Урок-милування в природі з предмету Я у світі 1 клас

Опис документу:
Розробка уроку для учнів першого класу з предмету "Я у світі" Тема уроку. Цікавинки шкільного саду. Мета уроку: ознайомити учнів з ознаками пізньої весни; вчити спостерігати різні явища і зміни у природі та з’ясовувати причини цих змін, розвивати і спрямовувати увагу, мислення, вміння спостерігати, бачити і сприймати красу навколишнього світу, пробуджувати естетичні почуття, захопленість красою природи. Місце проведення: шкільний сад

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок-милування в природі з природознавства

Тема уроку.

Цікавинки шкільного саду.

Мета уроку:

ознайомити учнів з ознаками пізньої весни;

вчити спостерігати різні явища і зміни у природі та з’ясовувати причини цих змін,

розвивати і спрямовувати увагу, мислення, вміння спостерігати, бачити і сприймати красу навколишнього світу, пробуджувати естетичні почуття, захопленість красою природи.

Місце проведення:

шкільний сад

Хід уроку

1.​ Ознайомлення учнів з метою уроку в природі:

-​ Діти, сьогодні ми проведемо урок мислення серед природи. Місце проведення уроку – наш шкільний сад, який ви любите в різні пори року.

Наше завдання: провести спостереження за змінами в природі пізньої весни та з’ясувати причини цих змін.

2.​ Дорога до саду (звертаємо увагу на стан неба, форму хмар, на рослини, які зустрічаються по дорозі).

Зупинка 1. Галявина перед садом.

Вчитель:

- Діти, як потрібно поводитись в лісі , саду чи в парку навесні?

-​ Чому не слід руйнувати мурашники?

-​ Чи можна ламати гілки дерев?

-​ А зривати квіти-первоцвіти?

Відгадайте загадки:

1.​ Де вона проходить –

Там травиця сходить,

Квіти розцвітають,

Солов’ї співають.

2.​ У лісах струмки пустила,

Землю травами встелила.

Перші квіти принесла.

Чарівна моя (весна).

-​ Отже, ми з вами прийшли в царство весни.

-​ Яка вона? (Чарівна, гарна, весела, зелена, запашна).

-​ Чому запашна? (Бо зацвіли квіти, дерева).

Весна приносить із собою не тільки довгоочікуване тепло, вона приносить радість і надію, надію на краще. Весна – прекрасна царівна у зеленому вбранні та віночку ніжних квітів.

Ще Леся Українка писала:

Стояла я і слухала весну,

Весна мені багато говорила,

Співала пісню дзвінку, голосну,

То знов таємно-тихо шепотіла.

Люди, які не вміють та не хочуть бачити красу навколишнього світу, втрачають багато. Яке ж це щастя – вдихнути у лісі свіже повітря, дослухатися до співу пташок, дивитися на тендітні квіточки!

-​ Давайте пройдемо далі. Придивіться, які листочки на деревах.

Зупинка 2. Біля ясена і дуба.

Вчитель:

- Як ви гадаєте, з якою порою року може ненадовго зустрітися весна?

(З літом).

-​ Коли це буває? (В кінці травня; температура повітря може бути до + 250).

-​ Зверніть увагу на дерево, яке росте одиноко на галявині. Воно ніби говорить: «Я – дерево-красень, зовуть мене…» (Ясен).

Його освітило сонячне проміння, і він аж засяяв.

-​ Це листяне дерево. Листочки у нього, ніби просвічуються. Дуже багато існує видів ясена в природі – близько 60. Найбільший – це білий ясен.

-​ Яка крона ясена? (Кругла і дуже красива).

-​ А як називається дерево, яке росте неподалік? (Дуб).

-​ Як ви дізналися, що це дуб? (Листочки з вирізами).

-​ Листочки дуба шепочуть пісню кожної пори року, навіть взимку деякі з них залишаються і шелестять на вітрі. Дуб у багатьох народів вважається найкрасивішим деревом, до нього ставилися з пошаною і любов’ю.

-​ Який стовбур у дуба? (Товстий, з великими гілками).

З давніх-давен у слов’ян зберігся звичай садити дубок при народженні дитини.

Зупинка 3. Біля березової алеї.

Загадка.

Має плаття зелененьке,

Гнучкі, ніжні віти.

Білу кору, стан тоненький,

Як я звуся, діти? (Берізка).

Вчитель:

-​ Діти, берізки хочуть, щоб ви підійшли до них і обняли за стовбур. Деревця віддають свою енергію, додають вам сил (Учні розбіглися по алеї, стоять, обнявши стовбур берези 2 – 3 хвилини).

-​ Що нагадують віти берези? (Кіски у дівчаток).

Потрібно частіше і довше гуляти у саду, бо тут повітря чисте, так як береза здатна вбивати всі мікроби.

-​ А чим берізка відрізняється від інших дерев? (Білою корою, її ще називають білокорою красунею).

Загадка.

В білому сарафані

Стала на галявині.

Летіли синички –

Сіли на косички. (Береза).

Зупинка 4. Біля мурашника.

-​ Діти, мурашник ожив!

-​ Кого називають санітарами лісу? (Рудих мурашок, бо вони знищують безліч шкідливих комах).

Спостереження за поведінкою мурашок біля мурашника:

-​ Чому вони будують своє житло з південного боку стовбурів дерев?

-​ Чому в народі кажуть: «Працьовитий, як мураха»?.

Вчитель:

Кожна мураха в мурашнику має свою роботу. Одні шукають їжу поблизу мурашника, другі цю їжу тягнуть «додому». Треті стежать за мурашником – будують його, чистять. Четверті «пасуть» попелиць. П’яті захищають сім’ю від ворогів. Шості піклуються про «молодь» - личинок та лялечок. Сьомі доглядають за маткою.

(Читання вчителем вірша Д.Павличка «Мурашка»).

Зупинка 5. На галявині.

-​ Діти, зробимо зупинку на цій невеликій галявині. Давайте пригадаємо, на які групи поділяються рослини. (Дерева, кущі, трави).

-​ Ми вже спостерігали за деревами і кущами. Зверніть увагу на трав’янисті рослини.

-​ Як вони виглядають у травні? (Зелені, соковиті, веселі, запашні).

-​ Які лікарські рослини є в нашому саду? (Чистотіл, подорожник, звіробій).

-​ Чому ці рослини називаються лікарськими? (Бо вони лікують людей від різних хвороб).

Вчитель:

-​ Світ рослин – найбільше диво природи, царство краси і наше цілюще багатство. З глибокої старовини людина використовувала рослини для полегшення своїх недуг. Багато рецептів сучасна медицина удосконалила і з успіхом використовує.

3.Підсумок уроку.

-​ А на прощання хочу вам сказати:

Дерева, квіти, звірі та птахи

Не завжди вміють добре захищатись.

Якщо же будуть знищені вони,

Ми на планеті лишимось самі.

Ось і настав час повертатися. І сонечко своїм промінчиком показує нам дорогу до школи. Подорож наша закінчується.

-​ Які ж весняні дивинки у саду ми побачили?

-​ Чому потрібно тихо розмовляти у весняному парку, саду, лісі?

-​ Що вам найбільше запам’яталося під час уроку?

-​ Голоси яких птахів ви почули? У кого найгучніший голос?

4. Проведення рухливих ігор на галявині в парку.

«Хто швидше добіжить»

«Знайди дерево»

Конкурс «Цікава гілочка».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Селф-коучинг (самонаставництво) як технологія професійного розвитку педагога Нової української школи»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.