Урок мистецтва. Тема: «Країна чітких кроків. Марш».

Опис документу:
Мета: Визначити особливості маршової музики, пісень-маршів. Музичний матеріал: П. Чайковський "Марш дерев'яних .солдатиків", Е.Адамцевич "Запорізький марш", укр. нар. пісня-марш "Гей там на горі Січ іде", укр. нар. пісня "Веселі гуси", поспівка "Два коти", "Вперше осінь йшла до школи" (сл. і муз. О.Лобової).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: «Країна чітких кроків. Марш».

Визначити особливості маршової музики, пісень-маршів.

Обладнання. Фортепіано, програвач, портрет П.Чайковського, С.Прокоф'єва, робочий зошит, нотний зошит.

П. Чайковський "Марш дерев'яних .солдатиків", Е.Адамцевич "Запорізький марш", укр. нар. пісня-марш "Гей там на горі Січ іде", укр. нар. пісня "Веселі гуси", поспівка "Два коти", "Вперше осінь йшла до школи" (сл. і муз. О.Лобової).

Вхід під "Запорізький марш" Е.Адамцевича або під українську народну пісню-марш "Гей там на горі Січ іде".

Привітання, розспівування "Чого навчають в школі" (муз. В.Шаїнського).

I. Повторення вивченого. Сьогодні ми з вами зайшли на урок під музику, яка розповість нам про історичне минуле українського народу. Ви з нею ще не
знайомі, але можете відповісти, що це за жанр
("кит") музики?

—Марш.

- Які "три кити" в музиці ви знаєте?, Як ви зрозуміли, що це — марш, завдяки чому? Що таке марш? Які бувають марші? Який марш ми слухали на попередньому уроці? Хто його написав? ("Марш" С.Прокоф'єва). Покажіть портрет композитора Прокоф'єва, що ви про нього знаєте? Хто потрібен для того, щоб існувала музика, що таке вокальна та інструментальна музика? Що таке ритмічний пульс та ритмічний малюнок? Які тривалості звуків ви знаєте? Проплескати ритмічний малюнок, записаний на дошці ("Веселі гуси", "Два коти". Оцінювання відповідей).

Бачите, як багато ви вже знаєте і які гарні оцінки заробили сьогодні. А тепер давайте усі разом промаршируємо під "Марш" Прокоф'єва; простукаємо ритмічний пульс у цьому творі.

II. Основна частина Як ви вважаєте, для кого написано "Марш" Прокоф'єва? (для військових). А який марш ви знаєте, написаний для іграшкових солдатиків?
("Марш дерев'яних солдатиків" П.І.Чайковського).

Я нагадаю цю музику, а ви скажете, як композитор передав у музиці те, що марширують іграшкові солдатики? (Завдяки динаміці).

Молодці, розфарбуйте їх, будь ласка, а я ще раз виконаю п'єсу з "Дитячого альбому" П.Чайковського. З'ясуємо ще раз, які бувають марші? (Військові, іграшкові, фанфарні, стройові...)

А козацькі бувають? Що ви знаєте про козаків?

Тепер наша Машина часу перенесе нас у минуле нашого народу, у Запорізьку Січ. Подивіться, ось і ми разом з австрійським послом їдемо в кареті... (розповідь учителя).

Музика відігравала важливу роль у житті козаків. Особливе значення мали марші та пісні-марші. Прикладом такої пісні-маршу є стрілецька пісня "Гей там на горі Січ іде".

Вивчимо 1 куплет цієї пісні, простукаймо ритмічний пульс та проплескаймо ритмічний малюнок.

Чим відрізняється пісня-марш від пісні-танцю?

Фізкультхвилинка: фр. нар. пісня "Каченята", "Ведмідь з лялькою".

А тепер перевіримо, як ви знаєте 2 куплети пісні "Вперше осінь йшла до школи". Вивчення З куплету.

Звертаю увагу на передачу настрою пісні .

Закінчуючи розповідь про марші, я хочу спитати вас, для кого написана пісня-марш "Гей там на горі Січ іде"?

Які ж висновки ми можемо зробити з сьогоднішнього уроку: Що таке марш? Де він виник? Якими бувають марші? Яку пісню-марш ми сьогодні вивчали?

Вдома, будь ласка, закінчіть малюнок до "Маршу дерев'яних солдатиків".

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
1
міс.
2
2
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!