мої домашні улюбленці"

Я досліджую світ

Для кого: 1 Клас

18.08.2020

241

9

0

Опис документу:
Урок складено за програмою Р.Б. Шияна до підручника "Я досліджую світ" авторів І.О. Большакова, М.С. Пристінської. Мета уроку: формувати ключові компетентності: вміння вчитися – пригадувати необхідні знання, наводити приклади з власного досвіду; соціальну – продуктивно співпрацювати з усіма членами групи, висловлювати власну думку; загальнокультурну – дотримуватись моральних норм спілкування; здоров’язбережувальну – правильно оцінювати свої здібності та внесок в роботу групи.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Я досліджую світ. 1 клас

Тема. Мої домашні улюбленці

Мета: формувати ключові компетентності: вміння вчитися – пригадувати необхідні знання, наводити приклади з власного досвіду; соціальну – продуктивно співпрацювати з усіма членами групи, висловлювати власну думку; загальнокультурну дотримуватись моральних норм спілкування; здоров’язбережувальну – правильно оцінювати свої здібності та внесок в роботу групи; та предметні: сформувати первинні уявлення дітей про тварин домашніх улюбленців, про правила догляду за тваринами; розвивати вміння спостерігати за тваринами, описувати зовнішній вигляд тварин, що живуть біля людей, доглядати за ними; виховувати любов до тварин, відповідальність за них і дбайливе ставлення.

Обладнання: відео, презентація; завдання для роботи в групі. малюнки або фото домашніх тварин.

Очікувані результати навчання:

мовно-літературна галузь

- використовує фактичний зміст (хто?, що?, де?, коли?) для перетворення усної інформації

- розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

- з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі (погоджується або не погоджується, виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції)

природнича галузь

- порівнює свійських і диких тварин ;

- доглядає за домашніми тваринами, піклується про диких тварин ; - описує поведінку тварин у різні пори року ;

- розповідає про можливі загрози з боку тварин (небезпечні і хворі тварини), рослин (отруйні частини рослин) та грибів (отруйні гриби), пояснює, як діяти в разі загрози

технологічна галузь

- разом із дорослими планує та реалізовує найпростіші трудові дії (ремонтує іграшки, книжки, доглядає за рослинами і тваринами, готує страви за рецептами, доглядає за одягом та взуттям)

соціальна і здоровʹязбережна галузь

- розпізнає ситуації небезпеки вдома, на вулиці або у школі та пояснює, що робити в цих ситуаціях.

Хід уроку

І. Етап орієнтації. Створення позитивного настрою. Кінезіологічне налаштування на урок (За Світланою Ройз, дитячим сімейним психологом) (1хв)

  1. «Усмішка»(Учні без слів посміхаються один одному.)

Діти, подивіться один на одного, посміхніться. Подумки побажайте один одному успіхів та гарного настрою на уроці. Поверніться до наших гостей, подаруйте їм теж ніжну посмішку. Погляньте на мене. Давайте відкриємо двері у наш урок. (показують рукою) і ввійдемо в нього (тупають ніжками).

– А зараз налаштуємося на роботу та пригадаємо вправу «Лоб-потилиця» (Налаштування на роботу.) Покладіть одну долоню на лоб, а іншу на потилицю. Вибір рук довільний. Змінюйте руки та промовляйте : Я повністю присутній на уроці. Я спокійний і уважний. Я добре себе почуваю. Я добре розумію вчителя. Я хочу отримати користь від цього заняття. Я готовий до роботи ».)

  • Сідаємо за парти. Цвіріньк-цвіріньк, я в будиночку. (Руки над головою складають хаткою)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку (3хв)

– Про кого сьогодні піде мова на уроці ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку.

Робота з загадкою.

Мають хвіст і гострі зуби,

Кігті випускають.

Що брати це наші менші,

Люди добре знають.

Вміють плавати, стрибати,

Вигинають спинки.

Спробуй їх тепер назвати!

Звісно, це …( тваринки)

  • Які ознаки тварин допомогли відгадати загадку? (Мають хвіст і гострі зуби, кігті випускають)

  • До якої природи відносять тварин? (До живої)Доведіть свою думку. (Вони мають ознаки: народжуються, дихають, розмножуються, живляться, розвиваються і ростуть. Помирають)

«Незакінчені речення»

  • Які бувають тварини? Продовжіть речення: Тварини, які живуть в дикій природі називаються…. дикими, а ті, що живуть у нас вдома…свійськими або домашніми

А зараз давайте виконаємо інтерактивну вправу https://learningapps.org/4403696

Погрупуйте тварин за категоріями: свійські та дикі

(Діти по черзі підходять до дошки та роблять свій вибір)

  • Перегляньте мультфільм, прочитайте і запам’ятайте назви тварин і групи, до яких вони відносяться.

( Після перегляду мультфільму)

  • Діти, назвіть тварин – домашніх улюбленців? (Коти, рибки, собаки, кролики, хом ячки і т.д.)

– А чому цих тварин ми називаємо домашніми улюбленцями? ( Вони вірні «друзі», дарують нам гарний настрій, радіють спілкуванню з нами, цікаво спостерігати та вивчати їхні звички, характер, уподобання, ми їх дуже любимо)

  • Отже, сьогодні ми поговоримо з вами про наших домашніх улюбленців, дізнаємося, що вони люблять, як за ними доглядати та з’ясуємо, для чого людина тримає домашніх тварин.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Шкала оцінювання (3хв)

Діти, чи погоджуєтеся ви з висловлюванням:

У багатьох сім ях є домашні улюбленці.

Позначте свою думку на шкалі оцінювання за допомогою стікерів. Поясніть свій вибір.

Ні_____________________________________________Так

(Діти підходять до дошки і чіпляють стікери та повертаються на свої місця, декілька учнів пояснюють свій вибір)

Погляньте на шкалу оцінювання. Яких відповідей більше? Про що це говорить? (Що кожна сім’я має домашнього улюбленця).

  1. Робота в зошиті (3хв)

Розгорніть зошит на с.56, погляньте на 2 завдання. Прочитайте завдання «джмеликом». Хто бажає озвучити?

(Один із учнів читає завдання)

Виконайте завдання: позначте тваринку, яка живе у вашому домі, або намалюйте того, про кого мрієте.

Яку тваринку позначив Андрійко? Юлечко, хто живе у вашому домі?( І т.д.)

  1. Фізкультхвилинка (1хв)

  • Уявіть, що кожний із вас кішка або собачка. Покажіть тваринку так, щоб можна було її впізнати за характерними звичками.

  • Пострибайте, як стрибає собачка.

  • Вигніть спинку так, як це робить кішка.

  • Пройдіть два кроки так, як ходить кішка

  • Як гавкає дорослий собака? Цуценя?

  • Як нявкає кішка? Кошеня?

  1. Дослідження (3хв)

Зараз проведемо дослідження. Погляньте на завдання 3 у зошиті. Дослідіть, якого домашнього улюбленця обрала більша частина ваших однокласників. Встаньте із-за парт і опросіть своїх однокласників, зробіть помітки в зошиті. Не забудьте, що один опитаний учень – це одна зафарбована клітинка. Якщо хтось обрав котика, зафарбовуємо клітинку у стовпчику біля котика, якщо собачку – біля собачки і т.д.. Будь ласка, розпочинайте дослідження. У вас є 3хв.

Сідаємо на свої місця. Оголосіть по черзі результати своїх досліджень.

Олександре, повідом скільки однокласників за твоїм дослідженням обрали котика, собачку, хом’яка іт.д.

  • А ти, Максимко,які ти маєш результати дослідження?

  • Отже, діти ми зрозуміли, що у нас різноманітний світ домашніх улюбленців.

  1. Робота в групах. Складання пазлів (3хв)

  • А зараз давайте попрацюємо в групах. На партах у вас є ілюстрація домашнього улюбленця, розрізана на декілька частин. Необхідно швидко скласти її у одне ціле та розповісти про домашнього улюбленця за планом:

  • Назвіть тварину.

  • Де вона живе?

  • Як за нею доглядати?

  • Яку користь приносить людям.

  • Щоб успішно виконати це завдання нам потрібно пригадати правила роботи в групі. ( Працюють всі. Не перебивають один одного. Говорять по черзі. Обирають головного (спікера), хто буде презентувати та того, хто буде слідкувати за часом.) На це завдання 3 хв. Якщо завдання виконали, підніміть червону цеглинку.

Представлення результатів (Розповіді дітей за складеною ілюстрацією. Наша група склала ….) (8хв)

  • Хто ще може щось розповісти про цю тваринку?

( Учитель доповнює про котика. Коли ваша кішка нявкає – це означає, що вона намагається поговорити з Вами.

«Няв» – це значить «хочу їсти»,

«Няв-няв-няв» – «іду гулять»,

«Мур» – «на ручки хочу сісти».

«Мур-мур-мур» – «лягаю спать».

Про собаку Першими домашніми тваринами були вовки, а вже від них пішли собаки. Це було 10 тисяч років тому. Собака – вірний помічник людини з давніх часів. Людина привчила собаку вартувати будинок – печеру, гавкотом подавати сигнал тривоги, допомагати на полюванні і захищати худобу. Собака – вірний друг людини. Собаки добре навчаються, працюють рятувальниками, поводирями, служать в армії та міліції. Слух собаки в 10 разів гостріший ніж у людини. .

Чому собаки махають хвостом?

Собаки махають хвостом у правий бік, коли чимось задоволені, а якщо їх щось не влаштовує, то їхній хвіст відхиляється вліво.

Хом’яки – нічні ссавці, це означає, що вони більш активні в нічний час і сплять протягом дня. Хом’яки мають природний інстинкт ритися і зариватися. Хом’яки можуть зберігати їжу в своїх щоках, так вони збирають доступну їжу, а потім зараховують її на свою колонію, щоб з’їсти пізніше.

Папуги – одні з найкрасивіших екзотичних птахів, яких приручила людина. Вони дивують своїми розумовими здібностями і веселою вдачею.. Вони здатні наслідувати людську мову й голоси різних тварин.

Папуги можуть імітувати зовсім різні звуки: від голосу людини до шуму працюючих побутових приладів. Роблять це вони тільки за допомогою рота, адже у птахів немає голосових зв’язок....  У домашніх умовах можуть житии 15 років. Мають добру пам’ять. Грається іграшками, дзеркалом. Обожнює якщо його гладять, чухають. Їдять фрукти, п’ють солодкий сік.

Папугам необхідне сонячне світло. Узимку потрібне додаткове освітлення.

Якшо папуга живее у клітці один, з ним обов’язково треба розмовляти.

Акваріумні рибки

Батьківщина золотих рибок — Китай. Китайські імператори тримали їх у своїх палацах і не дозволяли вивозити дорогоцінних рибок з країни. Вони вважали, що екзотичні рибки наділені магічною силою. Хто володіє такою рибкою, той володіє розумом, успіхом, має можливість здійснювати свої бажання.

Акваріумні рибки прикрасять життя кожної людини. Вони яскраві та різноманітні. Їх дуже багато більше 300 видів.

Шиншили найбільш активні в сутінках, коли сонце встає і коли воно сідає.

Шиншили мають дивно м’яке хутро, яке може бути білим, чорним, бежевим, сірим, сапфіровим або фіолетовим

Їх зуби ростуть безперервно протягом усього їхнього життя – так само, як і у багатьох інших гризунів

Хутро шиншил визнається самим м’яким у світі.

Шиншили живуть відносно довго, від 10 до 15 років

Шиншили з задоволенням їдять насіння, траву, фрукти, дрібних комах, кору дерев і навіть жаб!

Морські свинки – добродушні й симпатичні тварини. Якщо до них турботливо ставитися, вони стають зовсім ручними. Незважаючи на свою назву, вони не є навіть далекими родичами справжніх свиней. На волі ця рослиноїдна тварина ховається у траві.

Равлики. Раціон харчування більшості цих молюсків становить, звичайно ж, рослинна їжа. Незалежно від того, акваріумні це, виноградні равлики всі вони їдять овочі і фрукти. Слід зазначити, що їжа обов'язково повинна бути свіжою. Перш ніж годувати равликів, необхідно зелень, фрукти і овочі добре вимити. Їм підійдуть огірки, солодкий перець, морква, цвітна і пекінська капуста, помідори, броколі, кабачки, стручкова квасоля, картопля, але варена.)

  1. Фізкультхвилинка (3хв)

https://www.youtube.com/watch?v=i6Y6K-fi9iw

  1. Робота з підручником (3хв)

  • А зараз поговоримо, як потрібно доглядати за домашніми улюбленцями? Розгорніть підручник на с.68. Завдання 2.

Розгляньте малюнок та розкажіть про догляд за котами.

(Відповіді дітей)

  • Погляньте, які предмети допоможуть у піклуванні про собаку?

(Відповіді дітей)

  1. Дотримання правил особистої гігієни після прогулянки з тваринами

  • Діти, якого правила ми повинні дотримуватися після догляду, прогулянки з домашніми улюбленцями? (Декілька відповідей дітей.)

  • Так, правильно. Ми повинні пам’ятати про правило особистої гігієни. Обов’язково мити з милом руки.

V. Підсумок уроку (2хв)

– Як треба ставитися до тварин?
( Піклуватися, любити, доглядати, відповідально ставитися)
– Так, тварини не вміють говорити. Вони ніколи не скажуть вам спасибі. Але здоровий , грайливий і вірний вихованець – ваша найкраща нагорода. Завоювати відданість улюбленця можна любов`ю і повагою.

Сигнал за допомогою Лего.

  • А зараз зробіть сигнал за допомогою Лего

  • Якщо вам все було зрозуміло на уроці покажіть зелену цеглинку?

  • Якщо виникли якісь питання? (Жовту)

  • Якщо не зрозуміли нічого? (Червону)

Рефлексія (1хв)

Сьогодні я дізнався….

Раніше я не знав, що…

Я розкажу рідним про…

Самооцінка. Гра з прищіпкою (1хв)

  • Діти, а зараз проаналізуйте свою роботу на уроці та прищіпкою на чек-листу зробіть свій вибір. Поясніть його (відповідають декілька учнів)

  • Дякую за урок.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.