Урок "Многочлен. Стандартний вигляд многочлена"

Опис документу:
Формування вмінь учнів записувати многочлени в стандартному вигляді

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

УРОК 31.

В. Серветник

смт. Муровані Курилівці

Тема: МНОГОЧЛЕН. СТАНДАРТНИЙ ВИГЛЯД МНОГОЧЛЕНА

Мета: провести аналіз контрольної роботи;

Формування понять: многочлен, степінь одночлена, степінь многочлена, стандартний вигляд многочлена;

Формування вмінь учнів записувати многочлени в стандартному вигляді.

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання: підручники Василь Кравчук, Галина Янченко. Алгебра. Підручник для 7 класу. Тернопіль. «Підручники. Посібники», 2004.

Хід уроку

І. Аналіз контрольної роботи

1. Оголошення результатів контрольної роботи.

2. Пояснення учителем типових помилок.

3. Самостійна робота над помилками.

Учні, які припустилися помилок у контрольній роботі, ще раз розв'язують вправи, що були неправильно виконані. Хто швидко впорався з цією роботою, отримує додаткове завдання (на вибір учня — різного рівня складності). Учням, які не припустилися помилок, учитель пропонує розв'язати додаткові завдання підвищеної складності. Кожен учень за аналіз контрольної роботи ; може отримати оцінку.

Вправи для додаткового завдання: №№912, 913, 917 (стор. 153 підручника ).

ІІ. Актуалізація опорних знань

Проводиться у формі фронтальної бесіди.

Запитання

1. Наведіть приклади одночленів і виразів, що не є одночленами.

( - 8х ∙ 3у2; х; 2а2b одночлени; (а + b)2 ; - - не одночлени.)

2. Наведіть приклади одночленів стандартного вигляду.

3. Як звести одночлен 2х2І,5х3у до стандартного вигляду?

4. Якого степеня одночлен 3х5у? (Шостого.)

5. Нехай маємо вираз 10а+ 2 b - 10b - 3а. Які доданки є подібними?

(10а і -3а; 2 b і -10 b, бо в них однакова буквена частина.)

6. Як звести подібні доданки? (Коефіцієнти додати і результат помножити на спільну буквену частину.)

7. Спростіть вираз. (10а + 2 b - 10 b - 3а = 7а - 8 b один з учнів виконує. на дошці.)

III. Ознайомлення учнів з планом вивчення теми «Многочлени»

а) Тривалість вивчення ( 11 уроків );

б) кількість, тематика обов’язкових робіт і терміни їх проведення; (Самостійні роботи С-9 і С-10, які проводяться на третьому і шостому уроках, залік з теорії на дев’ятому уроці і контрольна робота на одинадцятому уроці)

в) питання, що виносяться на атестацію та орієнтовні завдання; (Довідничок – помічничок: запитання для заліку на сторінці 52 )

г) термін і форма проведення тематичної атестації;

д) умови оцінювання.

IV.Мотивація навчальної діяльності учнів

В алгебрі часто розглядають вирази, які являють собою суму або різницю одночленів. Наприклад, 7х + 2а, 3а2 b2.

Сьогодні ми будемо вивчати такі вирази.

Повідомлення теми і мети уроку.

V. Вивчення нового матеріалу

Пояснення п. 1 (§ 4).

Означення многочлена, многочлена стандартного вигляду, степеня многочлена учні читають із підручника і повторюють.

Многочленом називають суму одночленів.

У математичній мові многочлени можна порівняти зі словами у звичайній мові. Якщо пам’ятати, що одночлени – це склади, то двочлен – це начебто слово з двох складів, тобто сума двох одночленів; тричлен – слово з трьох складів, тобто сума трьох одночленів.

Сума більше, ніж трьох одночленів – це многочлен.

У кінці пояснення учитель проводить систематизацію навчального матеріалу за допомогою таблиці «Вирази».

VІ. Розв'язування вправ

Усно: №№328, 329, 330, 331.

Письмово: №№332, 336 (б) (завдання із поясненням записують на дошці та в учнівських зошитах).

(Олімпіадна задача). У шестицифровому числі перша цифра співпадає з четвертою, друга – з п’ятою, а третя – з шостою. Довести, що це число кратне 7, 11, 13.

VІІ. Домашнє завдання П. 1 (§ 4). №№333, 336 (а, в), 347.

VІІІ. Підведення підсумків уроку

Відповісти на запитання учнів, які виникли під час розв’язування вправ.

Запитання до класу:

  1. Що таке многочлен?

  2. Який многочлен називається многочленом стандартного вигляду?

  3. Якщо многочлен не є многочленом стандартного вигляду, то як його звести до многочлена стандартного вигляду?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
3
міс.
2
4
дн.
2
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!